Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ در حالی پیش می‌رود که آتش خشم رئیس جمهور آمریکا از همقطاران حزبی خود تندتر می‌شود. تاریخ انتشار: 12:31 - 30 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۸۳۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ با جدی‌تر شدن و پیش رفتن روند تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، آتش اختلاف نظر‌ها و جنگ سیاسی در واشنگتن تندتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


• انتقاد ترامپ از عملکرد جمهوری خواهان در موضوع استیضاح
دونالد ترامپ در جلسه دولت آمریکا، ضمن انتقاد از عدم اتحاد میان اعضای حزب جمهوریخواه، از آنان خواست با تحقیقات استیضاح مبارزه کند.
کارشناسان، انتقادات ترامپ از اعضای حزب خود را سبب تشدید اختلاف نظر در میان جمهوریخواهان می‌دانند.      
جرقه اختلاف نظر در حزب جمهوریخواه در موضوع استیضاح ترامپ در پی حمایت شدید افکار عمومی از این روند توسط دموکرات‌ها و نیز تصمیم خروج نظامیان از سوریه زده شد.
• انتشار برگه حقوقی استیضاح ترامپ توسط پلوسی
پیش از جلسه مذکور، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، برگه حقوقی استیضاح ترامپ با عنوان "سوءاستفاده خیره کننده" رئیس جمهور از قدرت را منتشر کرد.
• تلاش‌های ترامپ برای دفاع از تماس تلفنی با زلنسکی
رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی ضمن دفاع از تماس تلفنی جنجال برانگیز خود با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، که سبب به جریان افتادن رسمی تحقیقات استیضاح وی شد، گفت "چیز مبهم و نادرستی در این تماس وجود ندارد."      
• درخواست استیضاح شیف و پلوسی از سوی ترامپ
ترامپ در برنامه تلویزیونی مذکور در شبکه فاکس نیوز، اعلام کرد خواهان استیضاح «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعات و «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا است.
• طولانی‌تر شدن احتمالی روند استیضاح
انتظار می‌رود فرآیند استیضاح ترامپ بیش از آن چه که پیش بینی می‌شد، به طول بیانجامد؛ علت این امر مطرح شدن نام‌ها و افراد جدید با ادای شهادت هریک از شاهدان احضار شده به مجلس نمایندگان آمریکا است.   *بیشتر بخوانید: ترامپ در آستانه استیضاح   *بیشتر بخوانید: فرآیند استیضاح ترامپ در چه مرحله‎ای قرار دارد؟   ضمن اینکه تلاش‌های نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان علیه آدام شیف نیز به این تاخیر دامن می‌زند.
• کاهش تعداد شاهدان این هفته از ۷ به ۲ نفر
در حالی که براساس فهرست اولیه اعلام شده، قرار بود در هفته جاری ۷ نفر برای ادای شهادت در مجلس نمایندگان حضور یابند، تنها ۲ نفر در برنامه ارائه شده توسط کمیته استیضاح معرفی شده‎اند.
«ویلیام تیلور»، کاردار سفارت آمریکا در اوکراین و «لورا کوپر»، دستیار وزیر دفاع در برنامه کمیته مذکور برای ادای شهادت در هفته جاری معرفی شده اند.
• افزایش نارضایتی از عملکرد ترامپ
همزمان با پیشبرد روند استیضاح ترامپ توسط نمایندگان دموکرات کنگره، نظرسنجی‌ها از کاهش رضایتمندی مردم از عملکرد رئیس جمهور آمریکا حکایت دارند.
براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده در این مورد، ۵۳ درصد مردم آمریکا از عملکرد ترامپ ناراضی هستند.        
نظرسنجی «راسموسن ریپورت» که در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۰ اکتبر (۲۴ تا ۲۸ مهر) انجام شده، نشان می‌دهد در حالی که ۵۳ درصد مردم از عملکرد ترامپ ناراضی هستند، ۴۵ درصد با عملکرد وی موافقت داشته اند.
رسوایی «اوکراین گیت» سبب شکل گیری روند رسمی استیضاح ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شده که پیامد‌های قابل توجهی بر عرصه‌های داخلی و خارجی این کشور داشته است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دونالد ترامپ استیضاح دونالد ترامپ افزایش نارضایتی از عملکرد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه اطمینان داد.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی کمالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که هریس درباره حمایت کامل آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه به هرتزوگ اطمینان داده است.

کاخ سفید ضمن اشاره به ابراز نگرانی هریس از وضعیت انسانی در نوار غزه، گفت: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ در مورد اقدامات لازم برای افزایش جریان کمک به غزه و توزیع ایمن آن گفتگو کردند. هریس تلاش‌های واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس فوری و طولانی مدت در غزه را به عنوان بخشی از توافقنامه آزادی گروگان‌ها تایید کرد».

کاخ سفید همچنین اضافه کرد: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ درباره موارد ناگوار آزار و اذیت یهودیان در آمریکا و درخواست خشونت علیه آنها گفتگو کردند».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد