Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:56:49 GMT

۱۵۰۰ تن محصول آفتابگردان در میامی برداشت شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۴۱۷

۱۵۰۰ تن محصول آفتابگردان در میامی برداشت شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر محمدی ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مزارع آفتابگردان میامی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه برداشت آفتابگردان از سطح مزارع آغازشده است، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار و ۵۰۰ تن محصول آفتابگردان از سطح مزارع شهرستان صورت گیرد.

وی بابیان اینکه در سطح دو هزار و ۶۹۸ هکتار از اراضی میامی کشت آفتابگردان انجام‌شده است، افزود: ارقام کشت‌شده آفتابگردان در شهرستان از نوع «هایسون» و «پروگرس» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی میامی ضمن بیان اینکه آفتابگردان بیشتر در مزارع بخش کالپوش کشت می‌شود، ابراز داشت: از این میزان سطح زیر کشت آفتابگردان دو هزار و ۵۷۳ هکتار به‌صورت کشت دیم و ۱۲۵ هکتار نیز به‌صورت کشت آبی انجام‌شده است.

محمدی ضمن بیان اینکه این محصول با حفظ بقایای گیاهی منجر به حفظ رطوبت خاک می‌شود، اضافه کرد: آفتابگردان یکی از گیاهان مهم قابل‌کشت در تناوب بخش کالپوش است و می‌تواند عناصر زیادی را از اعماق زمین به سطح بیاورد.

کد خبر 4753320

منبع: مهر

کلیدواژه: گل آفتابگردان جهاد کشاورزی سمنان میامی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان سانحه تصادف شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع مهران

شیرخانی مدیر جهاد کشاورزی مهران با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع اظهار داشت: در شهرستان مهران چهل هزار اراضی کشاورزی وجود دارد که کشاورزان مهرانی امسال پانزده هزار از این اراضی را به کاشت گندم اختصاص داده اند.
 
شیرخانی در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از ۳۵ هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شود.
 
وی اضافه کرد: امسال بیش از ۵۰ کمباین کار برداشت را در شهرستان مهران بر عهده دارند و کشاورزان می‌توانند گندم‌های برداشت شده به سه مرکز خرید در این شهرستان با قیمت مصوب تحویل دهند.
 
 کار برداشت گندم از مزارع شهرستان مهران تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی