Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@13:22:34 GMT

زمان بازنشستگی «پراید» مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۲۴۵۷

خرداد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت زمان بازنشستگی پراید را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی درباره زمان توقف تولید خودروی پراید، اظهار کرد: سه مدل پراید داریم که انشالله از اردیبهشت و دی ماه سال آینده از رده تولید خارج خواهند شد.
رحمانی ادامه داد: امسال یکی از برنامه‌های محوری ما، بحث ساخت داخل است که در این رابطه، در رشته‌های مختلف صنعتی ما یک برنامه کلان داریم تا ۱۰ میلیارد دلار واردات را به ساخت داخل تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این مسیر خوشبختانه ۶۰ میلیون یورو تفاهمنامه امضا شد که درواقع اعلام و شروع یک حرکت جدی در راستای حمایت از ساخت داخل است و دوستان ما در وزارت نفت، پتروشیمی‌ها، بخش خصوصی پتروشیمی و انجمن‌های مربوطه در این زمینه با ما همکاری کردند. این نهضت تا زمانی که به اعداد مدنظر تفاهمنامه برسیم ادامه خواهد داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اولین اثر این تفاهمنامه این است که واحدهای ما فعال می‌شوند، یعنی آذرآب که متاسفانه مشکل عمده آن زیر ظرفیت کار کردن بود. با امضای این تفاهم‌نامه معادل ۲۰ میلیون یورو تسهیلات برای آذرآب اختصاص یافته است و ظرفیت این واحد مهم افزایش پیدا می‌کند.
وی در پایان درباره نقش این تفاهم‌نامه در اشتغالزایی، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه ابتدا موجب تثبیت اشتغال می‌شود و اگر هر یک میلیارد دلار واردات قطع و داخلی شود، ۵۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

برچسب ها: توقف تولید پراید ، رضا رحمانی ، وزیر صمت

منبع: خرداد

کلیدواژه: توقف تولید پراید رضا رحمانی وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم

قدس آنلاین: عیسی زارع‌پورد امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران سیاست وزارت ارتباطات را اولویت توسعه شبکه تلفن همراه توسط اپراتورها عنوان کرد و گفت: اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در دست ساخت و تکمیل داریم و ماهواره‌هایی هم  آماده پرتاب هستند، گفت:در طراحی و ساخت ماهواره های متعدد سنجشی هستیم تا امکان تصویربرداری در فضا را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از این ماهواره‌ها پارس یک است که نمونه دوم آن در حال ساخت است و انشاءالله آماده خواهد شد، اظهار داشت:  ماهواره‌های لایه LEO چند مرتبه در طول روز از روی کشور عبور می‌کنند، اظهار کرد: از آنجایی که سرعت آنها ۷-۸ برابر سرعت زمین است، بنابراین دائما این ماهواره‌ها را روی آسمان کشورمان نداریم. اگر تعداد ماهواره‌ها بیشتر باشد دسترسی ما به داده های ماهواره‌ای و اطلاعات آنها بیشتر خواهد شد.

زارع‌پور با اشاره به اینکه دنیا به سمت منظومه‌سازی می‌رود و با هم به این سمت حرکت می‌کنیم، تاکید کرد: منظومه سازی دانشی است که شاید در اختیار بیش از ۵-۶ کشور نباشد، دانشمندان ما به آن دست پیدا کرده اند.

وی اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم اولین قدم‌ها را در حوزه ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی برداریم اکنون منظومه شهید سلیمانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع پور تاکید کرد: انشاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • زمان پخش فصل جدید زخم کاری مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • فیلم| زمان اعلام نام خریداران پرسپولیس و استقلال مشخص شد
  • به دنبال منظومه سازی ماهواره‌ای در مدار هستیم
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد