Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی حمید پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با پیگیری مسئولان افزایش طول باند فرودگاه بین‌المللی شاهرود صورت گرفته است، ابراز داشت: یکی از نیازهای فرودگاه برای تداوم پروازهای خارجی افزایش طول باند بود که خوشبختانه این امر هم‌اکنون به بیش از سه هزار و ۲۴۰ متر افزایش یافته است همچنین آسفالت روکش باند از استقامت و کیفیت بسیار خوبی برای نشست‌وبرخاست هواپیماهای پهن‌پیکر، برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عرض فرودگاه نیز به ۶۰ متر شامل ۴۵ متر عرض و دو بخش هفت و نیم متری دارای زیرسازی و روکش آسفالت مناسب مانند باند فرودگاه ارتقا یافته که نگرانی از بابت نشست‌وبرخاست انواع هواپیماها در این فرودگاه وجود نداشته باشد.

افتتاح رسمی تجهیزات در آینده نزدیک

مدیر فرودگاه بین‌المللی شاهرود بابیان اینکه خوشبختانه شرایط این فرودگاه از سالن ترانزیت، دستگاه‌های ناوبری دیجیتالی و ماهواره‌ای و ... بسیار مناسب است، گفت: باند نیازمند تجهیز بیشتری در حوزه ناوبری و روشنایی است که در آینده نزدیک کارهای اتمام پروژه‌های در حال اجرا در فرودگاه به انجام می‌رسد و در مراسمی با حضور مقامات ارشد کشوری شاهد افتتاح زیرساخت‌های جدید خواهیم بود.

حمید پور درباره امکان صادرات محصولات از این فرودگاه نیز گفت: این امر نیازمند اهتمام بخش خصوصی در تهیه مواردی چون بسته‌بندی محصولات کشاورزی و تولیدی منطقه است تا بتوانیم شرایط محصولات را برای صادرات ارتقا دهیم اما از طرف فرودگاه باید گفت خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده چون سالن ترانزیت، تطویل باند، سوخت‌گیری و ... آمادگی برای پرواز هر گونه هواپیمای باری در راستای صادرات تولیدات نیز وجود دارد.

وی بابیان اینکه پرواز شاهرود-نجف خوشبختانه هفته گذشته در اوج استقبال مسافران و زائران انجام شد، ابراز کرد: فرودگاه یک ظرفیت ملی است لذا در همین پرواز علی‌رغم اینکه انجام آن و بلیت‌فروشی بسیار دیر صورت گرفت شاهد استقبال چشم‌گیری از زائران حتی از شهرهای استان گلستان مانند گنبد، آزادشهر و شهرهای مجاوری چون دامغان، سمنان، میامی و ... بودیم که نشان می‌دهد این فرودگاه به‌واقع یک ظرفیت فرا منطقه‌ای محسوب می‌شود.

ایجاد پروازها به مقاصد جدید

مدیر فرودگاه بین‌المللی شاهرود گفت: تنوع افراد در پرواز نجف نشان داد که این فرودگاه می‌تواند درزمینهٔ پروازهای خارجی به‌خصوص زیارتی خدمت‌رسانی شایان‌ذکری به‌کل منطقه ارائه کند.

حمید پور افزود: سابقاً مسافران در این منطقه می‌بایست برای سفر به عتبات عالیات یا به مشهد و یا به تهران مراجعه می‌کردند که این امر سبب می‌شد تا رنج سفر را به جان بخرند و با دشواری به عتبات اعزام شوند اما امکانی که امروز در فرودگاه بین‌المللی شاهرود ایجادشده خوشبختانه سبب شد تا سفر به عتبات بسیار آسان‌تر شود.

وی بابیان اینکه پیگیری مسئولان به‌ویژه حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس در برقراری پروازها شایان قدردانی است، تأکید کرد: خوشبختانه یک ایرلاین با سرمایه‌گذار بومی اعلام آمادگی کرده تا هواپیمایی را در فرودگاه بین‌المللی شاهرود قرار دهد تا بتوانیم در صورت استقبال مسافران پروازها به مقاصد متنوع‌تری را نیز اجرا کنیم اما هم‌اکنون پروازها با همکاری این شرکت هواپیمایی به مقصد تهران به‌صورت مداوم اجرا خواهد شد.

کد خبر 4753258

منبع: مهر

کلیدواژه: فرودگاه شاهرود شاهرود حمل و نقل حمل و نقل هوایی عتبات عالیات اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین سانحه تصادف گرگان شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند

مجتبی قهرمانی اعلام کرد: با هماهنگی مقام قضایی و در نتیجه اقدام به موقع مأموران فراجا، یک باند بزرگ بین المللی فعال در حوزۀ قاچاق دستگاه‌های سنگین راه‌سازی، شناسایی و منهدم شد.

وی در ادامه افزود: اعضای این باند با استفاده از اسناد جعلی، ماشین آلات سنگین و دستگاه‌های راهسازی را از کشور‌های همسایه وارد می‌کردند و با انتقال به استان‌های مرکزی کشور به فروش می‌رساندند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: تا کنون ۱۲ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده‌اند و برای ۲ نفر نیز که ساکن خارج از کشور هستند اعلان قرمز صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴ عدد از این ماشین آلات سنگین راهسازی قاچاق توقیف شده است و ۳۳۱ دستگاه دیگر نیز شناسایی و محل به کارگیری آن‌ها مشخص شده که به زودی توقیف خواهند شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: ارزش مالی ماشین آلات راهسازی کشف شده بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.

قهرمانی یادآور شد: قاچاقچیان در تمامی مراحل از اقدامات مجرمانه خود تحت رصد چتر اطلاعاتی فراجا بوده‌اند و در زمان مقتضی با عملیات انجام شده توسط حافظان نظم و امنیت کشور شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: همراهی، همدلی و تعامل همه اعضای شورای تأمین و نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی باعث شده که فضای استان برای قاچاقچیان و مجرمان ناامن گردد و در همه حوزه‌ها توفیقات خوبی درباره پیشگیری و مقابله با انواع جرائم محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • سرگردانی مسافران آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • ◄ فرودگاه کیش سومین فرودگاه پرتردد در ایام نوروز سال ۱۴۰۳
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان میزبان ۲ هزار مسافر در ۲ روز
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • افزایش پذیرش مسافر در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • ۸۰۰۰مسافر نوروزی از طریق فرودگاه های آذربایجان غربی جابجا شده اند
  • تداوم محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمال