Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت لرستان محمدرضا صفی خانی روز سه شنبه افزود: ۴۵۰ میلیارد تومان مصوبه هیات دولت جهت جبران خسارات وارده به این بخش در لرستان بود که متاسفانه به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه تنها پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای استان پیش‌بینی شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که آمارهای اعلام‌شده توسط سایر استان‌ها غیر واقعی بوده، اظهار داشت: به همین دلیل مقرر شد که تمام اطلاعات و آمارهای استان‌ها وارد سامانه سجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: استان لرستان ۴۰۰ میلیارد تومان آمار خسارت‌های واقعی به زیرساخت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت را در مدت زمان کوتاهی وارد سامانه سجاد کرد.

به گفته صفی خانی  در مرحله نخست ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات کم‌بهره به استان لرستان اختصاص داده شد.

صفی‌خانی گفت: دراین راستا بانک‌های عامل مشخص شدند و در صورت تامین اعتبار بانک‌ها، تسهیلات، براساس آیین‌نامه‌ای که وزارت کشور در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار داده است، در اختیار خسارت‌دیدگان قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: در مرحله دوم، سهم استان لرستان بیشتر خواهد شد و رقم بهتری جذب می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن خسارت سیل خرم آباد اعتبارات سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

وزیر راه از دستور کار قرار گرفتن تهاتر کالا با پاکستان خبر داد و گفت:‌با توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور محقق می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان وجود بنادر مهم پاکستان از جمله کراچی و موقعیت بنادر ایران از جمله بندر چابهار و دسترسی به آب‌های آزاد را فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور دانست و اظهار کرد: توسعه بنادر پاکستان و ایران از دیگر موضوعاتی بود که در دیدارهای دوجانبه مطرح شد.

وی با بیان این‌که دستیابی به این هدفگذاری 10 میلیارد دلاری تجارت دو کشور نیازمند توسعه جدی زیرساخت‌ها از جمله بنادر و تسهیل تردد کامیون‌ها در مرزهای دو طرف است، افزود: مرز ریمدان، میرجاوه و پیشین میان ایران و پاکستان وجود دارد که دو مرز آن‌ها نسبتاً جدید است و باید تردد از این مرزها تسهیل شود.

وی از طرح اجازه حمل یکسره بار توسط کامیون‌های ایرانی به داخل پاکستان خبر داد و افزود: این موضوع هم سرعت تردد و هم حجم انتقال بار را افزایش می‌دهد.تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید موردتوجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا 50 کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود که با طرف پاکستانی مطرح و مقرر شد این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع همکاری‌های هوایی از جمله افزایش پروازها به‌ویژه بین لاهور و مشهد یا تهران مطرح شد. بر این اساس مقرر شد با برقراری پرواز میان تهران و اسلام‌آباد توسط شرکت‌های ایرانی، بستر تردد راحت‌تر تجار دو کشور فراهم شود.

بذرپاش با بیان طرح موافقت‌نامه تجارت آزاد دو کشور، اضافه کرد:تعدادی موافقت‌نامه پیشنهادی از سوی سازمان‌های ایرانی به‌طرف پاکستانی ارسال شده بود که تا کنون نظر موافق یا مخالفی از سوی پاکستان اعلام نشده، به همین منظور قرار شد کارگروهی در وزارت مربوطه تشکیل و نشست‌های مجازی با سازمان‌های هم تراز برگزار شود تا هرچه سریع‌تر در مورد موافقت‌نامه‌ها نظر بدهند. همچنین نشست بعدی در سطح معاونان وزیر در تهران برگزار شود.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان، تهاتر کالا را از دیگر موضوعات مورد بحث طرفین اعلام کرد که در دستور کار برای پیگیری بیشتر قرار گرفت.

بذرپاش با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان ابراز امیدواری کرد توسعه همکاری‌ها با جدیت در دستور کار قرار گیرد و توافق‌نامه‌ها به سرانجام برسد.

وی یادآور شد: پاکستان به دلیل مجاورت مرزی قابل توجه با کشورمان و بازار بزرگی که دارد، فضای مناسبی برای فعالان اقتصادی ایرانی است و باید زیرساخت‌ها برای دسترسی هرچه آسان‌تر تجار و بازرگانان ایران به این بازار فراهم شود که در نهایت توسعه اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان