Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا راهپیما خوشنویس پیشکسوت نسبت به سخنان غلامرضا امیرخانی در نشست خبری انجمن خوشنویسان، واکنش نشان داد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پس از برگزاری نشست خبری انجمن خوشنویسان ایران و سخنان غلامحسین امیرخانی رئیس این انجمن درباره غلامرضا راهپیما در این نشست، این هنرمند نسبت به این سخنان واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راهپیما در متن جوابیه خود آورده است:

هر چه تبر زدی مرا، زخم نشد جوانه شد

در پی نشست خبری جناب آقای غلامحسین امیرخانی و اظهارات به دور از واقعیت ایشان که در قسمت‌هایی با ذکر نام اینجانب نیز مطرح کرده‌اند تا بتوانند مدیریت ناکارآمد خویش را که همواره مورد نقد بوده است در پشت آن پنهان کنند، مواردی قابل ذکر است:

الف) در جایی، ایشان گفته‌اند که آقای راهپیما خط خودشان را در کتاب «از الفبا تا هنر» گذاشته‌اند در حالی که ما بیش از پنجاه نفر استاد برتر در دوره معاصر داریم و ایشان فقط به خط خود بسنده کرده‌اند؛ منظور ایشان از آن پنجاه نفر دقیقا، خط خودشان است که البته در کتاب با نظر کارشناسان پژوهشی، بنا به دلایلی از نگاه آنان در حوزه نشر از آن صرف نظر شده است.

در کتاب «از الفبا تا هنر» تصویر آثار استادان بزرگ معاصر ایران از جمله استادان گرامی حسن میرخانی، حبیب‌الله فضایلی، کیخسرو خروش، عبدالصمد صمدی، ناصر جواهرپور، محمدحسینی موحد، محسن عبادی، جلیل رسولی، محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، رضا مافی، زنده رودی، صادق تبریزی، فرامرز پیل آرام و دیگر اساتید مقتضی هر فصل کتاب آمده است.

همچنین در بخش‌های مختلف کتاب نام اساتید پیشکسوت فراخور معرفی و توضیح خطوط مختلف ذکر شده است؛ از ان جمله در بخش نستعلیق نویسان معاصر (صفحه ۱۸۸ کتاب) نام ایشان نیز درج شده است و البته موضوع کتاب به هیچ وجه معرفی خوشنویسان معاصر نبوده است و آنچه که از متن روی جلد و مقدمه هویداست: تاریخ خط از آغاز تاکنون است نه معرفی خوشنویسان معاصر ایران.

ب) در ادامه ایشان اظهار داشته‌اند که آقای راهپیما کتاب را آوردند که من تایید کنم؛ در واقع این جملات کاملا کذب و دور از انصاف است. در حقیقت بنده به رسم ادب و قبل از رونمایی، یک جلد کتاب را برای هدیه نزد ایشان برده بودم که موضوع را بگونه‌ای دیگر مطرح کرده‌اند. بدیهی است کتاب «از الفبا تا هنر» از طرف معتبرترین مراکز فرهنگی و هنری کشور از جمله کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان هنر ج. ا. ایران، سازمان‌میراث فرهنگی و گردشگری ایران و کمیته ملی موزه‌های ایران منتشر شده و به دفعات متن و محتوای آن از لحاظ فنی و علمی با نظر مشاورین و کارشناسان مربوطه مرور شده است.

لازم به ذکر است این کتاب مرجع تاکنون دوبار تجدید چاپ شده است و امیدوارم نسخه جدید آن به زودی منتشر و با قیمت مناسب در اختیار اهل هنر و علاقه‌مندان قرار گیرد.

بنده به عنوان کوچکترین عضو خانواده بزرگ خوشنویسی کشور و شاگرد کوچک استادانی بزرگ همچون زنده‌یاد حبیب‌الله فضایلی و استاد عزیزم عبدالصمد حاج‌صمدی همواره برای حوزه فرهنگی و هنری کشور کوشیده‌ام و صادقانه نتیجه زحمات خویش را همچون استادان گرانقدرم در اختیار عزیزان خوشنویس و هنرمندان دیگر رشته‌های مرتبط گذاشته و خود را خادم تک تک آنان می‌دانم. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

دلا دلالت خیرت کنم به راه نجات
مکن به فسق مباهات و زهد هم مفروش

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انجمن خوشنویسان غلامحسین امیرخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن امام حسنی‌ها جلوه‌ای از عشق ملت ایران به کتاب الهی بود

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در پیامی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشن امام حسنی‌ها که روز گذشته در استادیوم آزادی برگزار شد، اعلام کرد: برپایی بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور و اجتماع باشکوه قرآن‌دوستان در برنامه "محفل قرآنی امام حسنی‌ها (ع) " و در روز ولادت باسعادت آن حضرت در استادیوم آزادی تهران، جلوه‌ای درخشان از عشق و ارادت ملت موحد و خداجوی ایران‌اسلامی به کتاب الهی و شعائر دینی را در تاریخ ثبت و به یادگار گذاشت.

وی در این پیام تاکید کرد: قرآن کریم باعث نشاط و طراوت دل‌ها، دریای بی‌انت‌های معرفت و کلید هدایت و تربیت افراد و جوامع به‌سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

قالیباف: برپایی جشن امام حسنی‌ها جلوه‌ای از عشق ملت ایران به کتاب الهی بود

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه پیام خود آورده است: قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر بهترین بنده خویش نازل و این کتاب نورانی را به‌عنوان شفا و رحمت برای مومنین معرفی فرمود و چه‌بسیار مشکلات و سختی‌ها که به برکت تمسک به قرآن به گشایش و خیر و رحمت منتهی شده است.

وی در ادامه ضمن تجلیل از شرکت‌کنندگان در این جشن و آیین معنوی و تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران، برنامه‌ریزان و تمام عوامل اجرایی که در برگزاری این اتفاق و رویداد مبارک نقش‌آفرینی کردند، ابراز امیدواری کرد با استعانت از فیوضات، انس و الفت با این کتاب آسمانی، در مسیر روشن رستگاری و سعادت زندگی دنیوی و اخروی گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ماجرای عصبانیت رییس مجتمع قضایی از خنده‌های کفاشیان!
  • ضرورت توجه به خوشنویسی در کتاب‌های آموزشی
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • برپایی جشن امام حسنی‌ها جلوه‌ای از عشق ملت ایران به کتاب الهی بود
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • ایرانی که عاشق ایران بود!
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد