Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این روزها اگر فرصت رانندگی در جاده و قدم زدن در مسیرهای زیبای استان مازندران و صد البته درنگی در طبیعت داشته باشید،می توانید روزهای فراموش نشدنی را در قالب گردشگری پائیزی ثبت کنید و پیشنهاد ما انتخاب آبشار آب پری در مسیر جاده بلده به رویان و یا بلعکس است.

آبشار آب پری بهانه ای است تا رانندگی را در ۲ مسیر متفاوت ابتدایی و انتهایی همراه با زیبایی های خاص تجربه کنید، به این معنا که هم می توان از ۴۵کیلومتری جاده هراز وارد جاده بلده شوید و از پنج کیلومتری  شهر بلده به سمت جاده رویان حرکت کرده که  باید ابتدا از گردنه های زیبا کوهستانی  و جنگلی به طول ۴۰کیلومتر که ۱۵کیلومتر آن همراه با پوشش مه است عبور کنید تا به آبشار برسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر دیگر برای رسیدن به آبشار آب پری فاصله پنج کیلومتری شهر نور تا شهر رویان است. خیابانی که از وسط شهر کوچک رویان در حاشیه غربی پل و رودخانه به طرف جنوب مسیر اصلی نور به نوشهر جدا می شود و سپس در کنار رودخانه، کوه و دره جنگلی به آبادی آب پری می رسید.این مسیر به نام گلندرود و سودار معروف است و در ادامه مسیر پس از طی چند کیلومتر و پشت سر گذاشتن جنگل ها و پوشش مه به کوه های بلند با چمنزارهای وسیع که شهرت محلی دارد به شهر بلده می رسید.

آب‌ پری یا " آب‌پری رویان"  منطقه‌ای گردشگری و خوش آب‌وهواست. در این منطقه اختلاف دمای ۱۰ درجه‌ای را نسبت به دشت و جلگه احساس می کنید، درخت‌ها از هم فاصله‌ کمی دارند،آبشاری که شباهت چندانی به آبشار ندارد، چون قسمتی از سنگ‌های کوه براثر رانش زمین درشیب تند کوه جمع شده‌اند و آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است.

آبشار آب پری را جریان آب در شیب سنگی ۶۰ درجه کوه منظره زیبایی را ایجاد کرده و وجود دانه‌های سنگی در پایین جاده به طرف دره و وجود درختان جنگلی در سینه کش آن منظره رویایی را پدید آورده است.

البته پاییز در طبیعت ملون مازندران جلوه دیگری دارد، تعادل هوا و تنوع رنگ در تک تک مناظر طبیعی شاهکارهای بوجود آورده که انسان را به وجد می آورد و در این میان درختان بویژه انجیلی،ممرز و صنوبر متنوع ترین رنگ ها را در جنگل های شمال کشور دارد.

درختان انجیلی که در مسیر جاده رویان به بلده نیز قابل مشاهده است به عنوان شاهکار خداوند در تنوع رنگ در یک درخت است ،چراکه رنگ های مسی، ارغوانی، قهوه ای، سبز تیره ، سبز روشن، زرد و رنگ قرمز در این درخت در فصل پائیز قابل مشاهده است.
این درخت پهن برگ با قدمت یک میلیون ساله علاوه بر تنوع رنگ، پیوند شاخه ای و درهم رفته همانند" چپر" نیز به خود می گیرد که قشنگی خاصی را بوجود می آورد و در پائیز چنان زیبا جلوه می دهد که هر رهگذری را برای انداختن یک عکس یادگاری به خود جلب می کند.
از آنجاییکه یک میلیون و ۶۹۱ هزار هکتار برابر با ۷۰ درصد مساحت مازندران را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد و نیز وجود پنج هزارو ۵۰۰هکتار پارک جنگلی در دسترس مردم نیز جلوه خاصی به طبیعت گردی استان داده است.
رنگ زرد شفاف و رنگ قهوه ای سوخته درختان صنوبر و ممرز نیز در استان مازندران نیز وسوسه گردشگری پاییزی را دو چندان می کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری جنگل مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برطرف کردن ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر منتهی به مرز‌های غربی و جنوب غربی ویژه اربعین امسال خبر داد.
داریوش امانی در حاشیه سفر یک روزه خود به خرمشهر در بازدید از پایانه مسافری شلمچه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: در مسیر‌های اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.
وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را توانستیم برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: مشکلی در حمل و نقل وجود دارد، شخص وزیر در حال برنامه ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.
داریوش امانی افزود: همزمان نیز در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جابجایی آسان زائران در مرز‌ها استفاده کنیم.
وی در پاسخ سوال خبرنگار صداوسیما درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح‌ تعریف کردیم برای راه‌های اربعینی و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تامین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تامین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

دیگر خبرها

  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • ۷ کشته و ۲۰ مجروح در مسابقات اتومبیلرانی| یک کودک در میان کشته‌ها بود
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است