Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد یزد گفت: در این استان، تولید برخی از محصولات و صنایع دستی قدمت چند صد ساله دارد و مواردی نظیر شیرینی‌های یزدی، فرآورده‌های مختلف کنجدی و صنایع دستی را شاهد هستیم ولی متاسفانه بسیاری از آن‌ها فاقد هرگونه استاندارد ملی هستند‌. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد به نقل از روابط عمومی استاندارد یزد، محمد‌رضا زارع در حاشیه برگزاری نشست "میز محصولات کنجدی" در محل سازمان صمت استان، افزود: تولید فرآورده‌های کنجدی از دیر باز در استان یزد آغاز شده ‌و به دلیل تقاضای روزافزون مصرف کنندگان‌، شاهد افزایش فزاینده مراکز تولید این محصولات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آن جایی که هدف از برگزاری "میز محصولات کنجدی"بررسی موانع و مشکلات تولید، واردات و صادرات این حوزه است، از نظر کارشناسان استاندارد یزد و با توجه درخواست بسیاری از تولید کنندگان، استانداردسازی فرآورده‌های کنجدی، از جمله راه‌های پیش رو، در جهت ساماندهی بازار این محصولات است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در این استان، تولید برخی از محصولات و صنایع دستی قدمت چند صد ساله دارد و مواردی نظیر شیرینی‌های یزدی، فرآورده‌های مختلف کنجدی و صنایع دستی را شاهد هستیم ولی متاسفانه بسیاری از آن‌ها فاقد هرگونه استاندارد ملی هستند‌.

مدیر‌کل استاندارد یزد تصریح کرد‌: از آن جایی که‌، برای تدوین استاندارد محصولات گفته شده‌، منابع خارجی و بین المللی وجود ندارد، شروع و ادامه فرآیند تدوین آن‌ها‌، به شکل تحقیق محور است و از تمامی محققین، اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها، تدوین گران، اتحادیه‌های صنفی و مسئولین مربوطه می‌خواهیم در تحقق این امر ما را یاری نمایند.

4 جایگان سی‌ان‌جی در کهگیلویه و بویراحمد استاندارد ایمنی ندارندتمدید مجدد مهلت پاکستان برای اجرای استانداردهای FATFاستانداردهای لازم در معدن پروده 4 طبس درحد قابل قبول رعایت شده است

زارع گفت: نبود جایگاهی مناسب برای فرآورده‌های کنجدی در شهر جهانی یزد، ازجمله مشکلات پیش رو‌ی استان است، که طبق صحبت‌های مطرح شده در نشست "میز محصولات کنجدی" با ایجاد زمینه‌های لازم برای به نمایش گذاشتن آن‌ها و بازدید توریست‌ها از واحدهای تولید فرآورده‌های کنجدی، می‌توان نسبت به برداشتن مشکل موجود از سر راه اقدام کرد.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین استانداردهای ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز درویش معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد در مصاحبه با صدا و سیما اظهار کرد: استانداردهای مجموعه خودرو قبلاً ۸۵ گانه بود که اکنون ۱۲۰ نوع استاندارد تدوین شده است، اما برای اجرای آنها در شرکت‌های خودروسازی باید شرایط لازم و زیرساخت‌ها آماده شوند، چون بسیاری از آنها امکانات رفاهی هستند و باید در بن سازه‌ها و خودروهای جدید اجرا شوند.

وی ادامه داد: طرح استانداردسازی هزار قطعه خودرو نیز از سال گذشته آغاز شده است و اکنون برای ۵۰۰ قطعه خودرو استاندارد تدوین کرده‌ایم. تلاش داریم طی چند ماه آینده استانداردهای هزار قطعه را نهایی و ابلاغ کنیم.

درویش گفت: برای ابلاغ استانداردها باید زیرساخت‌های لازم آزمایشگاهی و آزمون‌ها فراهم شوند تا بتوان محصولات را بررسی کرد، این زیرساخت‌ها به سرمایه گذاری بخش خصوصی و انجمن‌های تولیدکننده نیاز دارد.

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: در گذشته فقط قطعات مصرفی خودرو نظیر تیغه برف پاک کن، لنت ترمز یا لامپ مشمول استانداردهای اجباری بودند، اما اکنون بنا داریم برای هزار قطعه شامل مجموعه‌هایی نظیر بدنه یا ترمز استاندارد اجباری ابلاغ کنیم.

کد خبر 6078882 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  • تولید پاک کننده های فاقد مواد سمی، به همت دانشجویان قمی
  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟
  • افزایش ۴۴ درصدی تولید مسکن برای مددجویان کمیته امداد نسبت سال‌های گذشته
  • تدوین استانداردهای ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • خبر مهم برای متقاضیان پژو پارس؛ تولید ادامه می یابد