Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه‌شنبه در نشستی با روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران و رئیس خانه معدن پس از استماع نظرات، پیشنهادات، مسائل و مشکلات و موانع موجود حاضرین در بخش‌های مختلف اقتصادی، با اشاره به شرایط جاری کشور اظهار داشت: درحالی که کشور در بسیاری از حوزه‌های سیاسی، منطقه‌ای، علمی و فناوری پیشرفت‌های چشمگیری دارد، وضعیت اقتصادی در شأن جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیز ایران نیست و باید تلاش مضاعفی در بهبود اقتصاد کشور انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه در وضعیت اقتصادی کشور سهیم هستیم، افزود: اصلاح فرهنگ عمومی کار و همچنین فرهنگ مصرف در کشور از جمله عواملی اصلی تاثیرگذار در بهبود شرایط توسعه و اقتصادی کشور است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید بپذیریم تنها ۲۰-۳۰ درصد شرایط اقتصادی متأثر از وضعیت جنگ اقتصادی و تحریم‌ها است، عنوان کرد: مهمترین نکته در ارتقای سطح اقتصادی کشور، نگاه واقع بینانه و موشکافه به مسائل داخلی است، باید با خود صادق باشیم و به وحدت درونی برسیم و اشتباهات، کاستی ها و کمبودها را شناسایی و برای حل آن‌ها اقدام کنیم.

باید در وضعیت اداره کشور از نظر اقتصادی تجدیدنظر کنیم

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ایران از منظر منابع و امکانات از بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا بالاتر است، بیان کرد: باید در وضعیت اداره کشور از نظر اقتصادی تجدیدنظر کنیم.

وی به سرعت فزاینده تغییر تکنولوژی و بازار اشاره کرد و گفت: شاید ۱۰۰ سال گذشته با ۵۰۰ سال قبل فرق خیلی زیادی از این جهات نمی‌داشت اما اکنون هر سال یا هر ۶ ماه شاهد تغییراتی شگرف هستیم به طوری که تکنولوژی به پلی برای قدرت بدل شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه تاریخ درخصوص اقدامات ما قضاوت خواهد کرد و بهانه‌های ما از سوی آیندگان پذیرفته نخواهد شد، همانگونه که ما بهانه‌های گذشتگان را نمی‌پذیریم، اشاره کرد: به هرحال این مردم حتی از نسل های جدید، به انقلاب و اسلام تعلق خاطر دارند و همواره به خاطر این موارد در صحنه هستند، اما این به معنی تایید مطلق ما و عملکرد ما به عنوان مجریان امر نیست.

باید تلاش کرد در حوزه صادرات و تولید حرکت خوبی داشته باشیم

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید تلاش کرد در حوزه صادرات و تولید حرکت خوبی داشته باشیم، افزود: تمام بخش ها و نهادهای دولتی و دستگاههای مختلف کشور با تمامی فشارهای موجود می توانند بهتر از این عمل کنند اما ما در ساختارها و روندها اشکالاتی داریم که شرایط را سخت تر کرده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه فرهنگ و نظام اداری کشور نامطلوب است، از کندی و تعلل در پیگیری امور خصوصاً در موضوعات اقتصادی در ادارات انتقاد کرد.

وی همچنین به طرح منطقه بندی کشور برای پیگیری مسائل مختلف خصوصاً موضوعات اقتصادی و تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: منطقه‌بندی به معنای جغرافیایی آن و تقسیمات سیاسی جدید نیست بلکه فعالیت‌ها به صورت منطقه‌ای تقسیم می‌شود تا بخش‌های مختلف در کنار هم برای تحقق اهداف همکاری و فعالیت کنند.

وزارت کشور را هماهنگ کننده در اکثر امور جاری کشور دانست و گفت: این وزارتخانه به ویژه در حوزه اقتصادی فعالیت مستقلی ندارد و بیشتر پیگیر امور است و تمام تلاش خود را برای رفع موانع و بهبود شرایط اقتصادی، تولید و اشتغال در کشور انجام می دهد.

در این نشست، ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران، بهرامن رئیس خانه معدن، شافعی رئیس اتاق بازرگانی و عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود به طرح دغدغه، مسائل مهم اقتصادی حوزه فعالیتی خود و موانع موجود بر سر اشتغال، تولید وسرمایه گذاری خصوصاً در استانهای کشور پرداختند.

گفتنی است؛ سال گذشته تفاهم نامه های همکاری وزارت کشور با اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، اتاق تعاون ایران و خانه معدن برای کمک و تسریع در فعالیت های این بخشها و رفع موانع آنها منعقد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رحمانی فضلی وزارت کشور اتاق بازرگانی وضعیت اقتصادی تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هشتصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور سه‌شنبه ۲۸ اسفند با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رونمایی از گزارش مصرف فرهنگی خانوار درسال ۱۴۰۱، ابعاد برنامه هفتم توسعه، عفاف و حجاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و الزامات فرهنگی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و همچنین برنامه‌های نمایشگاه کتاب در دستور کار این جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور قرار داشت.

دیگر خبرها

  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • پیشنهادات ۱۶ گانه عضو هیات رئیسه اتاق ایران برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»