Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ علی اکبر کریمی درباره ریزش های روزهای قبل شاخص بورس اظهار داشت: اگرچه سقوط شاخص به معنای خالی شدن حباب قیمتی برخی سهام است، اما بازارسرمایه ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد و روز به روز بر ارزش آن افزوده و رشد خواهد کرد.

وی افزود: بورس یکی از مطمئن‌ترین بازارها برای جذب سرمایه‌های خُرد است و سهامداران حقیقی به دلیل رشد بادکنکی برخی سهام‌، وسوسه شده و به جای اینکه خرید سبدی از سهام ، تمام سرمایه را بر روی سهام شرکت‌های خاص سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رفتار ابزاری در دست بورس‌بازان شده و ضرر سهامداران خُرد را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا بورس‌بازان حرفه‌ای به خوبی از شرایط آگاه بوده و به موقع برای خرید سهام ورود کرده و به هنگام خارج می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد : سهامداران غیرحرفه‌ای باید در صندوق‌های سرمایه‌ای که سبد کاملی از سهام است، سرمایه‌گذاری کنند تا از یک سو ریسک ضرر و زیان کاهش یابد و از سوی دیگر مدیریت سهام در اختیار فردی حرفه‌ای باشد.

کریمی با بیان اینکه باید بستر لازم برای حضور گسترده همه آحاد جامعه در بازارسرمایه فراهم شود، افزود: سهامداران خرد نباید فردی وارد بورس شوند بلکه باید از ظرفیت تشکل‌های حرفه‌ای که می‌توانند منافع را حفظ کرده و سودی بالاتر از بازار پول و نظام بانکی برای آنها فراهم کند، استفاده کنند تا حضور آنها در بورس تداوم داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بورس بازار سرمایه شاخص بورس سرمایه گذاری سهامداران علی اکبر کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۴ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۵۰۰ واحدی در سطح ۷۶۷ هزار و ۶۳۹ واحدی قرار گرفت.

او در ادامه اظهار کرد: امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان ثبت شد همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

آسایش می‌گوید: امروز شاهد خروج ۶۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام بودیم و ۵۲ درصد بازار در وضعیت مثبت به کار خود پایان دادند امروز بیشترین ورود نقدینگی به صنعت یارانه اختصاص یافت و بیشترین خروج نقدینگی هم مربوط به گروه خودرو بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: امروز ۴۰۵ نماد در وضعیت مثبت بودند بازار چند روز مثبت را شاهد بود و توانست از نظر تکنیکالی محدوده مقاومتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را به سمت بالا بشکند به دنبال استراحت است و بازار امروز بر مبنای نوسانات لیدر‌ها حرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • پیش بینی بورس سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳