Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ترند، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) پیش از ترک کشورش برای سفر به روسیه از مخالفت ایران با عملیات نظامی ترکیه در سوریه ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اردوغان گفت: درحالیکه انتظار می‌رفت ایران از عملیات چشمه صلح حمایت کند اما برخلاف آن، ایران موضعی مخالف اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ترکیه زمانی از موضوع برنامه هسته‌ای ایران پشتیبانی کرد اما افسوس که ما شاهد چنین حمایتی از سوی مقامات ایرانی نبوده‌ایم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد که آنکارا به‌طور جدی مخالفت ایران با این مسئله را محکوم می‌کند.

رجب طیب اردوغان روز نهم اکتبر آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه موسوم به "چشمه صلح" را اعلام کرد که با مخالفت بسیاری از کشورها ازجمله ایران مواجه شده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته درباره حمله ترکیه به شمال سوریه که منجر به کشته و آواره شدن تعدادی از غیر نظامیان از جمله افراد کرد در آن منطقه شده است، گفت: ما مواضع خود را در این مسئله اعلام کردیم و پیگیر این هستیم که مواضع ما در این زمینه محقق شود. ما راه حل مشکلات در منطقه را لشکرکشی نمی‌دانیم. تاکید داریم که باید اختلافات از راه مسالمت‌آمیز حل شود. ما دولت‌های ترکیه و سوریه را تشویق کردیم که با یکدیگر نشست داشته باشند.

موسوی  به توافق آدانا ( توافق ترکیه و سوریه ) اشاره کرد و گفت: ما فکر می‌کنیم توجه به این توافق یکی از راهکارهای مهم برای حل مسائل پیش آمده است.

وی ادامه داد: ما بر این، تاکید داریم که باید به حاکمیت ارضی و ملی سوریه احترام گذاشته شود و اگر اختلافی وجود دارد از طریق مکانیزم‌های مشخصی که هست حل و فصل شود که یکی از مکانیزم‌های مهم در این زمینه توافق آدانا است که چندی سال پیش میان دو کشور ترکیه و سوریه به امضا رسیده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان این که ایران اعلام آمادگی کرده که در راستای نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور ایران و سوریه تلاش و حرکت کند، اظهار داشت: در چارچوب تلاش‌های ایران  در ارتباط با این موضوع شاهد رایزنی‌های تلفنی وزیر امور خارجه ایران با همتایان سوریه‌ای، ترکیه‌ای، روسی و عراقی بوده‌ایم. این رایزنی‌ها ادامه دارد و امیدواریم که این تلاش‌ها منجر به راه حلی جهت ایجاد ثبات در آن منطقه شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه نارضایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان به عراق سفر می‌کند

به گزارش سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور دوشنبه آینده به عراق می‌رود.

این سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ صورت خواهد گرفت.

گولر پیش از برگزاری نشست فراکسیون پارلمانی حزب «عدالت و توسعه»، در جمع خبرنگاران گفت که در جریان سفر اردوغان به عراق، دو کشور تصمیم دارند برای نخستین بار پس از گذشت سال‌های طولانی، یک توافقنامه راهبردی امضا کنند.

وی افزود که فعالیت‌های مربوط به مبارزه با تروریسم نیز همچنان ادامه دارد و ترکیه طرح‌هایی را آماده کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم ترکیه برای ایجاد منطقه حائل تا عمق ۳۰ کیلومتری در مرز ترکیه و عراق نیز گفت: منطقه حائل عملاً ایجاد شده اما برخی امور نیز باید اجرا شود و ما در حال انجام آن هستیم.

وی اضافه کرد که این امور مربوط به پاکسازی دو منطقه قندیل و غارا در شمال عراق از عناصر پ.ک.ک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته