Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: به همت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی، گروههای جهادی و خیرین، 4 واحد منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی درگز ظرف مدت 45 روز ساخته و تحویل آنان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ پاسدار محمدرضا غفاری در گفتگو با صبح توس؛ با اشاره به بارش‌های سنگین و سیل آسای اوایل سال جاری در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: این مساله که می توان آن را به نوعی در زمره عقوبت های الهی قرار داد، خرابی ها و خسارات زیادی به بار آورده و هموطنان ما را با مشکلات بسیاری مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این میان منازل برخی از روستاهای درگز هم به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته بودند در معرض بارندگی و سیل اخیر قرار گرفته و به شدت تخریب شدند، تا آنجا که استفاده از آنها عملا امکان پذیر نبود و می بایست بنای ساختمان مجدد پی ریزی و ساخته می شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز عنوان کرد: طبق تفاهم نامه ای که بین سازمان بسیج سازندگی و سازمان بهزیستی کل کشور صورت گرفت، مقرر شد ساخت منازل مددجویان بهزیستی با همکاری بسیج سازندگی و گروههای جهادی کشور انجام شود؛ در این میان سهم سپاه شهرستان ساخت 4 واحد منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی درگز بود.

غفاری گفت: با بررسی های صورت گرفته، ساخت منازل مسکونی مددجویان سیل زده روستای شوی در دستور کار این ناحیه قرار گرفت؛ مطابق تفاهم نامه امضا شده، هر منزل 60 متری مجموعا مبلغ 60 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت می کرد؛ این مبلغ با برآورد پیمانکار آزاد برای ساخت یک واحد منزل، 25 میلیون تومان اختلاف داشت.

وی تبیین کرد: ساخت منازل مسکونی یاد شده بلافاصله توسط گروههای جهادی و بسیجیان در دست اقدام گرفت و  پروژه ای که شاید در شرایط معمولی ساخت آن چند ماه به طول بینجامد، به همت مسئولین و خیرین شهرستان در بازه زمانی 45 روزه به مددجویان بهزیستی تحویل داده شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: خوشبختانه هزینه ساخت این چهار پروژه دقیقا برابر تسهیلات دریافتی شد و تلاش شبانه روزی بیش از ده گروه جهادی شهرستان، صرفه جویی 100 میلیون تومانی برای مجموع این چهار پروژه را به همراه داشت.

غفاری تاکید کرد: ساختمان های مذکور به همت بخشداری نوخندان به صورت رایگان پروانه ساخت و مجوز پایان کار دریافت کردند و سند آنها نیز در نوبت ثبت و صدور قرار دارد.

وی ابراز کرد: البته علاوه بر 4 پروژه ساخت منزل، 23 پروژه مرمتی از قبیل ایزوگام و مرمت سقف، دیوار کشی، حفر چاه و ... هم به صورت همزمان توسط نیروهای بسیجی پیگیری می شد که از میان آنها 14 پروژه تحویل شد، 4 پروژه پیشرفت 80 درصدی داشته و مابقی تا پایان پاییز به اتمام خواهند رسید؛ مجموع مبلغ صرفه جویی شده در این 23 پروژه قریب به 35 میلیون تومان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز در پایان از زحمات تمام ادارات، ارگان ها و بسیجیانی که به هر نحو در پیشرفت و اتمام پروژه ها سهمی داشته اند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود

گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های استان مرکزی در خصوص ساخت مسکن، فضای آموزشی و مسجد، اظهار کرد: تاکنون زمین بیش از ۵۵ هزار واحد تحویل شده و وارد مرحله صدور پروانه ساختمانی، نقشه و ساخت شده است بنابراین تعهد استان در خصوص ساخت مسکن محقق می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص تعهد این استان در افزایش سرانه فضای آموزشی و مسجد گفت: با توجه به اجراطرح‌های مسکونی اقدام ملی و افزایش جمعیتی که در این شهرک‌ها خواهیم داشت و توجه به توسعه سرانه‌های آموزشی و فرهنگی نیز ضروری است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه تعهد استان مرکزی برای ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی محقق می‌شود، افزود: برای تحقق این مهم دفتر فنی استانداری و مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان مکلف هستند با همکاری یکدیگر، تیمی در راستای حل موانع موجود و تسریع این امور تشکیل دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز برای ساخت یک مسجد و مدرسه در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک متولی شده است و جهاد خانه‌سازی در شهرک شهید سلیمانی اراک نیز در حال ساخت مسجد است.

مخلص الائمه با بیان اینکه پیش بینی لازم برای تأمین آب مصرفی در شهر جدید امیرکبیر شده است، گفت: در ارتباط با طرح شهید سلیمانی که گاهی گلایه‌هایی داشتیم استان مرکزی، نخستین استان است که تأمین مالی ویژه برای متقاضیانی که دهک پایین هستند و توان مالی برای تکمیل را ندارند اختصاص داده که امید است به زودی این موانع رفع شود.

وی افزود: در ارتباط با طرح مسکونی یاس فراجا که سال‌ها رها شده و از دیگر سو با افزایش قیمت مواجه بود، در صورتیکه سند صادر شود تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

استاندار مرکزی افزود: به همان میزان که تأمین زیرساخت‌هایی همچون تأمین آب، برق، گاز و مخابرات در طرح‌های اقدام ملی ضروری است باید زیرساخت‌های آموزشی هم مورد توجه قرار بگیرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه نگرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای ساخت مدرسه در طرح‌های اقدام ملی مسکن به جا است، گفت: باید ساخت فضای آموزشی در مسکن‌های ملی آغاز شود تا بتوانیم از ظرفیت خیرین برای تکمیل و توسعه آنها استفاده کنیم.

کد خبر 6062921

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • تخریب یک واحد مسکونی و مصدومیت چهار نفر براثر نشت گاز در مهاباد