Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@13:29:59 GMT

بیمه سلامت دهک‌های اول تا سوم رایگان است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۵۹۵

بیمه سلامت دهک‌های اول تا سوم رایگان است

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: براساس مصوبه هیات وزیران حق بیمه ماهانه برای هر نفر ۴۸هزار و ۴۰۰ تومان در سال جاری اعلام شده که در مجموع برای مدت یک سال، ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان باید پرداخت شود.

پرویز رمضانی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران افزود: براین اساس همه خانوارهایی که از هیچ بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند برای برخورداری از مزایای پوشش بیمه‌ای باید در مدت ۶ ماه نسبت به ثبت نام در سامانه سازمان بیمه سلامت یا با مراجعه به دفترهای پیشخوان طرف قرارداد به شکل خود اظهاری و یا از طریق ارزیابی وسع اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دهک‌های اول، دوم و سوم به شکل رایگان و به‌دور از دوره انتظار ، دهک درآمدی چهارم با پبرداخت ۵۰ درصد سرانه حق بیمه معادل ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر نفر و به‌دور از دوره انتظار و دهک‌های ۵ تا ۱۰ با پرداخت ۱۰۰ درصد سرانه حق بیمه با دوره انتظار ۱۰ روزه پس از واریز حق بیمه و رعایت شرط خانوار زیرپوشش پوشش قرار می‌گیرند.

رمضانی اظهارداشت: با وجود شرایط اقتصادی خاص کشور در تامین منابع مالی اما بیمه سلامت در استان بوشهر در بخش پرداخت‌ها به‌روز است و هیچ بدهی ندارد، طوریکه بدهی‌ها به مراکز غیردانشگاهی تا تیرماه کامل و قطعی پرداخت، مرداد نیز ۶۰ درصد صورت‌حساب به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و سندهای مربوط به شهریور نیز تاکنون تحویل نشده‌است.

وی ادامه داد: همچنین کل مطالبات مراکز دانشگاهی استان بوشهر نیز به‌صورت قطعی و کامل تا پایان خرداد ماه پرداخت و تیر و مرداد نیز ۷۰ درصد علی‌الحساب پرداخت شده است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد: همچنین همه هزینه‌های ۲۷ دفتر پیشخوان و پنج کارگزاری هم به ترتیب تا پایان مرداد و شهریور پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از بدهی بیمه سلامت استان بوشهر مربوط به سه ماه آخر سال گذشته است که ۸۵ درصد این مبلغ مربوط به مراکز دولتی است و باید به‌صورت اوراق خزانه و غیر نقدی پرداخت شود.

رمضانی بیان کرد: به‌طورمیانگین ماهانه ۱۰.۵ میلیارد تومان در بخش درمان افراد زیر پوشش بیمه سلامت استان بوشهر هزینه می‌شود که از این مبلغ هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به موسسه‌های طرف قرارداد و ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز مربوط به مراکز جامع سلامت و بهداشت است که باید پرداخت شود.

رمضانی گفت:در مجموع سال گذشته بیمه‌شدگان بیمه سلامت ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار بار به مراکز طرف قرارداد این اداره‌کل شامل ۳۰ درصد به داروخانه، ۱۷ درصد مطب پزشک خصوصی و ۱۷  درصد به مراکز پارکلینیک مراجعه داشته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: کل هزینه سطح ۱، ۲ و ۳ در سال ۹۲ ، ۳۸ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ به دلیل رفع همپوشانی ۲۰ هزار نفری با کاهش هفت درصدی به ۱۴۷ میلیارد تومان رسیده‌است.

وی گفت: در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستان‌ها گناوه، دیلم و دشتی از توابع استان بوشهر انجام شده و در زمان حاضر ماهانه به شکل میانیگن، چهارهزار نسخه ویزیت الکترونیک از پزشکان طرف قرارداد این سه شهرستان دریافت شده‌است.

رمضانی ادامه داد: با تامین امکانات و زیرساخت‌های موجود در استان تلاش می‌شود طرح نسخه‌نویسی الکترونیک تا پایان امسال در سه شهرستان دیگر استان بوشهر نیز اجرا شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تبادل الکترونیک سندهای بستری در ۱۰ بیمارستان دولتی طرف قرارداد استان بوشهر انجام و به مرور سندهای سرپایی نیز به‌صورت الکترونیک تبادل می‌شود و با این کار ضمن سرعت‌بخشی در رسیدگی به سندها سالانه در مصرف ۲۰۰ میلیون برگه صرفه‌جویی می‌شود.

در زمان حاضر ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۶۸ درصد در صندوق روستائیان، ۱۶ درصد کارکنان دولت، ۱۰ درصد بیمه همگانی، ۵ درصد سایر اقشار و یک درصد بیمه ایرانیان است و شهرستان‌های دشتستان و بوشهر بیشترین و عسلویه و دیلم کمترین میزان بیمه شده‌های بیمه سلامت را زیر پوشش دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهک درآمدی بوشهر بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه رایگان بیش از ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت) در بخش درمان مستقیم، دارای ۳۵۰ آزمایشگاه تشخیص طبی فعال با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی است. در این آزمایشگاه‌ها ۲۵۰ متخصص پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی و سایر تخصص‌ها نظیر بیوشیمی، ایمنولوژی، میکروبیولوژی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی و ... به همراه تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

 آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص ملکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی و ... مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و بعضاً تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است، با این حال اگر به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

آزمایش‌های تشخیص طبی در مراکز سرپایی سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در مراکز بستری این سازمان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی با تحت پوشش داشتن بالغ بر ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان دارای ۷۹ بیمارستان و ۳۲۲ مرکز درمانی سرپایی و همچنین ۱۱۰۰۰ تخت بستری است که آماده خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان این سازمان هستند.

گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، همچنین حاکی است این سازمان به‌عنوان اولین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با حدود ۵۰۰۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد است که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.
مطابق آمار‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، آزمایشگاه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، در سال گذشته خدمات تشخیصی مورد نیاز را به حدود ۲۸ میلیون بیمار بیمه‌شده این سازمان ارائه کرده‌اند.

این گزارش حاکی است در بخش طرف‌قرارداد، سهم بیمه‌شدگان از هزینه انجام آزمایش‌های تشخیص طبی حسب مصوبات شورای عالی بیمه که نهاد ناظر و متولی حوزه بیمه درمان است، ۳۰ درصد به‌عنوان فرانشیز بر مبنای تعرفه دولتی است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • ارائه رایگان بیش از ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی رایگان به بیمه‌ شدگان
  • ابلاغ ۱۱۶۰ میلیارد تسهیلات اشتغال به ۱۲ نهاد حمایتی بوشهر
  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد