Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی پیش از سفرش به روسیه برای دیدار با پوتین گفت تنها در صورت خروج کامل کرد‌ها از مناطق شمال شرقی سوریه عملیات چشمه صلح متوقف می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا در جمع خبرنگاران گفت که کشورش همواره بر تمامیت و وحدت ارضی سوریه تاکید کرده است و با روسیه برای حفاظت از تمامیت ارضی سوریه و پایان دادن به تروریسم در شمال سوریه همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اردوغان آمریکا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های دوربرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگویی، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای امنیت درباره بررسی اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» براساس قواعد بین‌المللی، دفاع مشروع از خود حساب می‌شود، ما حق داریم در قبال تعرض به تمامیت ارضی‌مان از خود دفاع کنیم؛ سفارت‌خانه و کنسولگری بخشی از خاک کشور طبق قواعد بین‌المللی حساب می‌شود پس ما از حق قانونی خود استفاده کردیم.

بنابر روایت ایسنا، وی ادامه داد: شورای امنیت شب گذشته جلسه‌ای را درباره اقدام ایران برگزار کرد که در نهایت منجر به صدور بیانیه‌ای نشد چون اساسا اگر شورای امنیت بیانیه صادر می‌کرد یک اقدام غیرقانونی محسوب می‌شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بعد از انجام عملیات ایران شاخ و شانه کشیده مبنی بر این‌که مقابله به مثل می‌کنند و حمله‌ای به ایران دارند حال این‌که اساسا ظرفیت چنین کاری را ندارند آنها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به مرحله مطمئنی از بازدارندگی رسیده است؛ رژیم صهیونیستی عددی نیست که علیه منافع ملی ما کاری انجام دهد.

وی ادامه داد: براساس اعتراف روشن هنری کیسینجر، رژیم صهیونیستی ناو جنگی آمریکا در منطقه است. آنها انتظار داشتند آمریکا کاری کند حال این‌که آمریکا اهل محاسبه و «هزینه فایده» است. آمریکایی‌ها می‌دانند تمامی پایگاه‌های آنها در منطقه در تیررس موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ما است که محصول تکنولوژی و پیشرفت علمی و فناوری‌های نیروهای مسلح خودمان بوده که از جایی نخریده‌ایم. جمهوری اسلامی ایران به اعتراف تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی عالم قدرت اول منطقه و یکی از سه چهار قدرت نظامی قوی دنیا محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نقش وزارت امور خارجه در نتیجه جلسه شورای امنیت گفت: وزارت امور خارجه در این دوره دیپلماسی خوب و حرفه‌ای را پیگیری می‌کند به ویژه شخص وزیر آقای امیرعبداللهیان اثبات کرده که دیپلماسی را حرفه‌ای و با انگیزه دنبال می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: تصمیمات نهادهای بین‌المللی درباره هر کشوری متاثر از دیپلماسی فنی آن کشور است و همچنین به مناسبات حاکم بر نظام بین‌المللی بر می‌گردد البته که نظام بین‌الملل در قبال جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که از استانداردهای دوگانه‌ای استفاده می‌کند و ممکن است شاهد کار غیرقانونی شورای امنیت علیه ایران هم باشیم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895565

دیگر خبرها

  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های دوربرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد
  • آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی‌پروا و تنش‌آفرین بود
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد
  • آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی پروا و تنش آفرین بود