Web Analytics Made Easy - Statcounter

زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد.
براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۲۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این مناطق آسیب کلی و جزئی دید و این زلزله مخرب علاوه بر خسارت مادی فراوان، ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ تن مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده را تاپایان امسال تکمیل می کنند.

با حمایت دولت و اعطای تسهیلات به زلزله زدگان بیشتر خرابی ها از چهره شهر و روستاها پاک شده و بیشتر مردم در منازل خود ساکن شده اند.

طبق گفته مسئولان بازسازی در روستاها پایان یافته و اگر واحدهای انگشت شماری در روستاهای مناطق زلزله زده هنوز تکمیل نشده اند و در دست ساخت هستند به علت کوتاهی مالکان آن ها جهت تاخیر در ساخت و ساز بوده است.

 اما بازسازی در شهرها نیز به دلیل پروسه زمانبر اداری نیز قدری با تاخیر انجام شد که البته پیشرفت خوبی نیز دارد برخی به بهره برداری رسیده و برخی نیز با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در دست اقدام هستند.

 قضیه مستاجران واحدهای تخریبی حکایت دیگری است که قرار شد با حمایت مسئولان در صورت وجود زمین در شهر برای واگذاری و تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات جهت ساخت سرپناه برخوردار شوند.

شهرستان قصرشیرین با توجه به اینکه در فاز سوم و چهار قصر جدید زمین وجود دارد این امکان را دارد تا مستاجران واحدهای تخریبی با حمایت دولت از این تسهیلات برای ساخت سرپناه بهره مند شوند.

 تعداد مستاجرانی که می توانند از حمایت و مساعدت دولت برای واگذاری زمین برخوردار شوند در مجموع با تایید بنیاد مسکن در مجموع ۲۱۴ خانوار هستند که در ۲ مرحله قرار شد به آن ها زمین واگذار شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: تعداد مستاجران واحدهای تخریبی در این شهرستان در مجموع ۲۱۴خانوار هستند که در مرحله نخست ۶۹ قطعه زمین برای ۱۳۸ خانوار هر ۲ خانوار یک قطعه به مالکان زلزله زده واگذار شد.

 حشمت الله رضایی افزود: از مجموع ۶۰ پلاک واگذار شده تاکنون برای ۱۰ قطعه زمین پروانه ساخت صادر شده است.

وی اظهارداشت: ۹ قطعه زمین نیز از مجموع این زمین ها در مرحله اول باقی مانده که باید واگذار شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین در مرحله دوم نیز قرار است ۳۸ قطعه زمین به ۷۶ خانوار وگذار شود که که روز گذشته جلسه ای با معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تشکیل شد و در این جلسه قرار شد که کار واگذاری زمین ها و اعطای تسهیلات انجام شود.

رضایی ادامه داد: البته این زمین ها به مستاجرانی واگذار می شود که فاقد هرگونه ملک و یا زمین باشند و تاکنون هیچ گونه تسهیلات مسکن نیز استفاده نکرده باشند.

وی گفت: این زمین ها نیز قابلیت نقل و انتقال و فروش ندارد و تنها مالکان به عنوان بهره بردار حق سکونت در آن را دارند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که زمین به آنها واگذار می شود حتما باید آن را ظرف مدت زمانی ۶ ماه بسازند در غیراین صورت سلب امتیاز خواهند شد.

در زلزله غرب کرمانشاه آبان پارسال در مجموع ۹۶۰ واحد مسکونی تخریب شد، که  از واحدهای تخریبی، ۶۵۰ واحد مسکونی شهری و ۳۱۰ واحد مسکونی روستایی است که تمامی واحدهای تعمیری تعمیر و ساخت و ساز واحدهای روستایی به اتمام رسیده و ساخت و ساز واحدهای شهری نیز با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در دست انجام است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت دارد. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی قصرشیرین زلزله کرمانشاه بازسازی منازل مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، دولت هلند به خاطر بروز زمین لرزه در مناطق شمالی این کشور، تصمیم گرفته بزرگترین میدان گازی اروپا را تعطیل کند.

این میدان به نام گرونینگن، از اواخر سال ۲۰۲۳ با بخش کمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کرد چرا که فرایند تولید گاز در این میدان موجب بروز زلزله‌های متعدد در هلند شده و دولت این کشور تلاش می‌کرد تا با کمتر کردن برداشت گاز، خطر بروز زلزله را هم کم کند.

لازم به ذکر است که زلزله‌های رخ داده تا کنون به هزاران ساختمان در هلند آسیب زده است.

دولت هلند تصمیم گرفته ۱۱ چاه این میدان را همچنان باز نگهدارد تا در صورت بروز زمستان خیلی سرد از آنها گاز برداشت کند، چرا که درگیری روسیه با اوکراین بازار گاز بین المللی را دچار نوسان کرده است.

چند روز پیش هم سنای هلند قانون تعطیلی این میدان گازی را تصویب کرده بود.

کد خبر 6087178 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است