Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:40:55 GMT

ادامه عقب نشيني نظاميان آمريکايي از سوريه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۲۰۴۶

ادامه عقب نشيني نظاميان آمريکايي از سوريه

خبرگزاری آریا- اردوغان تاکید کرد: ترکیه به دنبال تامین امنیت خود است و هیچ چشمداشتی به خاک دیگر کشورها ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، همزمان با ادامه عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه، اردوغان امروز تاکید کرد: ترکیه به دنبال تامین امنیت خود است و هیچ چشمداشتی به خاک دیگر کشورها ندارد.

ترکیه چشمداشتی به خاک دیگر کشورها ندارد
اردوغان دیروز تاکید کرد: ترکیه به دنبال تامین امنیت خود است و هیچ چشمداشتی به خاک دیگر کشورها ندارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رجب طیب اردوغان در نشست امروز شبکه ًتی آر تی وورد ً در استانبول با اشاره به عملیات برونمرزی ارتش کشورش در شمال سوریه گفت: به عقیدۀ من کسانیکه در اعتراض به این عملیات از اظهار نظر و سخنرانی پرهیز می کنند هیچ خدمتی به دمکراسی نکرده و از تروریسم حمایت می کنند و هیچوقت نمی توانند مدعی شوند که در برابر تروریسم ایستاده اند.
رییس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش هیچ چشمداشتی به خاک دیگر کشورها ویا آزادی و منافع ملل دیگر ندارد گفت: شاید خیلی از کشورها که در سوریه، عراق، افغانستان، لیبی، آفریقا و یا کشورهای بالکان چهار نعل می تازند نیات دیگری داشته باشند ولی ترکیه فقط بدلیل هم سرنوشت بودن با برادران خود است که در این کشورها حضور دارد. علت این حضور را کسانیکه برایشان یک قطره نفت با ارزشتر از یک قطره خون است درک نمی کنند و هیچوقت هم درک نخواهند کرد.
اردوغان با بیان اینکه امکان ندارد قدرت های بزرگ برای همیشه بتوانند از دیپلماسی به عنوان اهرم فشار استفاده کنند گفت: دیگر دورۀ این بازی های پشت پرده ای پایان یافته است. قدرت های بزرگ چگونه می تواند کمک های تسلیحاتی خود به تروریست های شمال سوریه را که با 30 هزار دستگاه تریلی صورت گرفته است توجیه کنند؟ اینها بسیار در اشتباه خواهند بود که اگر تصور کنند معضل تروریسم و آوارگان سوری تا ابد محدود به مرزهای ما خواهد بود. ما این مبارزه را اگر لازم باشد به تنهایی پیش خواهیم برد.
رییس جمهور ترکیه با بیان اینکه از جوامع بین المللی انتظار داشتیم در برابر این تروریست ها بایستند گفت :ولی متاسفانه غرب همیشه در کنار آنان قرار گرفت و همه با هم، حتی ناتو و اتحادیه اروپا ما را مورد حمله قرار دادند. مگر شما مخالف تروریسم نبودید؟ آنهایی که مخالف تروریسم هستند باید مخافت خود را ثابت کنند. یکبار دیگر می گویم، دنیا از پنج کشور بزرگتر است. بیایید باهم ساختار سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی را که لکوموتیو جامعه جهانی هستند تغییر دهیم. برخی کشورها برای عضویت غیردائم در سازمان ملل با یکدیگر در رقابت هستند. عضو غیردائم بشوید چه خواهد شد، نشوید چه خواهد شد؟
رییس جمهور ترکیه در پایان با اشاره به سفر روز سه شنبۀ خود به سوچی و دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور تصریح کرد بعد از اینکه اوضاع منطقه را با همتای روسی خود مورد ارزیابی قرار دادیم اقداماتی که لازم دیده شود را مبدول خواهیم داشت.
 
تکذیب استفاده از سلاح شیمیایی
وزیر دفاع ترکیه ادعای استفاده ارتش کشورش از سلاح‌های شیمیایی را به شدت تکذیب کرد.
خلوصی آکار در گفتگوی زنده با شبکۀ ًسی ان ان ترک ً درباره ادعای استفاده از سلاح شیمایی در شمال سوریه توسط ارتش ترکیه ضمن رد شدید این ادعا‌ها گفت: با توجه به ارزش‌هایی که ما به آن پایبند هستیم حتی تصور چنین چیزی قابل قبول نیست و با افتخار می‌توانم بگویم که تمام اعضاء نیرو‌های مسلح ارتش نیز به این ارزش‌ها پایبند هستند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حتی یک قطره سلاح شیمیایی در میان تجهیزات و سلاح‌های ارتش ترکیه وجود ندارد تصریح کرد ما برای عدم آسیب رسیدن به غیرنظامیان تمام سعی خود را می‌کنیم، هدف ما فقط تروریست‌ها هستند.
آکار در ارزیابی روند پس از توقف عملیات در شمال سوریه با ادعای اینکه تا کنون 125 خودروی حامل تروریست‌ها از منطقه خارج شده اند گفت: آتش بس در این مدت 30 بار از سوی تروریست‌ها نقض شده است.
گفتنی است بر اساس تفاهم صورت گرفته میان ترکیه و آمریکا عملیات برونمرزی نیرو‌های مسلح ترکیه در شمال سوریه برای مدت 120 ساعت متوقف و طی این مدت آمریکا قول داده است تا نیرو‌های وای پی جی در شمال سوریه را ضمن خلع سلاح کردن به نقاط جنوبی‌تر منتقل کند.
رجب طیب اردوغان روز گذشته یکبار دیگر تاکید کرد که اگر طی این مدت آمریکا به تعهدات خود عمل نکند عملیات چشمۀ صلح از همان نطقه‌ای که متوقف شده بود ادامه پیدا خواهد کرد.
شایان ذکر است این مهلت 120 ساعته سه شنبه شب به پایان می‌رسد.
 
اعزام نیرو‌های ویژه ترکیه به مرز سوریه
ارتش ترکیه یگان جدیدی از نیرو‌های کماندوئی خود را به مرز سوریه اعزام کرد.
این کارون نظامی شامل 7 اتوبوس حامل کماندو‌های تازه نفس که از پادگان بینگول عازم شده اند دیشب وارد شهرستان اصلاحیه از توابع استان غازی انتب شدند و قرار است در نقاط مرزی استان کیلیس مستقر و یا به داخل سوریه اعزام شوند.
اعزام این نیرو‌ها در حالیست که بر اساس توافق هفته گذشته آنکارا- واشنگنتن، دولت ترکیه در ازای خروج نیرو‌های ی پ گ از مناطق مورد منازعه در شمال شرق سوریه عملیات موسوم به چشمه صلح را بمدت 120 ساعت متوقف کرده است.
در حالیکه این مهلت ساعت 24:00 به وقت محلی سه شنبه شب پایان خواهد یافت، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده است که تخلیه عناصر‌ی پ گ از منطقه با هماهنگی و همکاری نیرو‌های آمریکائی ادامه دارد.
 
هشدار وزیر خارجه ترکیه درباره پایان اتش بس
وزیر امور خارجۀ ترکیه مهلت 120 ساعته برای پایان دادن به عملیات برونمرزی در شمال سوریه را مورد ارزیابی قرار داد.
مولود چاووش اوغلو دیروز دوشنبه طی سخنرانی در نشست شبکۀ دولتی تی آر تی با اشاره به اینکه از مهلت 120 ساعته برای پایان دادن به عملیات برونمرزی در شمال سوریه فقط 35 ساعت باقی مانده است گفت:ترکیه و آمریکا در سفر معاون رییس جمهور آمریکا به ترکیه یک تفاهمنامۀ 13 ماده‌ای به امضاء رساندند، بر این اساس 120 ساعت مهلت داده شد تا نیرو‌های وای پی جی خلع سلاح شده و شمال سوریه را ترک کنند، اگر این امر بوقوع بپیوندد عملیات نیز پایان خواهد یافت و نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه از نزدیک پیگیر این روند هستند.
چاووش اوغلو ضمن تایید آغاز روند خروج نیرو‌های وای پی جی از منطقه گفت: اگر نیرو‌ها بطور کامل خارج نشوند عملیات نیرو‌های ترکیه بی معطلی از همانجا که متوقف شده بود ادامه پیدا خواهد کرد.
رییس دستگاه دیپلماسی ترکیه در ادامه با بیان اینکه ترکیه تلاش زیادی می‌کند تا آسیبی به غیر نظامیان وارد نیاید گفت: متاسفانه از همان آغاز عملیات تبلیغات شدیدی علیه ترکیه آغاز شد. ما دشمن اکراد نیستیم و حتی در شمال سوریه ارتباط خوبی با آنان داریم، ولی حساب وای پی جی و داعش با آنان جدا است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عقب نشینی نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هئیت مذاکره کننده این کشور گفت که «200 روز از جنایت مستمر رژیم اسرائیل در حق اهالی نوار غزه می‌گذرد؛ جنایتی که با حمایت بی‌حدوحصر و بدون محدودیت از سوی آمریکا، دامن همه چیز را در غزه گرفته است.

عبدالسلام ادامه داد: «این توحش آمریکایی که صهیونیست‌ها علیه نوار غزه مرتکب می‌شوند، سرنوشتی جز شکست نخواهد داشت و نمی‌تواند ادامه داشته باشد.»

سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله چند روز قبل در سخنانی اظهار داشت که طی دو هفته گذشته، 14 عملیات در دریای سرخ و باب المندب علیه دشمن انجام دادیم. در این هفته‌ها، چندین ناوگان دریایی از دریای سرخ عقب نشینی کردند و این نکته مفیدی است، تمام طرف‌هایی که عقب نشینی کردند، از کارایی و تاثیرگذار بودن عملیات یمنی‌ها سخن می‌گویند.

وی تاکید کرد که به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و همه کسانی که از رژیم اسرائیل حمایت می‌کنند، می‌گوییم که هیچ کس قادر به توقف عملیات‌های ما که در پشتیبانی و حمایت از غزه انجام می‌شود، نخواهد بود. تنها راهی که به نفع همگان است، توقف تجاوز به نوار غزه و پایان محاصره آن و ورود غذا و دارو به این منطقه است.

تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023، وارد دویستمین روز خود شده است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه که جدیدترین مورد آن کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر واقع در خان یونس است اعلام کرد که برای هفتمین ماه متوالی جنایات نسل‌کشی دشمن صهیونیستی در نوار غزه ادامه دارد و آخرین مورد آن جنایت وحشیانه‌ای است که در بیمارستان ناصر در خان یونس مرتکب .

دفتر سیاسی انصارالله افزود که این جنایات و قتل عام‌هایی که رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری انجام می‌دهد بیانگر حجم کینه توزی و وحشی گری صهیونیست‌هاست.

انصارالله در ادامه تصریح کرد که اگر حمایت‌های آمریکا و غرب و سکوت شرم آور کشورهای عربی و نیز ناتوانی جامعه بین المللی نبود این حجم از جنایت اشغالگران علیه ملت فلسطین را شاهد نبودیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما خواستار اقدام فوری جهانی جهت توقف جنایات رژیم اشغالگر در نوار غزه هستیم و بر ادامه موضع ملت یمن در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت شجاع و قهرمان آن در غزه تاکید داریم.

دیگر خبرها

  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق