Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: ظرفیت تقاضای داخلی برای EPVC در کشور به میزان ۲۴ هزار تن در سال است که امسال می‌توانیم علاوه بر تأمین کامل نیاز داخلی به این محصول مهم در صنایع پایین دستی، ۴ هزار تن مازاد را برای صادرات برنامه ریزی کنیم. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن نشان زاده مقدم مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین زنجیره‌های کلر است و در کارخانجات متعدد، 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 میلیون تن در سال ظرفیت تولید دارد.

وی افزود: از جمله محصولات شرکت پتروشیمی اروند می توان به کاستیک با ظرفیت 660 هزار تن در سال، SPVC با ظرفیت 300 هزار تن در سال و EPVC با ظرفیت 40 هزار تن در سال اشاره کرد.

نشان زاده با بیان اینکه "صنایع پایین دست محصولات EPVC شامل صنایع کیف و کفش چرم است"، گفت: تولید EPVC در سال 96 به میزان 10 تا 11 هزار تن بود، این رقم در سال 97 به بیش از دو برابر رسید و برنامه‌ریزی کرده ایم که در سال 98 به میزان 28 هزار تن EPVC تولید و عرضه شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تقاضای داخلی برای EPVC در کشور به میزان 24 هزار تن در سال است که در صورت تحقق 100 درصدی برنامه تولید امسال، علاوه بر تأمین کامل نیاز داخلی به این محصول مهم در صنایع پایین دستی، می‌توانیم 4 هزار تن مازاد را برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند تصریح کرد: شرکت‌های تولید کیف و کفش چرم، پیش از این EPVC‌ مورد نیاز خود را از کره جنوبی، چین و یا با واسطه از سابیک عربستان تأمین می‌کردند که اکنون دیگر نیازی به واردات این محصول برای صنایع کیف و کفش چرم نیست و آنچه از سمت تولیدکنندگان کیف و کفش چرم و اتحادیه‌های مربوطه آنها به ما اعلام شده، EPVC تولید پتروشیمی اروند با کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی و با قیمتی رقابت پذیر بدست آنها می‌رسد.

وی افزود: با درخواست اتحادیه‌های مربوط به تولیدکنندگان کیف و کفش و با مجوزی که از نهادهای مربوطه از جمله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کردیم، 50 درصد EPVC که در بورس عرضه می‌شود به صورت اختصاصی برای تولیدکنندگان کیف و کفش در نظر گرفته می شود.

نشان‌زاده در خصوص کاهش قیمت تمام شده تولید کیف و کفش چرم ایرانی با جایگزینی EPVC تولید داخل به جای نمونه خارجی آن گفت: هزینه حمل و هزینه‌های گمرکی از جمله هزینه‌هایی است که برای تولید کننده کیف و کفش با استفاده  از EPVC تولید پتروشیمی اروند، حذف شده؛ در حالی که به ازای هر تن EPVC کره‌ای 40 دلار هزینه حمل و 10 تا 15 درصد هزینه گمرکی پرداخت می شد.

وی ادامه داد: یکی از حمایت‌هایی که در پتروشیمی اروند از صنایع پایین دستی در حال اجرا است این بوده که علاوه بر تخفیف، با همکاری سیستم بانکی، برای کسانی که امکان بازگشایی LC را دارند، خرید اعتباری با LC پنج ماهه را پیاده سازی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط صنعت پتروشیمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت پتروشیمی صنعت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۰۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دوستعلی جلیلیان افزود: تیم تخصصی پلیس زاهدان با رصد و اشراف اطلاعاتی چند روزه خود از فعالیت فردی متخلف در حوزه ماده روان گردان شیشه در سطح این شهرستان مطلع شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: مأموران انتظامی در گام بعدی، پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع دریافتی و انجام هماهنگی‌های لازم قانونی، اقدام به بازدید از مخفیگاه فرد متخلف کردند.

جلیلیان از کشف حدود ۷۶۰ لیتر مواد اولیه ماده روانگردان شیشه، که متهم قصد انتقال و جابجایی آن در سطح این شهرستان را داشت خبر داد و گفت: یک نفر متهم نیز در این راستا دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در این عملیات، گفت: برای امنیت و سلامت جامعه، با تمام توان مقابل مجرمان و متخلفان اجتماعی خواهیم ایستاد.

کد خبر 6063627

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • ۷۶۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان کشف شد
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • کشف بیش از ۷۰۰ لیتر ماده اولیه روان گردان شیشه در زاهدان
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • پتانسیل خودکفایی محصولات اساسی در کشور وجود دارد
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو