Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:03:22 GMT

غربالگری چشم ۶۲ هزار و ۵۲۴ کودک زنجانی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۷۴۲

غربالگری چشم ۶۲ هزار و ۵۲۴ کودک زنجانی

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: چشم ۶۲ هزار و ۵۲۴ کودک در مناطق شهری و روستایی غربالگری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، گلنساء آقامحمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در رابطه با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، اظهار کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان تا ۱۵ آذرماه در همه مناطق شهری و روستایی استان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه غربالگری در سه مرحله انجام می‌شود که سطح اول آن غربالگری توسط مربیان آموزش دیده انجام خواهد شد که در همین راستا در هر پایگاه دائمی و غیردائمی یک الی دو مربی برای غربالگری چشم کودکان ۳ الی ۶ سال مستقر هستند.

وی افزود: در مرحله اول غربالگری، کودکانی که مشکوک به تنبلی و بیماری‌های چشم هستند، شناسایی شده و در مرحله دوم معاینه دقیق‌تری توسط اپتومتریست‌ها با توجه به مشکلی که در بینایی کودک وجود داشته باشد، مداخلاتی اعم از تجویز عینک و یا بستن چشم سالم برای به کار افتادن چشم تنبل انجام خواهد شد. در مواردی که چشم کودک نیاز به جراحی داشته باشد در مراکز درمانی استان و یا شهرستان‌های دیگر انجام داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: سال ۹۷ برنامه غربالگری تنبلی چشم ۴۷ هزار و ۵۳۵ کودک ۳ الی ۶ سال تحت پوشش قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۳۱۵۵ نفر به اپتومتریست‌ها ارجاع داده شده‌اند و از این تعداد نیز ۲۱۶۱ کودک خدمات مداخله‌ای اعم از درمان انحراف چشم، تنبلی چشم و تجویز عینک و جراحی‌های لازم دریافت کرده‌اند.

آقامحمدی ادامه داد: در طول سال ۱۴ پایگاه دائمی، ۱۰ دستگاه غربالگری تنبلی چشم و ۱۵۸ مهد کودک با مربیان و مدیران آموزش‌دیده در سطح استان فعال هستند و پوشش صددرصدی تیم‌های سیار در مناطق روستایی برای غربالگری خواهیم داشت. در این طرح ۷ اپتومتریست در مرحله دوم مجموعه بهزیستی فعالیت خواهند کرد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق آمار ثبت‌احوال، برای حضور ۶۲ هزار ۵۲۴ نفر کودک ۳ الی ۶ سال برای غربالگری تنبلی چشم برنامه‌ریزی شده است. همچنین هزینه معاینات سطح یک غربالگری تنبلی چشم ۲۰ هزار ریال تعیین شده و به همه مراکز نیز ابلاغ و در معرض دید والدین نیز قرار گرفته و این مبلغ در مناطق روستایی و حاشیه شهرها از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان غربالگری چشم تنبلي چشم استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مردم خیر و نوع‌دوست این استان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم و جنگ‌زده غزه کمک نقدی کردند.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از ابتدای آغاز جنگ غزه، هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هماهنگی‌هایی را در خصوص رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه با فدراسیون جهانی صلیب سرخ انجام داد.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر ایران جلسات متعددی را به صورت وبیناری با دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و رؤسای جمعیت‌های هلال‌احمر فلسطین، مصر و سایر کشورهای منطقه در این خصوص برگزار کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این جلسات، بر ایجاد صندوق مشارکت‌های مردم منطقه به منظور کمک به مردم مظلوم غزه توافقاتی شده و پیگیری‌های لازم برای تشکیل این صندوق نیز در دست اقدام است.

هاشمی ادامه داد: در همین راستا نیز در سطح استان زنجان در مراسم روز قدس و عید سعید فطر مردم نوع‌دوست استان زنجان در ۱۰ صندوق در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم غزه کمک نقدی کردند.

وی یادآوری کرد: هم‌وطنان نوع‌دوست و علاقمند به کمک برای مردم مظلوم غزه می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* کمک‌های نقدی خود را به مردم مظلوم غزه به حساب جمعیت هلال‌احمر واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این صندوق‌های کمک نیز در سطح شعب و مرکز استان فعال است.

کد خبر 745549

دیگر خبرها

  • راهپیمایی زنجانی ها در حمایت از مردم غزه و عملیات «وعده صادق»
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • زنجانی‌ها از عملیات وعده صادق حمایت کردند
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد