Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اعضای باند کلاهبرداران 15 میلیارد ریالی خبرداد و گفت: این متهمان در ازای خرید ارز، به فروشندگان کاغذ باطله تحویل دادند. به گزارش «جنوب نیوز»، در بیست و هشتم شهریورماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه 11 دادسرای ناحیه 5 تهران برای شناسایی متهمان آن به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالباخته پس از حضور در دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به کارآگاهان، گفت: در جزیره کیش مغازه پوشاک دارم، مردی که شلوار کردی بر تن داشت و مدعی بود که عراقی است به همراه خانمی که اظهار می کرد همسرش است برای خرید به مغازه ام در جزیره کیش آمدند. پس از خرید و کمی گفت و گو اعلام کردند که در کار خرید و فروش ارز هستند و می توانند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از من بخرند و به ازای آن پول نقد رایج کشور به من تحول دهند.

شاکی ادامه داد: گفت و گوهایمان ادامه داشت تا اینکه نظرم را جلب کردند و قرار شد که مقداری دلار که در اختیار داشتم به آنها تحویل و به ازای آن وجه نقد دریافت کنم و در نهایت با توجه به اینکه دلارها در منزلم در شهر تهران بود، قرار ملاقات را در شهر تهران گذاشتیم.

این فرد افزود: قرار شد که همدیگر را در اتوبان اشرفی اصفهانی ملاقات کنیم. در روز ملاقات حدود هفت هزار دلار تهیه کردم و بر سر قرار در اتوبان اشرفی اصفهانی حاضر شدم و مرد عراقی به همراه 3 نفر دیگر در محل قرار آمدند. دلارها را به آنها تحویل دادم و آنها نیز یک چمدان شیشه ای و چوبی که حاوی اسکناس یکصد هزار تومانی نو و بسته بندی شده بود، از چمدان بیرون آوردند و به من نشان دادند. پس از تحویل گرفتن چمدان از یکدیگر جدا شدیم.

مالباخته بیان داشت: پس از رفتن آنان چمدان را باز کردم و دیدم زیر بسته های اسکناس کاغذ باطله گذاشته شده است.

سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت:در پایش های اطلاعاتی متهم اصلی پرونده و همسرش به علاوه سه همدست دیگر وی شناسایی و مشخص شد که کلیه متهمان اهل و ساکن شهرستان ارومیه هستند.

وی با بیان اینکه در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که متهمان به همدستی یکدیگر در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استان‌ها اقدام به کلاهبرداری به همین شیوه کرده اند، تصریح کرد: با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کنند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در این پرونده متهمان 15 میلیارد ریال از مالباخته کلاهبرداری کرده اند، افزود: با دستور قضائی متهم پرونده برای کشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی سودجو، ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ قدس متوجه شدند مالباخته از طریق فضای مجازی و سایت‌های واسطه گر با فردی که آگهی شرکت در طرح اقتصادی تولید و فروش لباس با پرداخت سود مناسب وعده داده آشنا که در ادامه شاکی با اعتماد بیجا مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به حساب وی واریز، اما متهم پس از دریافت مبلغ جوابگوی تماس‌ها نبود.

سرهنگ حسین احمدی افزود: ماموران انتظامی در حین تحقیقات، شکایت‌های دیگری مبنی بر کلاهبرداری در مبالغ مختلف با روش  پرداخت سود پس از مشارکت در فعالیت‌ها و طرح‌های اقتصادی دریافت کردند.

وی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ با رد زنی‌های فنی متهم را که زنی ۴۱ ساله است شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی دستگیر که متهم در بازجویی‌های فنی یلیس تاکنون به ۷۱ فقره کلاهبرداری به مبلغ تقریبی ۱۲۵ میلیارد ریال از شهروندان اعتراف کرد.

ویبه شهروندان توصیه کرد ضعف آگاهی، طمع و اعتماد بی جا می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد، بنابراین با رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس، مجرمان را در رسیدن به خواسته هایشان ناکام و خطرات متوجه خود را از بین ببرند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر