Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایذه در مجلس گفت: زمانی که نماینده‌ای با پول کثیف وارد مجلس شود، مجلسی رانتی شکل می‌گیرد که وامدار حامیان خود است. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چگونگی تأمین هزینه‌های انتخاباتی و منابع مالی داوطلبان و نحوه هزینه‌کرد آن در قالب پرونده‌ای با عنوان «معمّای پول و پارلمان» در خبرگزاری تسنیم پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در روزهای گذشته با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره به گفتگو نشستیم تا ببینیم برای تبلیغات انتخاباتی چقدر هزینه کرده‌اند. بررسی متوسط حقوق و دریافتی یک نماینده مجلس دهم دیگر گزارش ما در مورد این موضوع بود، تا مشخص شود یک نماینده در 4 سال دوره نمایندگی چه‌میزان دریافتی دارد که برخی از کاندیداها تا میلیاردها تومان برای کسب کرسی‌های پارلمان هزینه می‌کنند؟

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وجود پول‌های کثیف در انتخابات، اظهار داشت: اشخاصی هستند که هزینه‌های سنگینی برای انتخابات پرداخت می‌کنند و زمانی که از آنها پرسیده می‌شود که این پول‌ها از کجا آمده، عنوان می‌کنند افرادی از ما حمایت می‌کنند؛ با توجه به اینکه حامیان، بدون دلیل از نماینده حمایت نمی‌کند می‌توان نتیجه گرفت آنها در پی استفاده از رانت و اعتبار نماینده هستند.

پرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|راه جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات تصویب قانون استپرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|رحیمی: نماینده ای که مدیون پول دیگران است نمی‌تواند برای مردم کار کندپرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|سالک: برخی کاندیداها به استفاده از پول‌های کثیف در ایام انتخابات عادت کردند

وی افزود: چنین نماینده‌ای وامدار افرادی است که از وی حمایت کرده‌اند، بنابراین  نماینده دیگر وکیل مردم نیست بلکه نماینده آن قشر و اشخاص خاص است تا بتوانند از کمک و حمایت نماینده استفاده کنند.

نماینده مردم ایذه در مجلس،گفت: برخی از افراد و گروه‌ها هستند که اشخاص مورد نظر خود را برای ورود به انتخابات شناسایی می‌کنند تا با حمایت از آنها با پول‌های کثیف، این نمایندگان را وامدار خود کنند تا در زمان مناسب از آنها استفاده کنند.

خادمی با بیان اینکه موافق شفاف شدن هزینه‌های انتخابات است چرا که شفاف شدن هزینه‌های انتخابات پاکدستی را افزایش می‌دهد، تاکید کرد: ضروریست تا شفافیت مالی کاندیدا‌های انتخابات‌ها اعلام و مشخص شود منابع هزینه انتخابات یک کاندیدا از کجا آمده و چطور هزینه شده است.

نماینده ایذه در مجلس با بیان اینکه سیستم‌های نظارتی قطعاً باید به این مسئله توجه کنند، چرا که عده‌ای از هم اکنون سرمایه‌گذاری خود را روی افراد آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات و  دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی باید این موضوع را زیر نظر داشته باشند تا چنین نمایندگانی با استفاده از پول‌های کثیف وارد قوه‌مقننه نشوند.

وی با اشاره به تبعات حضور نمایندگان با پول‌های کثیف در مجلس، اظهار داشت: چنین نماینده‌ای، نمی‌تواند از نظام  و مصالح کشور دفاع و حق و حقوق وکلای خود را پیگیری کنند و در نهایت مجلسی رانتی شکل می‌گیرد که وامدار  حامیان خود است.

نماینده مردم ایذه در مجلس در پایان تأکید کرد: انتخابات مجلس و تبلیغات هزینه دارد بنابراین ضروریست قوه مقننه و دستگاه‌های ذیربط قاعده و قانونی برای شفاف کردن هزینه‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها تعیین کنند تا جلوی ورود پول‌های کثیف به انتخابات گرفته شود.

انتهای‌ پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احمد وحیدی عصر امروز در جلسه تکریم و معارفه استاندار لرستان، اظهار داشت: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، اضافه کرد: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید به مقاومت ملت ایران، یادآور شد: غیورمردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

وی با ذکر اینکه کشور ما با رهنمود‌های مقام معظم رهبری و میدان‌داری شهدا در اوج اقتدار و افتخار است، تأکید کرد: اتفاقات بی‌نظیری در روز‌های اخیر رخ داده است.

وزیر کشور با تأکید به تحولات در سطح جهانی و منطقه، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب عملیات وعده صادق را به ظهور قدرت اراده یک ملت تعبیر کرده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه همه دنیا به افتخار مقابلۀ ایران با ظلم سر تعظیم فرود می‌آورد، گفت: ما باید برای بروز این اتفاقات شکرگزار باشیم و ثمرات انقلاب به‌طور مداوم به دنیا عرضه می‌شود.

وی با اشاره به نفی سیاست‌های باطل جهانی توسط جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: کشور ما به‌عنوان قدرتمندترین نیرو نقش خود را برای تعیین راه نقشه منطقه ایفا می‌کند و این نقشه راه پیروزی ملت فلسطین و افول رژیم غاصب را بیش از پیش تداعی می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به تحقق اراده‌های بزرگ، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت امروز یک جبهه به‌هم پیوسته است و دشمن از این موضوع به شدت هراس دارد.

وحیدی با بیان اینکه نقش‌آفرینی‌های ما برای ساختن ایران مقتدر و توسعه یافته است، گفت: کشور ما امروز بر بال‌های قدرت فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی خود حرکت می‌کند و باید بعد اقتصادی را نیز بیش از پیش تقویت کرد.

وی با تأکید به اینکه تقویت اقتصاد از مهم‌ترین اموری است که نیازمند توجه بیشتر است، اضافه کرد: دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در زمانی به مسئولیت رسید که دشمنان مشکلات متعددی را ایجاد کرده بودند و بعضی از کم‌کاری‌ها و کم‌تحرکی‌ها نیز مزید بر علت شد.

وزیر کشور با ذکر این نکته که تغییر ریل از توجه به خارج به توجه به داخل و اتکا به داشته‌ها و توانمندی‌ها گفتمان اصلی دولت است، خاطرنشان کرد: بستر‌ها به‌گونه‌ای هم‌اکنون فراهم است که باید در مسیر پیشرفت جهش داشت.

وحیدی با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی از ویژگی‌های بارز دولت است، یادآور شد: این اقدام ما را می‌تواند با سرعت بیشتری در مسیر رو به رشد حرکت دهد.

وی با اشاره به اینکه استاندار لرستان در گفتمان انقلابی‌گری و حرکت مجاهدانه حرکت کرده‌است، بیان کرد: این استان دارای مردمی غیور و شریف است و این فرصت ارزشمندی برای کشور است.

وزیر کشور با بیان اینکه کار‌های زیادی باید در لرستان انجام شود، تأکید کرد: کار دولت با خواسته‌های این استان کاملاً تطابق دارد و حاکم‌بودن گفتمان انقلابی می‌تواند ظرفیت‌ها را به‌کار بگیرد.

وحیدی با اشاره به ساخت سد معشوره، گفت: این سد که مدت‌ها تعطیل بود مطالبه مردم است و مجوز ماده ۲۳ سد معشوره نیز اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ساخت سد معشوره تقریباً تعطیل شده بود، اما جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان قرار گرفت، بیان کرد: احداث این سد زمان‌بر است و با تأمین اعتبارات لازم احداث می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به راه‌اندازی مجدد پروژه راه‌آهن به‌عنوان مطالبه مردم، اعلام کرد: این پروژه هم در دستور کار دولت قرار گرفت و ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وحیدی با تأکید به افزایش تولید گندم در لرستان در دولت سیزدهم، گفت: ۵۰۰ هزار تولید گندم در این نشان‌دهنده تحول عظیم در بخش کشاورزی است.

وی با بیان احیای حدود ۲۰۰ واحد اقتصادی در لرستان، اضافه کرد: این اقدامات موج حرکت مثبتی در این استان است که باید تقویت شود.

وزیر کشور با تأکید به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در لرستان، عنوان کرد: ۲۰ هزار میلیارد این اعتبار از سوی بخش خصوصی بوده است.

وحیدی با اشاره به بسترسازی برای مشارکت مردم در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصاد لرستان، بیان کرد: از فعالیت بخش خصوصی باید در انجام کار‌های بزرگ استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است