Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه خبر بازداشت کارگران هفت‌تپه در مسیر دیدار با نمایندگان مجلس کذب بود گفت: از طریق دادگستری خوزستان به این ادعا جواب دادیم اما آن روزنامه تکلیف خود را به درستی انجام نداد. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه دوازدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره دستگیری کارگران هفت تپه در مسیر ملاقات با نمایندگان مجلس اظهار کرد: اولاً خبر منتشره در این زمینه کذب بود و متاسفانه تیتر یک یکی از روزنامه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ را از طریق روباط عمومی دادگستری استان خوزستان دادیم اما روزنامه تکلیف خود را به درستی انجام نداد. چگونه است که رسانه خبر و سخن متهم را می‌پذیرد و تیتر اول قرار می‌دهد اما برای پاسخ مرجع قضایی قانونی را به اندازه سخن یک متهم، ارزش قائل نیست.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: حتی کسانی که الان هم در زندان هستند ماه به ماه حقوق‌شان واریز شده اما به بهانه حمایت از کارگر همواره دروغ‌هایی گفته می‌شود و کار ما شده است که بگوییم فلان موضوع دروغ است. بعد یک عده از دولت و مجلس و رسانه‌ها می‌گویند چرا بازداشت کردید؟ سوال ما این است که تکلیف و وظیفه دفاع از کارگر و اشتغال و فعالیت است یا حمایت از چند نفری که به دنبال تعطیلی کارخانه هستند؟

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اضافه شدن تعداد قضات بازداشتی از جمله اخراج جدید 5 قاضی و احتمال تجدیدنظر در احکام قاضات سلب صلاحیت شده گفت: تجدیدنظر در ارتباط با احکام صادره دائر مدار این است که حکم خلاف قانون یا شرع باشد و در این بخش به ماهیت حکم توجه می‌شود و اگر حکم خلاف قانون و خلاف شرع صادر شود چه از ناحیه قاضی سلب صلاحیت شده یا قاضی مشغول بکار، فرایند رسیدگی به آن مشخص است. کسی که برای امر قضا نصب می‌شود از روز نصب شدن برای امر قضا، صالح به رسیدگی است تا روزی که از امر قضا منفک می‌شود چه بازنشستگی، چه بازخریدی و چه سلب صلاحیت. اصل بر این است که احکام صادر شده در دوره فعالیت که هنوز سلب صلاحیت نشده، دارای اعتبار است مگر اینکه ثابت شود حکم خلاف قانون یا شرع بوده است.

مهلت ثبت اموال و دارایی مسئولان تمدید شد/ قطعیت محکومیت حبس شهرام جزایری به اتهام کلاهبرداریدستگیری جدیدی بعد از بازداشت زم نداشتیم/اطلاعات ذی‌قیمتی به دست آمده استحکم جعبه سیاه بابک زنجانی صادر شدوصول 7 هزار میلیارد تومان از مفسدان اقتصادی در 91 پروندهتشکیل پرونده برای 245 مدیر در ارتباط با سیلاب‌های بهار 98

انتهای پیام/

 

R1332/P/S2,20/CT11 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، طبق قانون شرکت های خودرو سازی می توانند هر ساله اقدام به پیش فروش خودروهای خود کنند که این اقدام نوعی تشویق برای خودروسازان و همینطور کمک به مشتریان برای خرید ارزان تر خودرو است اما متاسفانه بدقولی خودرو سازان در تحویل به موقع خودرو وعده داده شده کام مشتریان را تلخ می کند.شهروند خبرنگاری در همین باره پیامی ارسال کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

در سال گذشته تعداد زیادی از مردم برای خودرو در سامانه یکپارچه ثبت نام کردند و مقرر بوده ایران خودرو در زمستان ۱۴۰۲ خودرو را تحویل دهد لکن این اقدام در سال ۱۴۰۲ انجام نشده و ایران خودرو به تعهد خود عمل نکرده است و حالا قیمت خودرو پژوپارس را ۱۵۰ گران کرده است در حالی که باید این خودرو ها به قیمت زمان مقرر تحویل بایستی تحویل مشتری میشد و بابت دیرکرد هم به مشتری خسارت پرداخت میشد اما این گران فروشی و افزایش قیمت چه معنایی دارد.

دیگر خبرها

  • حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • قانون شکنی برخی از پزشکان در دریافت زیر میزی
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • نظر فاضل میبدی در مورد گشت ارشاد با روش قدیمی: خلاف شرع و عقل است
  • یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال
  • سپاهان دربی اصفهان را برد/ ذوب آهن به مسیر باخت برگشت
  • «اولسان هیوندای» نیمی از مسیر فینال آسیا را رفت
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟