Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-عبدالحمید بیاتی: شب گذشته «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با اعتراف به شکست در تشکیل کابینه انصراف خود از ادامه این روند را به صورت رسمی اعلام کرد و اختیار تشکیل کابینه را به «روون ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی برگرداند.

بدنبال آن ریولین اعلام کرد که به «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید، فرصت می دهد برای چند هفته تلاش مشابهی را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانونگذاران عرب اسرائیل قول حمایت از گانتز را داده اند با این حال وی همچنان بیش از ده کرسی برای این کار کم دارد. تشکیل دولت نیازمند اکثریتی ۶۱ کرسی ای در پارلمان است.

درحالی که در سال جاری در اسرائیل دو بار انتخابات برگزار شده، ریولین گفته سعی خواهد کرد از اعلام برگزاری مجدد انتخابات پرهیز کند. در رای گیری ماه سپتامبر لیکود به رهبر ی نتانیاهو  ۳۱ کرسی کسب کرد و حزب آبی و سفید گانتز ۳۳ کرسی به دست آورد. بنی گانتس صراحتا پیش از انتخابات گفته بود که هدفش از تشکیل دولت کنار گذاشتن نتانیاهوست.

پایان عمر سیاسی نتانیاهو

این تحولات را باید به معنای پایان عمر سیاسی نتانیاهو دانست چون وی با قبول دو شکست ظرف چند ماه و ناتوانی در تشکیل کابینه و همچنین نظر به اینکه سایر احزاب رژیم صهیونیستی تمایلی برای همکاری با وی ندارند، او شانس بسیار کمی برای حضور در کابینه آتی صهیونیست ها حتی به عنوان وزیر دارد.

لحظه شماری برای انتقال به زباله دان تاریخ 

این وضعیت در حالی برای نتانیاهو رقم خورده است که وی با چهار پرونده سنگین در خصوص فساد مالی مواجه است. نتانیاهو تا کنون توانسته برگزاری دادگاه و صدور حکم در خصوص این پرونده ها را به تعویق بیاندازد اما اکنون با کنار رفتن وی از روند تشکیل کابینه، سیستم قضایی رژیم صهیونیستی به راحتی می تواند وی را پای میز محاکمه بکشاند. 

در شهریورماه سال جاری شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل فاش کرد که  نتانیاهو  در صدد است به شرط تبرئه شدن از اتهامات، از صحنه سیاسی کناره گیری کند. پیش از این نیز «آویخای مندلبیت» دادستان کل اسرائیل گفته بود نتانیاهو در سه زمینه متهم به قانون‌شکنی است.

نتانیاهو ماه‌هاست که در صدد است از رووین ریولین رئیس اسرائیل بخواهد که وی را از اتهامات تبرئه کند و در مقابل او هم از صحنه سیاسی کناره گیری کند.

به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، نتانیاهو دستکم در این خصوص با یک نفر صحبت کرده اما وی نسبت به جلب نظر ریولین در این مورد خوش بین نیست، بویژه آن که آویخای مندلبیت دادستان کل اسرائیل قاطعانه با آن مخالفت خواهد کرد، چرا که این اقدام را نقض قانون می داند.

پرونده های فساد و تکرار تاریخ

نتانیاهو در چهار پرونده فساد شامل ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۴۰۰۰ متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و خیانت است. وی در پرونده نخست متهم است که حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سرمایه داران یهودی دریافت کرده است. در پرونده دوم نیز متهم به زد و بند با ارنون موزس صاحب امتیاز روزنامه معروف یدیعوت آحارونوت است تا پوشش مثبتی از او و فعالیت هایش در این روزنامه منعکس شود و روزنامه خصوصی اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز) یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت توسط دولت زیر فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو پرونده ۳۰۰۰ مربوط به خرید سه زیر دریایی از آلمان است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان کنست (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، به شدت از نتانیاهو انتقاد کردند.

پرونده موسوم به ۴۰۰۰ نیز مربوط به زد و بند نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مالک شرکت بزک که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری واللا است که بر اساس گزارش دادستانی رژیم اسرائیل، وی در این پرونده متهم به فساد گسترده است.

نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون ها دلار تسهیلات مالی در اختیار شاؤول الویچ مالک این شرکت قرار داده است تا پایگاه خبری واللا رسانه زیر نظر این شرکت از نخست وزیر و خانواده اش حمایت رسانه ای کند.

کارشناسان و همکاران دادستان کل اسرائیل پیشتر اعلام کرده بودند که آماده اند پس از دو سال تحقیق و رایزنی های فشرده تصمیم نهایی در خصوص به جریان افتادن این پرونده را اعلام کنند.

این تصمیم در حالی اعلام می شود که پلیس اسرائیل پیش از این در ماه دسامبر از در دست بودن مدارک کافی برای اثبات اتهام فساد مالی و رشوه علیه بنیامین نتانیاهو و همسرش خبر داده بود.

فساد مقامات ارشد رژیم صهیونیستی موضوعی فراگیر است و بعد از محاکمه و زندانی شدن افرادی چون «موشه کاتساف» رئیس اسبق و «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین این رژیم به دلیل فساد اخلاقی و مالی اکنون نوبت به بنیامین نتانیاهو رسیده است.

کد خبر 4753100 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: نتانیاهو بنی گانتز رژیم صهیونیستی سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عراق فلسطین رژیم صهیونیستی رجب طیب اردوغان عربستان سعودی روسیه لبنان ایران کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد

۲۰۰روز از جنگ غزه گذشت، نبرد ادامه دارد و هنوز افق روشنی برای پایان آن دیده نمی‌شود. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، علیرضا تقوی نیا در یادداشتی نوشت:‌ رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح مصمم شده و آن را حتمی می‌داند و ظاهراً آمریکا را نیز همراه کرده است. البته در اینجا این پرسش مهم نیز مطرح می‌شود که در حمله به مناطق دیگر نوار غزه چه چیزی عاید اسرائیل شد؟ آیا اسرا آزاد شدند؟ آیا توان نظامی حماس از بین رفت؟ آیا رهبران حماس نابود شدند؟ 

پاسخ همه پرسش‌ها خیر است. حتی دیروز شهرهای عسقلان و سدیروت هدف راکت‌های حماس قرار گرفتند تا همگان متوجه شوند ادعای نتانیاهو تا چه میزان با واقعیت مغایرت دارد. از سوی دیگر، اسرائیل درگیر نبرد با حزب‌الله در شمال است و مقاومت لبنان کیفیت حملات خود را به نحو محسوسی ارتقا داده و شهرهای عمقی‌تر را مورد اصابت قرار می‌دهد.

حال پرسش مهم اینجاست این جنگ تا کی ادامه دارد؟
با توجه به شرایط درونی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به استمرار بحران نیاز دارد و حتی پس از حمله به رفح نیز دور از ذهن به نظر می‌رسد که دست از تنش بکشد. اما در این میان، امکان وقوع اتفاقاتی وجود دارد که معادلات را عوض ‌کند؛ تنش با حزب‌الله هر لحظه می‌تواند به یک جنگ تمام‌عیار منتهی شود و یا فشارهای آمریکا پس از پایان عملیات در رفح شاید نتانیاهو را کنترل کند.

در این میان، جبهه درونی اسرائیل بیشترین فشار را متحمل می‌شود و بخش قابل توجهی از صهیونیست‌ها خواهان پایان جنگ هستند. نتانیاهو ممکن است پس از جنگ در رفح دست به قمار خطرناکی بزند و به بهانه تأمین امنیت شمال و ضرورت عقب راندن حزب‌الله از مرز، جنگی گسترده را با لبنان آغاز کند.

اما هر چه هست و شاید بشود، این نکته را نمی‌توان از نظر دور داشت که اسرائیل در یک بن‌بست راهبردی است، زیرا حتی حمله به رفح نمی‌تواند خواسته‌های این رژیم را برآورده کند و نتانیاهو نیز تمایل به پایان جنگ ندارد تا به یک دستاورد برسد.

نباید از یاد برد جبهه درونی اسرائیل تحمل جنگ فرسایشی را ندارد و ارتش آن نیز اوضاعش مطلوب نیست؛ حمله ایران ضربه شدیدی علیه اعتماد به نفس صهیونیست‌ها بود و برعکس، انگیزه و جسارت محور مقاومت را بالا برد. 

در پایان خاطرنشان می‌شود حمایت نکردن آمریکا، بروز اتفاقی در داخل سرزمین‌های اشغالی یا گسترده شدن جنگ با لبنان می‌تواند روند تحولات را به کلی تغییر دهد. نتانیاهو به استمرار جنگ نیاز دارد اما اسرائیل تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد. اینکه اسرائیل کجا متوقف می‌شود سؤال بزرگی است.

منبع: قدس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • لحظه‌شماری بایرن: شاید این ستاره به رئال برسد
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود