Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ کیومرث حیدری صبح امروز در حاشیه بازدید از آخرین تجهیزات مهندسی و ادوات جنگی تیپ ۲۱۶ زرهی شهید غلامرضا مخبری زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان یک تیپ زرهی بسیار خوب، خوشنام و موفق دارد که سربلندی و ولایت‌مداری این تیپ در دوران دفاع‌مقدس و تاریخ ثبت شده و در حال حاضر نیز آمادگی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: در مجموع، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از اوامر مطاع فرمانده کل قوا در ۲۶ رسته رزمی خود به خودکفایی کامل رسیده و امروز در تجهیزاتی که در چرخه دفاعی نیروی زمینی مورد استفاده بوده و یا بایستی مورد استفاده قرار گیرد، ساخته و پرداخته ذهن، عقل و دانش دانشمندان نیروی زمینی ارتش، وزارت دفاع و کارخانجات آن دو است.

وی افزود: به فضل خدا، نیروی زمینی، روی پا ایستادن، خودکفایی و ولایت‌مداری را به منصه ظهور رسانده و خوشبختانه نیروی زمینی محوری در حال حاضر هم در مرزهای غرب، شرق و جنوب‌غرب مستقر است.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه حضور ارتش در مرزهای کشور به دلیل وجود خطر تهدیدکننده برای امنیت کشور نیست، تصریح کرد: حضور ارتش و نیروی زمینی در مرز به این دلیل است که باید فعل و انفعالات آن سوی مرزها رصد شده تا کشور از امنیت پایدار برخوردار شود.

وی با اشاره به استقرار ارتش در مرزها طی ایام اربعین حسینی، یادآور شد: در مرز شرق به منظور ورود زائران تمهیداتی اندیشیده شد و در مرز غرب، پایانه خسروی در کنترل نیروی زمینی ارتش بود و توانستیم تمهیدات مناسبی را ارائه کنیم و در مرز چزابه نیز حضور داشتیم و به طور کلی می‌توان گفت که ارتش حضوری مسئولانه داشت و انواع امکانات رفاهی، امنیتی و اورژانسی برای زائران فراهم و یک پل هوایی بالگردی بین چزابه و خسروی ایجاد شد تا درصورت بروز حادثه، امدادرسانی و کنترل به خوبی انجام شود که خوشبختانه حادثه‌ای رخ نداد و زائران امنیت کاملی را تجربه کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستاوردهای این نیرو، عنوان کرد: نیروی زمینی بر خوداتکایی و خودکفایی بر اساس دستور فرمانده کل قوا تاکید ویژه‌ای دارد و خود را ملزم به این مهم می‌داند و تا امروز نیز در این زمینه موفق عمل کرده است. این نیرو ۲۶ رسته دارد که با این رسته‌ها می‌تواند یک دفاع، یک آفند و یک پدافند را ساماندهی کند و تجهیزات متفاوت و مختلف نیاز است تا این رسته‌ها با یکدیگر اختلاط داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش توانسته علاوه ‌بر تجهیزاتی که در حال حاضر مورد نیاز این نیرو است را به‌روز کند. همچنین به بحث‌های آینده‌پژوهانه توجه کرده و مواردی را که برای آینده ارتش و نیروی زمینی نیاز است را مورد توجه قرار داده است. علاوه ‌بر آن چگونگی و الگوی جنگ‌های آینده را پیش‌بینی و بررسی کرده و متناسب با آن انواع تجهیزات ضدزره، تجهیزات سیگنالی، تجهیزات راداری و تجهیزات بالگردی را آماده می‌کند تا بتواند در عرصه جنگ‌های احتمالی آتی، موفق بوده و پاسخ‌گوی نیازهای ارتش و کشور باشد که این مهم از مطالبات فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب نیز به‌شمار می‌رود.

امیرسرتیپ حیدری افزود: در هر ماه کار تحقیقاتی حداقل یک وسیله و یا تجهیز دفاعی نوآوری شده، از قبیل موشک‌اندازهای ضدزره، موشک‌اندازهای زمین‌پایه، موشک‌اندازهای خودرو پایه و انواع سلاح‌ها به پایان می‌رسد و گاهی با حضور اصحاب رسانه رونمایی می‌شود اما تجهیزاتی نیز وجود دارد که شرایط اقتضا می‌کند که تولید آن رسانه‌ای نشود و به عنوان یک توان نهفته سبب شود که در روز حادثه، دشمنان با یک وضعیت پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شوند و خوشبختانه سلاح و تجهیزات سری و به کل‌ سری متعارف به اندازه کافی برای نیازهای عملیاتی نیروهای زمینی ارتش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با قابلیت و توانمندی‌های به دست‌آمده به کشورهای دوست، کشورهای مسلمان و کشورهایی که برادر هستند، این علم، ثروت و نوآوری‌ها سرازیر شود تا آنان نیز بتوانند از این مهم بهره‌مند شوند.

2727

کد خبر 1313113

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا سوریه لبنان تلویزیون لیگ برتر نوزدهم ترکیه خودرو کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف