Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@05:26:45 GMT

راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۱۲۶۲

راه اندازی رشته های جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سید حسن عادلی در جلسه شورای دانشگاه با اشاره به رشته های تحصیلات تکمیلی گفت: تعداد رشته  های تحصیلات تکمیلی در سال جاری به ۱۷ رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، Ph.D و دستیاری تخصصی افزایش می یابد و در تلاش هستیم این رشته ها را به ۲۶ رشته افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این جلسه با راه اندازی رشته گوارش و کبد در مقطع فوق تخصص در زیر مجموعه دانشکده پزشکی موافقت شد و همچنین رشته سلامت و سالمندی در مقطع کارشناسی ارشد در زیر مجموعه دانشکده بهداشت موافقت شد.

دکتر عادلی تاکید کرد: همچنین شورا با راه اندازی رشته های پرستاری مراقبت های ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، آموزش مامایی، فوریت های پزشکی در مقطع کارشناسی، هوشبری و اتاق عمل و اخلاق پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و رادیولوژی در مقطع کارشناسی موافقت کرد که پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت به مرحله اجرا درخواهد آمد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: راه اندازی دفتر ارتباط دانشگاه با خانواده، راه اندازی شورای تامین بهداشت روان دانشگاه، تشکیل شورای ورزش، تاسیس پارک علم و فناوری و مراکز رشد چندگانه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 4753176

منبع: مهر

کلیدواژه: تصویب رشته دانشگاه علوم پزشکی قم آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه علم و صنعت دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه فنی و حرفه ای وزارت بهداشت شورای عالی انقلاب فرهنگی اربعین 98 مسمومیت حوزه علمیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

محمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی پارسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

او گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد