Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان گفت‌: برخی از بازرگان‌نما‌ها که از کمبود برخی کالا‌ها در بازار سوء استفاده می‌کنند، توجه و اهمیت به جامعه و مردم را به فراموشی سپرده و همین امر باعث ایجاد بازار سیاه برای برخی کالا‌ها در فروش شده است. تاریخ انتشار: 13:38 - 30 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۹۴۷ غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون قیمت زینک در بازار گفت: قیمت هر دو ورقی زینک در تعاونی لیتوگراف هم اکنون با ارز دولتی حدود ۱۱ هزار تومان، با ارز نیمایی حدود ۲۲ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت بین ۲۵ تا ۲۹ هزار تومان مبادله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ثبات ایجاد شده پیرامون قیمت زینک در بازار اظهار کرد: در حال حاضر با ثبات قیمت زینک در بازار مواجه هستیم اما این ثبات حاصل از رکود وضعیت این کالا در بازار است، چراکه ثبات قیمت زینک ریشه در کاهش تقاضا دارد، وقتی با کاهش تقاضا در بازار مواجه باشیم قیمت این کالا نیز هیچ‌گونه تغییری نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

برای مشاهده وضعیت زینک در بازار  اینجا کلیک کنید.

شجاع به دیگر دلایل ثبات قیمت زینک در بازار اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر شاید عدم دخالت دولت در پخش و توزیع زینک سبب ثبات قیمت‌ها در بازار شده اما نگرانی دست اندرکاران بازار زینک برای ماه‌های آینده است زیرا به زودی تعلق زینک دولتی به چاپخانه‌ها، تعاونی و انتشاراتی‌ها خاتمه پیدا می‌کند و باید اقدام به واردات این کالا با ارز نیمایی کنیم به همین منظور پیش فاکتور درخواستی را به وزارت بازرگانی داخلی ارسال و چنانچه با در خواست‌ موافقت شود می‌توان تا دو ماه آینده شاهد واردات زینک‌های جدید در تعاونی لیتوگراف باشیم و ثبات قیمت زینک را تا شب عید برای مصرف کنندگان این کالا فراهم کنیم.

وی خلاء زینک را مهمترین عامل بروز سوء استفاده برخی بازرگان‌نما‌ها در بازار دانست و ابراز کرد: تجربه نشان داده است که کمبود زینک و حتی کاغذ در بازار باعث می‌شود تعدادی بازرگان‌نما در بازار از شرایط سوء استفاده کنند و به احتکار کالا‌های خود بپردازند و به گران شدن زینک دامن بزنند. 

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان قیمت تمام شده برای زینک وارداتی با ارز نیمایی اعلام و بیان کرد: بعد از خروج زینک از لیست کالاهای اساسی، تامین این کالا با ارز نیمایی امکان پذیر خواهد بود لذا  قیمت زینک با ارز نیمایی را برای هر دو ورقی حدود ۱۸ هزار تومان خواهد بود.
  شجاع به استدلال برخی از بازرگان‌نما‌ها برای احتکار اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از بازرگان‌نما‌ها که از کمبود برخی کالا‌ها در بازار سوء استفاده می‌کنند، توجه و اهمیت به جامعه و مردم را به فراموشی سپرده و همین امر باعث ایجاد بازار سیاه برای برخی کالا‌ها در فروش شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زینک قیمت ثبات بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟