Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزاله شهبازی روز سه‌شنبه در نشست شورای اشتغال البرز افزود: هر چند سالانه ۸۰ هزار نفر به جمعیت استان افزوده می‌شود و کرج بیشترین نرخ مهاجرپذیری کشور را در بین مراکز استان‌ها دارد، اما ایجاد اشتغال در البرز باید با شتاب بیشتری پیگیری شود تا شاهد کاهش محسوس نرخ بیکاری باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همت دستگاه‌های مرتبط و تحقق سهم اشتغالزایی آنها تا پایان سالجاری، نرخ بیکاری استان البرز تک رقمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه داده‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری فصل بهار ۱۳۹۸ در استان البرز ۱۴ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، ۱.۶ درصد کاهش نشان می دهد.

نرخ بیکاری استان البرز در بهار ۱۳۹۷، ۱۵.۶ درصد بود. میانگین نرخ بیکاری کشور در بهار ۹۸، ۱۰.۸ اعلام شده است.

نرخ بیکاری از نسبت جمعیت بیکار به جمعیت فعال (شاغل و بیکار) ضرب در ۱۰۰ به دست می آید.

استاندار البرز در بخش دیگری با بیان اینکه به شدت مخالف آمارسازی در حوزه‌های مختلف از جمله تورم، اشتغال، صادرات و واردات است تصریح کرد: آمارسازی‌ها را مخالف مصالح و منافع ملی و استانی می‌دانیم.

وی با تاکید بر اهمیت زیرساخت‌ و پایه‌های فعالیت در حوزه اشتغال و کارآفرینی ادامه داد: افزایش بیکاری سبب بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و باید به این موضوع مهم توجه داشت.

استاندار البرز دعوت از رئیسان دانشگاه‌ها و اتاق‌های بازرگی و صنعت البرز به حضور در نشست‌های شورای اشتغال استان را خواستار شد و افزود: برقراری ارتباط و تعامل بین دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و ارتباط صنعت و دانشگاه با یکدیگر در ایجاد اشتغال موثر است.

شهبازی با بیان اینکه استان البرز با وجود توانمندی‌های مناسب در حوزه گردشگری خلا محسوسی در این حوزه دارد گفت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی با حضور رئیس جمهوری از گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت‌های استان نام برد.

وی با یادآوری سهم ۲۰۰ نفری پارک علم و فناوری البرز برای ایجاد اشتغال در سال جاری تصریح کرد: البرز قطب علم و فناوری است و باید زمینه اشتغال افرادی بیشتری در این حوزه فراهم شود.

البرز، بحران کارگری نداشته است

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز اظهار داشت: این استان در یکسال گذشته هیچگونه بحران کارگری نداشته و واحدهای صنعتی در حال فعالیت هستند.

جهانگیر شاهمرادی با بیان اینکه استان البرز ۲ سال پیاپی رتبه برتر رونق تولید کشور را به خود اختصاص داد، افزود: این استان از نظر اشتغال حوزه صنعت، پس از یزد در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی با یادآوری سهم ۴۴ درصدی تولید و خدمات در اشتغال البرز ادامه داد: سهم اشتغال بخش کشاورزی در استان سه درصد است که با برنامه‌های پیش رو از جمله توجه به کشاورزی پیشرفته و گلخانه‌ای، این سهم در سال آینده رشد قابل توجهی خواهد شد.

تلاش برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با یادآوری کاهش نرخ بیکاری البرز در سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان تا پایان سالجاری باید ۴۴ هزار و ۳۵ شغل ایجاد شود و بر این پایه سهم دستگاه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال مشخص شده است.

حسین فلاح‌نژاد با تبیین بهبود آهنگ رشد جمعیت فعال و شاغل بانوان در استان البرز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ خاطر نشان کرد: در این سال‌ها جمعیت فعال بانوان به طور میانگین سالانه ۴۷۰ هزار نفر و جمعیت شاغل سه هزار ۷۵۰ نفر رشد داشته است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی، تاکنون یک‌هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به ۶۶۸ طرح با تعهد اشتغالزایی سه هزار و ۶۹ نفر پرداخت شده است.

فلاح‌نژاد افزود: در سال ۱۳۹۸، ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان البرز ابلاغ شده است.

تبدیل چالش بی‌سوادی به بی‌مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز هم گفت: چالش مهم کشور در گذشته بی‌سوادی بود که این چالش اکنون به بی‌مهارتی تبدیل شده است.

تقی غیاثی‌تبار افزود: تا ۱۰ سال پیش تحصیلات اکثر شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای دیپلم و زیردیپلم بود اما اکنون فوق‌دیپلم و لیسانس است.

 وی با یادآوری قرار داشتن پنج هزار و ۵۰۰ عنوان استاندارد آموزشی در فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: حداکثر ظرفیت پذیرش در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای ۱۵ نفر است و بر این پایه آموزش داوطلبان هزینه‌ زیادی به دولت تحمیل می‌کند.

افزایش ۷۶۲ کارگاه فعال در البرز

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان البرز با بیان اینکه چهار هزار و ۶۰۰ نفر بیمه شدگان تامین اجتماعی در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بازنشسته شدند اظهار داشت: در سالجاری ۷۶۲ کارگاه فعال به مجموعه کارگاه‌های استان اضافه شده است.

مرتضی سلامی افزود: در سال ۱۳۹۸، ۱۲ هزار و ۲۵۰ نفر خروجی و ۱۶ هزار و ۷۵۰ نفر ورودی بیمه‌شده تامین اجتماعی در البرز هستند که نشان از رشد اشتغال در استان است.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف توسط رهبر معظم انقلاب «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سازمان تأمین اجتماعی اشتغال زایی مهارت اموزی استان البرز استانداری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده گروه ۵۵ توپخانه نزاجا گفت: در این پادگان سربازان وظیفه در کنار فراگیری آموزش‌های نظامی برای ارتقای مهارت فنی خود در دوره‌های مختلف فنی وحرفه‌ای شرکت می‌کنند.


امیر کرمی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی گروه توپخانه ۵۵ ارتش را با همکاری فنی وحرفه‌ای افزود: شرکت کنندگان پس از فراگیری آموزش‌های تئوری فنی وحرفه‌ای در آزمون شرکت کرده و همچنین به صورت عملی دوره‌ها را فرا می‌گیرند.

وی ارتقای مهارت فنی وآماده به کار بودن سربازان را پس از گذراندن دوره خدمت از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌ها دانست وگفت: سربازان در بیش از ۶۰ رشته فنی وحرفه‌ای شرکت می‌کنند و با مهارت آموزی در محیط کار واقعی آشنا می‌شوند.


امیر سرتیپ دوم ستاد کرمی فرمانده گروه ۵۵ توپخانه نزاجا هم گفت: پارسال ۸۰۰ سرباز وظیفه موفق به دریافت گواهینامه مهارت فنی وحرفه‌ای از این پادگان نظامی شدند.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم