Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@09:06:18 GMT

مؤذنی که شهادتینش آسمانی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۲۳۵

مؤذنی که شهادتینش آسمانی شد

به گزارش ایکنا از کردستان، علی قنبر صادقی؛ معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امورایثارگران استان کردستان در یادداشتی شهید علیشاهی، شهیدی که اذانش برای همیشه در پشت خاکریزهای دشمن ماندگارشد، پرداخته است. که در ادامه متن یادداشت آمده است:
ساده، بی‌آلایش و بدون حاشیه تمام وجودش لبریز بود از صدق و صفا و صمیمیت، وقتی در قامت سپاهی به اذان می‌ایستاد آرامشی وصف‌ناشدنی تمام وجودم را می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لحن و آوازش از جنس محراب و منبر بود حس خاصی داشت، روح شنونده را با خود به ابدیت می‌برد می‌شد در تدبیرش خودت را پیدا کرد، امواج صدایش در هزار سوی وجود خودنمایی می‌کرد.
طنین الله‌اکبرش حکم سجاده سلیمان نبی را داشت که در جستجوی بی‌کران کرانه وجود گمشده هر انسان زمینی بود. شاید سبک و سیاق کارش در قالب کار هیچ استاد خاکی نمی‌گنجید اما شنیدنی، قابل‌لمس، در دسترس و دوست‌داشتنی‌ترین صدایی بود که خداوند پسندید و برای همیشه ماندگار شد.
دو بار جبهه را با او تجربه کرده بودم سال 64 شهید محمدرضا علی شاهی مسئولیت نیروهای بسیجی قروه که به جنوب اعزام شدند به عهده داشت. آخرین مورد میعادگاه کربلا 5 بود. شبی که خون بود و باروت، شبی که غروبش خون عزیزی شفا و حسین شریفی در هم آمیخت، شبی که شهید نایب علی احمدی، همدانی و خیلی‌های دیگر در آن قطعه از زمین بهشتی شدند. در آن ساعت شب داستانی باورنکردنی رقم می‌خورد عده‌ای مرگ را به سخره گرفته بودند می‌خندیدند تا صدای غرش تانک‌های دشمن آزارشان ندهد منتظر منورها بودند تا زیر پایشان روشن شود.
سنگرهای شش‌ضلعی دشمن نفوذناپذیر بودند و خاک‌ریزها توسط شلیک مستقیم تانک‌های بعثی به توپ بسته می‌شد بارها مرگ را تجربه کردیم و در پشت خاک‌ریز به انتظار حادثه نشسته بودیم، شهید محمدرضا علی شاهی به‌آرامی به عبور ثانیه‌ها جسورانه جسم خاکیش را از مرز خاک‌ریز زمینی فراتر برد، گویا آتش سنگین دشمن به‌فرمان ابراهیم پیامبر سرد و خاموش شده بود تا او مردانه تمام خاک‌ریزهای دنیوی را پشت سر بگذارد و دم گرم و صدای جادویش را به آهن گداخته و پر از کین استکبار جهانی بسپارد تا شهادتینش آسمانی شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد

به گزارش جماران؛ محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

اگر دشمنی، به خود اجازه تعدی به خاک وطن عزیزمان ایران را به خود داد و در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، با تمام وجود و افتخار، لباس سربازی خواهم پوشید و در رکاب خیل عظیم سربازان وطن تا آخرین ذره وجود و قطره خون برای پاسخ به این تعدی مبارزه خواهم کرد چرا که «شرف» خود را در دفاع همه جانبه از وطن می‌دانم.

این یک شعار یا رجزخوانی نیست، یک هشدار به تجاوزگر سفاک است که بداند درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت و با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد به فضل الهی. بدانید که در صورت تجاوزگری و خطای راهبردی، شرایط دشواری پیش روی شماست.

با تمام سوابق، علایق و میلم به مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی، جنگ‌طلب نیستم و تمایلی به تهییج نیروهای مسلح کشورمان به تشدید درگیری‌ها را ندارم چرا که خانواده ما طعم تلخ جنگ را با از دست دادن عزیزانش چشیده است و امیدوارم با بهره‌گیری از راهکارهای دیپلماتیک، تنشها فروکش کند.

دیگر خبرها

  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • پدر شهید پرویز اسفندیاری آسمانی شد
  • مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر شهید علی محمدی مقدم در بشرویه 
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت
  • دشمن ذلت را در عملیات«وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت
  • تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد‌‌ ‌
  • مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد
  • ️آسمانی شدن مادر شهید در سامان