Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:25:23 GMT

اردوغان: برخی به دنبال تجزیه سوریه هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۶۷۶

اردوغان: برخی به دنبال تجزیه سوریه هستند

به گزارش خبرگزاری آناتولی رئیس جمهور ترکیه این مطلب را امروز / سه شنبه/ پیش از سفر به روسیه در جمع خبرنگاران عنوان کرد.

اردوغان، اظهار داشت: "گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ هیچ جایگاهی در آینده سوریه نخواهد داشت. امیدواریم با همکاری دیگر کشورها منطقه را از وجود این تروریست‌های تجزیه‌طلب آزاد کنیم."

وی با بیان این‌که ترکیه با روسیه در زمینه مبارزه با معضل تروریسم اشتراک‌نظر دارد، گفت: "در سفر به روسیه موضوع اقدامات لازم جهت پایان دادن به حضور عناصر پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک/پ.ی.د/ی.پ.گ در مناطق تحت کنترل رژیم اسد را مورد بررسی قرار خواهیم داد."

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: "از تمام کشورهای دارای درک و وجدان انتظار داریم از پروژه بازگشت پناهجویان سوری به وطن‌شان حمایت کنند. اگر آمریکا به وعده‌هایی خود عمل نکند، عملیات چشمه صلح با عزم بیشتری ادامه خواهد یافت".

اردوغان خاطر نشان کرد: "از ۹ اکتبر تاکنون ۷۷۵ تروریست از پای درآمده اند. در این مدت ۷ سرباز کشورمان و ۷۹ تن از اعضای ارتش ملی سوریه و همچنین ۲۰ غیرنظامی نیز در حملات تروریستی (پ.ک.ک/ی.پ.گ) به شهادت رسیده‌اند."

وی در ارتباط با روند خروج شبه نظامی کُرد از شمال سوریه گفت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر خارج شده اند، خروج ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن دیگر نیز ادامه دارد؛ این را از نزدیک پیگیری خواهیم کرد. تاکنون ۲۲۰۰ کیلومترمربع را از تروریسم پاکسازی کرده و کنترل ۱۶۰ منطقه مسکونی را به دست گرفته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اظهار نظرها درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه نیز اشاره کرد و بدون نام بردن از شخصی خاص، اظهارات برخی مقامات ایران درباره عملیات چشمه صلح مورد انتقاد قرار داد.

اردوغان با لحنی گلایه گونه افزود: "از اظهارات برخی مقام های ایرانی در باره عملیات چشمه صلح ناراحت شدم".

او به سخن و یا فرد خاصی اشاره نکرد، اما با خاطرنشان کردن مواضع خود در قبال پرونده هسته ای ایران افزود: "همه دنیا از رویکرد اردوغان در قبال برنامه هسته‌ای ایران در گذشته نزدیک اطلاع دارند." 

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه سخنان مورد ادعا از جانب شخص رییس جمهوری ایران نیست، گفت که از همتای ایرانی اش توقع داشته مانع این اظهار نظرها شود. چرا که این موارد شخص بنده و تمام نزدیکانم را آزار می‌دهد.

طیب اردوغان در ادامه افزود: ما (ترکیه، روسیه و ایران) سه کشور طرف توافقنامه سوچی هستیم. اکنون این روند را چگونه ادامه خواهیم داد؟

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه اردوغان سوریه إيران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • قدس در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد؛ تحرکات دولت اردوغان برای بازتعریف نقش ترکیه در موضوع فلسطین
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان