Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رئیس کمیسیون اروپا در اظهارنظری تند، تلاش‌ها برای دستیابی به توافق درباره چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را دردآور، اتلاف وقت و انرژی توصیف کرد.
«ژان‌ کلود یونکر» امروز (سه‌شنبه) طی سخنرانی در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ افزود: اکنون نیاز است که تحولات در وستمینستر (پارلمان انگلیس) را از نزدیک دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اینکه پارلمان اروپا قبل از اینکه پارلمان انگلیس توافق برگزیت را تصویب کنند، غیر قابل تصور است.
انگلیس و اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته درباره نحوه اجرای برگزیت توافق کردند.
این توافق عصر همان روز از سوی ۲۷ کشور عضو شورای اروپا به تایید رسید.
نخست وزیر انگلیس شنبه گذشته قصد داشت تا توافق جدید را در پارلمان به رای گذارد. با این حال نمایندگان با اکثریت آرا به لایحه‌ای درباره تمدید مهلت برگزیت و تعویق انجام رای گیری درباره توافق جدید، رای موافق دادند.
بوریس جانسون شنبه گذشته در نامه‌ای بدون امضا، خطاب به «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا خواستار تمدید مهلت اجرای برگزیت شد.
وی در این نامه تقاضای کرده تا برگزیت به مدت سه ماه یعنی تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ به تاخیر بیافتد. با این حال منابع خبری می گویند نخست وزیر انگلیس نامه دومی را نیز ارسال کرده و در آن نوشته که به باور او، تاخیر در اجرای برگزیت اشتباه است.
جانسون روز گذشته قصد داشت تا توافق جدید برگزیت را به رای بگذارد اما با مخالفت «جان برکو» رئیس مجلس مواجه شد.
برکو با بیان این استدلال که شرایط از روز شنبه تغییری نکرده، عنوان کرد که اجازه نخواهد داد نمایندگان درباره توافق برگزیت رای گیری کنند.
وی افزود: دولت ممکن است این ادعا را مطرح کند که اوضاع از روز شنبه تغییر کرده چون نخست وزیر نامه درخواست برای تاخیر مهلت برگزیت را به اروپا ارسال کرده اما در اصل محتوای توافق تغییری نکرده است.
دولت جانسون شب گذشته حوالی ساعت ۲۰ جزییات توافق جدید برگزیت را که گفته می‌شود در ۱۱۵ صفحه تنظیم شده، منتشر کرد.
هم زمان معاون پارلمانی نخست وزیر انگلیس از نمایندگان خواست تا طی سه روز آینده نظر نهایی خود را در این باره اعلام کنند.
دونالد توسک رئیس شورای اروپا امروز طی سخنانی در پارلمان اروپا، تحولات سیاسی انگلیس را بسیار پیچیده توصیف کرد.
او با اشاره به درخواست بوریس جانسون برای تمدید برگزیت گفت: از طریق رایزنی با رهبران اروپا در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.
رئیس شورای اروپا عنوان کرد که نتیجه رایزنی ها به تصمیم نمایندگان پارلمان انگلیس بستگی دارد و «باید برای هر سناریو آماده بود»
مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کمتر از ۱۰ روز دیگر به پایان می رسد.
این اتحادیه تاکنون دو بار مهلت برگزیت را به دلیل مخالفت قانونگذاران انگلیس با نحوه اجرای برگزیت به تاخیر انداخته است. برچسب ها: رئیس کمیسیون اروپا ، برگزیت

منبع: خرداد

کلیدواژه: رئیس کمیسیون اروپا برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران


 

به گزارش تابناک، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه «ششم اردیبهشت ماه»، در قطعنامه‌ای، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه  «ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳»، در قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران به اسرائیل را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه، بر حمایت کامل از امنیت اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه، صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند.

قانون‌گذاران در پارلمان اروپا در این قطعنامه همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده‌اند.

در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، چهار رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده، محکوم شده و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.

در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط «کامران قادری» و «مسعود مصاحب» نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.

گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله اسرائیل به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه، در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد