Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@10:55:38 GMT

پرهيز از دروغ

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۱۸۴۷

از فضيلت‌هاي رييس‌جمهور، يكي اين است كه براي مبارزه با فساد، خط قرمز تعيين نكرده. دكتر احمدي‌نژاد خاطرتان باشد، با حالتي عصباني جلوي دوربين رسانه ملي ظاهر شد و گفت كابينه من خط قرمز من است. همين خط قرمز هم از اتفاق تبديل به چشم اسفنديارش شد و بر او رفت آنچه رفت. روحاني اما تا اين لحظه كسي از او نشنيده كه براي برادرش يا قوم و خويشش يا رفقايش سفارشي كرده باشد يا مبارزه با فساد را شرط گذاشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لااقل ما به عنوان روزنامه‌نگار چيزي از او نشنيده‌ايم، خداوكيلي رفتاري هم نديده‌ايم كه حاكي از دلخوري‌اش بابت دادگاه و دستگيري فريدون باشد. البته منتقدان آزادند گفتار و كردار رييس‌جمهور را نپسندند، به او خرده بگيرند يا نقدش كنند اما دروغ كه نمي‌توانند بلكه نبايد به او ببندند. آمدنيوز منشأ خباثت‌هاي بسيار بود، خاص و عام را كم نيازرد اما بدترين كارش همين بود كه به عمرو و زيد دروغ مي‌بست و بر دروغش پا مي‌فشرد، ساده‌دلان را برمي‌انگيخت تا روي دروغ‌ها تحليل كنند، اخبار پشت پرده را بر ملا سازند و دروغ اوليه را آب و تاب دهند. حالا خدا را شكر آمدنيوز بسته شده، عاملش نيز به دام افتاده اما دريغ و درد كه دروغ‌بافي و شايعه‌پردازي برقرار است و حالا حالاها قرار نيست، دست از سرمان بردارد. همين چند روز پيش خبر ساختند كه فريدون نيامده، رفت. اين خبر قبل از اينكه دولت را بدنام كند به ضرر قوه قضاييه بود و قبل از اينكه وضعيت زندان‌ها را زير سوال ببرد، مردم را نسبت به مبارزه با فساد دچار ترديد كرد. حقيقتا مردم از مبارزه با فساد خوشحالند و همين يك كار تا حدود زيادي توانسته است، تصوير قوه قضاييه را بلكه تصوير نظام را در ذهن و ضمير مردم ترميم كند.

تاكنون درباره مبارزه با فساد حرف زياد زده‌ايم، شعار هم زياد داده‌ايم. بالاتر از اينها خط و نشان زياد كشيده‌ايم. 8 سال آزگار رييس‌جمهوري را بر صفحه تلويزيون ديدم كه مي‌خواست ليست مفسدان اقتصادي را از جيبش دربياورد كه نياورد. ديگر مقامات هم در مقام حرف زياد با مفسده و مفسد مبارزه كرده‌اند. اما كار مهمي كه آقاي رييسي كرد همين بود كه وارد عمل شد و بي‌ملاحظه سياسي به قلع و قمع مفسدان پرداخت. نه تنها به مفاسد قوه قضاييه رسيد بلكه فرشته چشم بسته عدالت را واداشت تا بي‌اعتنا به گرايش‌هاي سياسي و جناحي از باقي اركان حكومت حساب‌كشي كند و تا آنجا كه قانون و شرع اجازه مي‌دهند، مو از ماست مقامات بكشد. كور از خدا چه مي‌خواهد جز دو چشم بينا، مردم هم از حكومت چه مي‌خواهند جز برقراري عدالت؟ مبالغه نمي‌كنم اگر بگويم همين چند ماه مبارزه با فساد، اميد اصلاح را به دل مردم برگرداند و چراغ خوش‌بيني و عدالت را در دل‌هاشان روشن كرد. منتها در اين ميان نااميد‌كنندگان هم بيكار ننشستند و تا توانستند در فرم و محتواي اين نهضت ايجاد ترديد كردند. گاهي دروغ جعل كردند، گاهي شايعه ساختند، گاهي راست و دروغ به هم آميختند و... . اينكه برادر رييس‌جمهور محاكمه شود و به زندان برود، في‌نفسه ارزشمند است و اعتبار نظام را در چشم مردم بالا مي‌برد اما اينكه او مدت محكوميتش را نه در زندان كه در خانه بگذراند همه رشته‌ها را پنبه مي‌كند و همه آن اقدامات مثبت را زير سوال مي‌برد. چنين خبري- خاصه وقتي معلوم مي‌شود كه از اساس دروغ است- جز اينكه مردم را مايوس كند و اقدامات قوه قضاييه و دولت را نمايشي جلوه دهد، ارزش ديگري ندارد ضمن اينكه احتمال سياسي بودن بلكه جناحي بودن چنين شايعه‌اي زياد است. منتقدان دولت از هر فرصتي استفاده مي‌كنند تا حرف خود را بر كرسي بنشانند و تا آنجا كه ممكن است، دولت را از چشم مردم بيندازند. اما غافلند كه اين كار، رقيب را نيز از چشم مي‌اندازد و كار را بر همه اركان نظام سخت مي‌كند. من ارچه در نظر يار خاكسار شدم/ رقيب نيز چنين محترم نخواهد ماند. علاوه بر اين اصولا چنين شايعه‌اي بيش از آنكه عليه دولت باشد، عليه قوه قضاييه است بلكه عليه نظام. قبلا هم در بعضي كانال‌ها و سايت‌هاي مرتبط با منتقدان دولت ديديم كه به صرافت لو دادن اخبار پشت پرده افتادند و چنين وانمود كردند كه رييس‌جمهور در پي تبرئه برادر خويش بوده و براي مقامات خط و نشان كشيده. گاهي حتي چيزهاي بي‌ربطي را به هم پيوند زدند تا چنين شائبه‌اي از رفتار و گفتار روحاني بيرون بكشند و خشم مردم را برانگيزانند. ما همه سوار يك كشتي هستيم و سوراخ كردن اين كشتي به ضرر همه است و باعث غرق شدن همه مي‌شود. مي‌خواهيد به دولت نقد كنيد، بكنيد اما فاميل را بدنام نكنيد و عرض همه را نبريد. مواظب باشيد همان منش و روش آمدنيوز از آستين خودمان بيرون نيايد.

 

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی

مرتضی شریفی گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» یکی مصادیق جهت تحقق این شعار مبارزه جدی با قاچاق است. با توجه به تاکیدات رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و تاثیر آن بر جهش تولید ضروری است برنامه‌ریزی جهت مبارزه با این پدیده شوم جهت رشد تولید و تقویت تولید داخلی صورت گیرد.

شریفی با بیان اینکه از راهکار‌های پیشنهادی فرهنگ‌سازی استفاده مردم از کالای ایرانی و عدم استفاده از کالا‌های خارجی که مشابه داخلی آن موجود است، افزود: مردم می‌توانند با معرفی مراکز فعال در امر قاچاق به هر نحو از طریق سامانه‌های پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ یا سامانه مردم‌رسی به شماره ۱۰۰۰۴۹۹۶ در مبارزه با قاچاق مشارکت داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد
  • بن‌گویر: سال‌ها دربارهٔ ارتش اسرائیل به ما دروغ می‌گفتند
  • خزعلی: ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است
  • ادعای اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت سیزدهم دروغ است
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی