Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد تهرانی مقدم» دبیر چهارمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه نمی‌توانیم دربرابر مشکلات دیگر مسلمانان بی‌تفاوت باشیم، گفت: پیشتر فتنه اسرائیلی از نیل تا فرات مطرح بود و امروز آن را در قالب طرحی دیگر به نام خاورمیانه بزرگ بیان می‌کنند؛ پس ما اگر اقدام نمی‌کردیم باید در مرزهای خود با داعش مبارزه می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: این امنیت و اقتدار نتیجه این حرکت مقاوم ما است؛ در واقع جبهه مقابله با دشمن را به سمت اصلی آن یعنی اسرائیل و حامیان طرح خاورمیانه بزرگ بردیم و اجازه ندادیم دشمن به مرزهای ما نزدیک شود. یکی از نمادهای مقاومت ما در دنیا همین توان نظامی ما است.
دبیر چهارمین اجلاس بین المللی مجاهدان در غربت با بیان خاطره‌ای از سید حسن نصرالله در دیدار با خانواده شهید تهرانی مقدم گفت: ایشان گفته بود قبل پیروزی انقلاب عناصر متدین، حزب الله و مقاومت هیچ امید، حرکت و جنبشی نداشتند و می‌خواستند با چهارمین ارتش قدرتمند وقت دنیا یعنی اسرائیل مقابله کنند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی، کالبد جدیدی به حرکت مقاومت دمیده شد.
تهرانی مقدم ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی اسرائیل به لبنان حمله کرد و تا بیروت پیش آمد؛ حافظ اسد پادگانی نزدیک مرز لبنان در سوریه به ما داد و ما به عنوان ام القرای شیعه در دنیا مسئولیت جدیدی پیدا کردیم.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی باعث شد بسیاری از نیروهای مقاومت در کشورهای اسلامی با شیوه های مقاومت انقلاب آشنا شده و هسته های مقاومت را در جهان اسلام توسعه دهند.
همچنین در این نشست محمدحسن شجاعی فرد عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و مسئول راهبردی اجلاس مجاهدان در غربت با تبیین اهمیت صنعت رسانه گفت: «جنگ فراموش شده» عنوان مقاله ای راجع به جنگ ۸ ساله عراق با ایران است و در این مقاله گفته شده چرا در جنگی که این همه طول کشید و کشته داد، رسانه‌های غربی در برابر آن سکوت کردند و این همان صنعت رسانه است.
وی ادامه داد:‌ وقتی سه فرزند شیخ زکزاکی با ۴۰ نفر دیگر را کشتند خبر آن کجا منتشر شد؟ وقتی ۷۰ نفر عاشورای سال گذشته در نیجریه کشته شدند کدام رسانه اطلاع رسانی کرد؟
شجاعی فرد به نقل از شیخ زکزاکی گفت: وقتی شیخ زکزاکی برای درمان به هند رفته بود، پزشکی که در فرودگاه به استقبالش آمده بود عبری صحبت می‌کرد چون اسرائیلی بود و ۵۰ درصد بیمارستان آمریکایی است. به او گفتند حواست باشد اینجا با تو نیستند. همسرش گفت من پیشتر تزریقات را یاد گرفته بودم و شیخ را آمپول می‌زدم وقتی خواستند در بیمارستان به شیخ آمپول بزنند مقاومت کردم و اجازه ندادم بعد خواستار این شدم از این بیمارستان برویم.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با طرح این سوال که چرا راهپیمایی اربعین بایکوت می‌شود، اظهار داشت: با وجود ۳ میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین امسال، دسته ۵۰۰ نفری نیجریه ای غوغایی به پا کرده بود اما متاسفانه در رسانه‌های ما حتی انعکاس خبری نداشت.
شجاعی فرد با بیان اینکه مجاهدت فقط پرداختن به خانواده‌های شهدا نیست، گفت: باید از کسانی که الان در حال تلاش هستند قدردانی کنیم برخی از این تلاش ها و مجاهدت‌ها، کمتر از مجاهدت جنگ و جبهه نیست.
محمد سالاریان زاده دبیر اجرایی اجلاس مجاهدان در غربت گفت: اجلاس بین المللی «مجاهدان در غربت»، به منظور تبیین و گرامی داشت حماسه آفرینی مسلمانان یمن، بحرین، نیجریه، لبنان و کشمیر، همزمان با شب شهادت امام رضا (ع) ششم آبان به میزبانی دامغان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجلاس «مجاهدان در غربت» امسال با محوریت تجلیل از مجاهدت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و تقدیر از مقام شامخ رزمندگان و خانواده های شهدا وایثارگران در غربت و مقاومت اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی اجلاس مجاهدان در غربت از حضور بیش از ۱۸۰ اندیشمند و فرهیخته از ۳۸ کشور جهان در این اجلاس خبر داد و گفت: بیداری اسلامی ملت‌ها اساس رشد، تعالی و حرکت آنان به سوی سعادت و جاودانگی است.

براساس این گزارش، خانواده شیخ زکزاکی، شیخ عیسی قاسم و خانواده شهدا و جانبازان محور مقاومت اسلامی در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند.
سالاریان زاده درباره آرم این اجلاس که یک دست مشت کرده و یک دست باز پشت این دست مشت کرده است، اظهارداشت: دستی که پشت دست مشت کرده قرار دارد دست حامی و رهبر و دست مشت شده هم به معنای مقاومت است و این یعنی مقاومت بدون حامی و رهبری به نتیجه نخواهد رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجاهدان داعش جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورایعالی امنیت ملی درباره جزییات اجلاس مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشورها و بریکس در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی پولکووا سن‌پترزبورگ اظهار کرد: این ۲ اجلاس از این منظر مورد توجه جمهوری اسلامی ایران هستند که وجه اشتراک آن‌ها، تلاش برای تقویت نگاه چندجانبه‌گرایانه و مقابله با انحصار غربی در حوزه امنیت و دیگر عرصه‌ها است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه و حوادثی که امروز در دنیا می‌گذرد، از جمله مسأله فلسطین، ظلمی که به مردم غزه می‌شود و تجاوزهایی که رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران داشته است، نگاه ویژه‌ای به این اجلاس داریم و تلاش می‌کنیم نگاه خودمان را در این اجلاس بیان کنیم و شرایطی را برای احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم.

دبیر شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه در سفر به سن‌پترزبورگ، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با همتایان خود از سایر کشورها خواهد داشت، افزود: در این دیدارها، مسایل مورد علاقه دوجانبه مورد بحث و گفت‌وگو خواهد بود و علاوه بر آن، موضوعاتی همچون تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران و نیز تداوم ظلم این رژیم به مردم غزه و رفح در فلسطین از دیگر موضوعات مورد بحث خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جاری، به نظر می‌رسد وحشی‌گری روزافزون رژیم صهیونیستی، سایر کشورهای منطقه را نیز دربرگرفته است و به نظر می‌رسد که عراق هم به فهرست کشورهای معترض به وحشی‌گری صهیونیست ها افزوده شده است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان با هدف شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

احمدیان نماینده‌ رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه و در رأس هیأتی، برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه، که با حضور وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، به روسیه سفر کرده است.

وی در این سفر همچنین در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس شرکت می‌کند.

احمدیان در حاشیه این نشست‌ها با برخی همتایان خود نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6086767 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت