Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر مالزی امروز (سه‌شنبه) گفت، با وجود بایکوت شدن خرید روغن پالم از سوی تجار هندوستانی، از انتقادهاش به اقدامات دهلی‌نو در منطقه مورد مناقشه کمشیر دست نمی‌کشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی، این بن بست در مساله کشمیر می‌تواند به نبرد تجاری بین کوآلالامپور و دهلی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاد تجارت روغن نباتی هندوستان روز دوشنبه در اعتراض به سخنان ماهاتیر محمد از اعضایش خواست تا خرید روغن پالم از مالزی را متوقف کنند؛ ماهاتیر محمد در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود، دهلی‌نو به کشمیر حمله و آن را اشغال کرده است.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان وضعیت ویژه کشمیر را پنجم اوت سال جاری میلادی لغو کرد و آن را یک مساله داخلی خواند و کشورهایی را که نگرانی خود را بابت این مساله ابراز کردند، مورد انتقاد قرار داد.

ماهاتیر محمد در مقابل پارلمان مالزی به خبرنگاران گفت: ما تفکرات و عقاید خود را مطرح کردیم و از آن برنمی‌گردیم. آنچه ما می‌گوییم این است که باید به تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل احترام بگذاریم و از آنها تبعیت کنیم. در غیر اینصورت، استفاده و کاربرد سازمان ملل چیست؟

وی ادامه داد، مالزی تاثیرات این بایکوت را مورد بررسی قرار می‌دهد و راه‌هایی برای رسیدگی به آن مدنظر قرار می‌دهد. این مساله فقط مربوط به دولت دهلی نو نیست، ما باید راهی برای برقراری ارتباط با تجار پیدا کنیم چون تجارت یک مسیر دو طرفه است و نبرد تجاری تاثیرات بدی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید انگلیس بر حمایت از اردن

دفتر نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک خبر داد که او و شاه اردن ملک عبدالله دوم درباره جنگ اسرائیل علیه غزه و اوضاع منطقه رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که انتقادها از اقدام اردن در رهگیری موشک‌های شلیک شده به سمت اسرائیل ادامه دارد، شاه اردن و نخست‌وزیر انگلیس درباره اوضاع غزه حرف زدند.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس بیانیه‌ای درباره رایزنی تلفنی سوناک و ملک عبدالله دوم منتشر کرد که در آن آمده، آنها درباره لزوم «کمک انسان دوستانه به غزه» رایزنی کردند.

به روایت لندن، نخست‌وزیر انگلیس بر تداوم حمایت این کشور از اردن تاکید کرد. سوناک با اشاره به اوضاع منطقه گفت که «افزایش تنش در منطقه به نفع هیچ کس نیست».

در شرایطی که انگلیس از ابتدای جنگ اسرائیل علیه غزه در کنار صهیونیست‌ها ایستاده است، سوناک در این رایزنی تلفنی خواستار افزایش کمک‌های انسانی به غزه شده است.

طبق بیانیه لندن درباره تماس تلفنی سران انگلیس و اردن، سوناک بر حمایت از راهکار دو دولتی تاکید کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد