Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، مرتضی یوسفی‌راد، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس دینی که امروز، 30 مهرماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تأسیس شورای مدارس علوم دینی اهل سنت تربیت عالمان متعهد و پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بُعد مادی، انسان را به مثابه غرب جدید بار می‌آورد و نتیجه آن مواردی است که امروز از طرف غرب شاهد آن هستیم، افزود: با توجه به مادی بودن فطرت انسان باید جهت‌گیری و برنامه‌ریزی‌هایی برای این مهم و هدایت درست جامعه به عنوان مودیان اصلی ترویج دین اسلام داشته باشیم.
معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه مدارس دینی اهل سنت با اشاره به اینکه در اندیشه اسلامی هر آنچه بر علیه بشریت باشد ممنوع و حرام است، عنوان کرد: رسالت اندیشه اسلامی در کنار زندگی مادی سوق دادن افراد به زندگی معنوی و هدایت آنها به راه راست است.
وی بیان کرد: در دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت برای تربیت عالمان دینی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم و در این دبیرخانه خود را مسئول این می‌دانیم که مروج مذهب شافعی با متدهای جدید در دنیا باشیم.
یوسفی‌راد اعلام کرد: در راستای ترویج اسلام اصل را بر توانمندسازی اساتید و طلاب گذاشته‌ایم بنابراین طرح پنج ساله ایجاد کارگا‌ه‌های آموزشی در کنار آزمون‌ها و غیره را در استان‌ها برای توانمند کردن اساتید برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه برای پیشرفت علوم دینی اهل سنت سطوح علمی سه و چهار را نیز در نظر گرفته‌ایم، افزود: در حال حاضر مدارج حوزه‌های اهل سنت تا سطح دو هستند، اما وجود سطح 3 را نیز در جامعه‌المصطفی و دانشگاه ادیان و ... مطرح کرده‌ایم.
معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه مدارس دینی اهل سنت عنوان کرد: در مقاطعی سال گذشته در جامعه‌‍‌المصطفی حدود 80 نفر را بورسیه کردیم و علاوه بر آن یازده رشته تخصصی را متناسب با نیاز سنجی‌های انجام شده به صورت نیاز استان‌های مختلف در رشته‌های تخصصی دایر کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم برای سال‌های آینده سطح چهار که همان دکتراست را برای دانشجویان اهل سنت داشته باشیم، یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصددیم مرکز تخصصی کردستان را در دو رشته در راستای افزایش توانمندی بیشتر دانشجویان علوم دینی توسعه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از کشته و زخمی شدن چهار نفر در سانحه رانندگی در مسیر گچساران به بهبهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد امین نیکویی‌نژاد، عصر امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ در ساعت ۱۲:۴۳ ظهر مبنی بر واژگونی خودرو تاکسی سمند در پنج کیلومتری گچساران از سمت بهبهان، بلافاصله دو تیم جهت امدادرسانی از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ گچساران به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حادثه یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت و مصدومان این حادثه پس از رهاسازی توسط آتش‌نشانی، پرسنل اورژانس آنها را به بیمارستان شهید رجایی گچساران منتقل کردند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این حادثه متأسفانه راننده سمند مردی ۳۸ ساله به دلیل شدت جراحت جان باخت و حال یک نفر از مصدومین وخیم گزارش شده‌است.

کد خبر 745247

دیگر خبرها

  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان
  • رقابت چهار خوزستانی در مسابقات مچ‌اندازی آسیا
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است