Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@19:34:51 GMT

۳۰۰ راس دام سبک اصلاح نژاد می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۲۳۵۷

۳۰۰ راس دام سبک اصلاح نژاد می شود

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: اصلاح نژاد ۳۰۰ راس دام در حوزه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و در روستاهای قلهک و سرداب بخش قوشخانه این شهرستان آغاز شده است.

مصطفی سیامکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: این برنامه سه ساله است که اعتبار آن از محل قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه و مرکز اصلاح نژاد دام عشایر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با بیان اینکه تا مدت زمان مشخص نمی توان از بره های تولیدی آمار دقیقی ارائه داد، گفت: شیروان یکی از شهرستان های مهم پرورش دهنده دام سبک است که نقش مهمی در تولید گوشت قرمز استان دارد.

 

سیامکی با بیان این که این شهرستان ۴۵۰ هزار راس دام سبک روستایی دارد، افزود: افزایش تولید گوشت قرمز، افزایش احتمال چند قلو زایی، افزایش کیفیت گوشت و کاهش چربی و... از مهم ترین اهداف در راستای اجرای طرح های اصلاح نژاد دام سبک است.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در این بخش، احداث دو باب آبشخور هر کدام ۱۵ متر و لوله گذاری در روستای شناقی سفلی و رباط نیمه نخست امسال انجام شده است.

 

گوسفند نژاد کردی بومی مناطق شمال خراسان است و بیشترین پراکنش آن در شهرستان‌های قوچان، فاروج، شیروان، کلات، درگز و چناران است. این نژاد دامی دارای مدت پرواربندی طولانی است اما بره‌های نژاد کردی در دوران شیرخوارگی دارای سرعت رشد بسیار بالایی هستند که از این رو اصطلاحاً به این نژاد پیش رس گفته می‌شود. پشم این نژاد نیز از نوع رنگین و زبر است که برای بافت قالیچه، نمد و گلیم کاربرد دارد.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ کربلا حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند دام اصلاح نژاد شیروان روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد

 روح‌اله شریف‌زاده  در جلسه با کارشناسان در اداره راهداری این شهرستان به عملکرد شاخص این اداره در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری‌های مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و تلاش ادارات ستادی و شهرستان، روکش آسفالت ۶۵ کیلومتر از محور‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: از این ۶۵ کیلومتر روکش آسفالت، ۳۰ کیلومتر راه‌های روستایی، ۲۴ کیلومتر راه‌های اصلی و ۱۱ کیلومتر از راه‌های فرعی انجام شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر بیان کرد: در سال گذشته حذف و اصلاح ۶ نقطه حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم اباد (پیچ بعد از جلگه، پیچ قبل از مورانی، پیچ پران پرویز و منطقه گل گل) و محور پلدختر -پل زال (تقاطع تالاب‌های ولیعصر و تقاطع کنار بلوط) با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال انجام شد.
شریف‌زاده اضافه کرد: ۴ دستگاه پل در محور‌های روستایی (برگلان سوخته، چولهول، بن لار و تودار شاکرمی) احداث شد، همچنین ۷ دستگاه پل در محور‌های مواصلاتی این شهرستان مرمت و مورد بازسازی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات شاخص انجام شده احداث روشنایی نقطه حادثه‌خیز محور پلدختر _ پل زال (بعداز پاعلم) و احداث برج نوری نقطه حادثه‌خیز محور پلدختر _خرم آباد (پیچ پران پرویز) می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • سه طرح هادی در شیروان افتتاح شد
  • افتتاح 3 طرح هادی در شیروان
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان