Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه‌شنبه در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس اظهار داشت که طرح شهید شوستری در چند سال گذشته فقط در سه محله (اسلام آباد، مدرسی و "سیدآباد و بدلجه") اجرا شده بود اما امسال دو نقطه دیگر شامل گدم‌آباد و چای بویین نیز به آن اضافه شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات ارائه شده توسط ادارات و نهادها در راستای طرح شهید شوشتری در گنبدکاووس اضافه کرد: این طرح با دو رویکرد فعالیت‌های عمرانی با هدف محرومیت‌زدایی و نیز اقدامات فرهنگی، آموزشی، پیشگیرانه و مقابله‌ای با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه‌های قابل اجرا مانند جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در شش ماهه دوم امسال از سوی دبیرخانه طرح شهید شوشتری و ابلاغ آن به ادارات و نهادهای گنبدکاووس، گفت: برنامه‌های ابلاغی باید توسط دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود و حتی مقوله انتخابات نیز نباید ما را از اجرای برنامه‌ها باز دارد.

وی استفاده از ظرفیت اهالی محلات آسیب‌پذیر، تشکل‌های مردم‌نهاد و دفاتر تسهیل‌گری در محلات برای اجرای برنامه‌های طرح شهید شوشتری را مهم دانست و تصریح کرد: بدون مشارکت مردم و تشکل‌های نام برده شده، برنامه‌ها با موفقیت انجام نخواهد شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین خواستار برپایی میز خدمت مسوولان گنبدکاووس در پنج محله آسیب‌پذیر طرح شهید شوشتری و اجرای بیشتر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان این محلات از سوی دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه مسوولان برخی ادارات و نهادهای گنبدکاووس از جمله فرمانده انتظامی، رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک، روسای کمیته امداد منطقه یک و دو، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، مسوول اداره نهضت سوادآموزی و نماینده هنگ مرزی اترک گلستان هم گزارشی از فعالیت‌های خود در طرح شهید شوستری ارائه کردند. 

کشف افزون بر ۲۳ کیلوگرم انوع موادمخدر و دستگیری ۱۰۷ معتاد متجاهر و خرده فروش موادمخدر توسط انتظامی، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله پرواز بادبادک‌ها، کارگاه‌های نقاشی، قصه گویی، کاردستی و سفالگری در محلات آسیب پذیر توسط دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ارائه خدمات به افزون بر ۱۲۰۰ مددجوی زیرپوشش کمیته امداد ساکن در محلات آسیب پذیر و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و مسکن، کمک‌های موردی و به مددجویان بویژه سیلزدگان در مناطق آسیب پذیر از جمله اقدامات ارائه شده توسط مسوولان گنبدکاووس در این جلسه بود.

جذب ۲۵۸ سوادآموز در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال و برگزاری کلاس‌های تحصیلی برای آنها توسط نهضت سوادآموزی و امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام برخی اقدامات مانند تعمیر مسکن و توزیع بسته‌های نوشت‌افزار درمحلات آسیب پذیر توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط مسوولان این شهرستان در راستای طرح شهید شوشتری بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی گنبدکاووس مبارزه با موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با بیان اینکه توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم‌افزایی فکری، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه‌جمعه کشور با موضوع "عهد حضور2" با حضور استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان با اشاره به اینکه پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد اظهارداشت: بصیرت مردم استان گلستان و علما و روحانیون شیعه و سنی این استان در وحدت و اتحاد زبان‌زد بوده و می‌تواند الگوی عملی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم شورای سیاست‌گذاری کشور در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و همچنین تشکیل گردهمایی‌های منطقه‌ای، ایجاد وحدت، همگرایی و وفاق بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است و ارتقاء مسائل سیاسی، اجتماعی و ارتقاء جامعه از منظر اخلاقی، مهم‌ترین مسئولیت ائمه‌جمعه شیعه و سنی کشور است و درک این مسئولیت خطیر و به انجام دادن آن، مسئولیت بسیار بزرگی است.

علی‌اکبری  تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها، بهره‌مندی از همگرایی، همفکری و تجربیات یکدیگر در ماموریت‌های مشترک، به‌روز شدن متناسب با شرایط جامعه و نیازهای جامعه و در نتیجه تولید محصولات خوب برای ادامه مسئولیت بزرگ ما در جهات مختلف فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و پیام تشکیل این گردهمایی‌ها، وحدت، وفاق، همدلی بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با اشاره به وحدت علما و ائمه‌جمعه شیعه و سنی استان گلستان تاکید کرد: وحدت و وفاق می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم باشد و شاهد رشد و پیشرفت در گلستان هستیم و این پیشرفت، رشد و توسعه بدون وحدت، وفاق و همگرایی بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نخواهدبود.

حاج علی اکبری تاکید کرد: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم که باید الگویی برجسته برای همه کشور باشد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • رفع آخرین معارضان طرح آزادراه شهید شوشتری
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • هشدار یک کارشناس امور نظامی: اتفاق اصفهان شاید عملیات فریب باشد/ «وعده صادق» نشان داد اسراییل آسیب پذیر است