Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@17:51:38 GMT

جراحی نوین برای درمان سندروم پیر رابین

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۲۵۰۲

پزشکان شیرازی به روشی نوین برای جراحی و درمان سندروم پیر رابین دست یافتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این بیماری عارضه مادرزادی است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نوزاد روش نوین جرا سندروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران

«شکاف کام و لب» یک نقص خلقتی است که معمولاً در دوران جنینی در طول تشکیل صورت نوزاد رخ می‌دهد. این شکاف می‌تواند از کنار کام تا لب بروز کند و در برخی موارد تا پایین گوش نیز گسترش یابد.

عبدالجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به قابل اصلاح بودن شکاف لب و کام اظهار کرد: این عارضه یک ناهنجاری هنگام تولد است، در کشورهای پیشرفته آمار ابتلا به آن به ازای هر ۷۰۰ نفر یه مورد است اما این آمار در کشور ما به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد مبتلا به شکاف لب است.

وی افزود: این ناهنجاری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از آن ها ژنتیکی است که از طریق ژن منتقل می‌شود، همچنین مصرف بعضی از داروهای خواب‌آور، ضد تشنج و آرامبخش‌ها توسط مادر، در مدت زندگی جنینی بویژه در سه ماه نخست می‌تواند موجب این عارضه شود.

هرمزی ادامه داد: بعضی از عفونت‌های ویروسی مثل سرخک، سرخچه و اوریون می‌تواند موجب شکاف لب و کام باشد، همچنین مصرف سیگار و الکل نیز از عوامل دیگر این عارضه شناخته می‌شوند.

وی گفت: شکاف لب و کام بیش از ۱۰۰ نوع وجود دارد و بسته به عامل بیماری‌زا و میزان اثر و زمان تاثیر آن در جنین می‌تواند تنوع ایجاد کند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: اگر جنینی با این عارضه متولد شود با توجه به شدت، بیماری‌های همراه و نوع بیماری شکاف لب، درمان‌های متفاوتی تجویز می‌شود که مهم‌ترین آن ها جراحی است. درمان‌های مراقبتی، روانکاوی، روانشناسی، مددکاری‌ اجتماعی، مراقبت‌های برای شیرخوردن، بهداشت و عفونت‌های زخم نیز از دیگر مراحل درمان است.

وی افزود: در صورتی که شکاف لب و کام لب پیچیده نباشد معمولاً زیر ۵ ماهگی و ترجیحا ۳ تا ۴ ماهگی عمل جراحی امن و خوبی برای بیمار انجام خواهد شد که در ۹۰ درصد موارد به جراحی تکمیلی نیازی نیست.

منبع: آنا

دیگر خبرها

  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • سندروم درس (Dress) بیماری مرموز ترانه عیلدوستی چیست؟ | این بیماری با بدن ترانه چه کرد و آیا درمان دارد؟
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!