Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:26:46 GMT

تخلفات و تداخلات دارویی در استان بوشهر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۰۱۲

تخلفات و تداخلات دارویی در استان بوشهر کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز رمضانی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر بیش از ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق‌های بیمه سلامت شامل ۶۸ درصد بیمه روستاییان، ۱۰ درصد بیمه همگانی، ۱۶ درصد بیمه کارمندان، پنج درصد سایر اقشار هستند.

وی با اشاره به قرارداد بیمه سلامت ۴۷۰ موسسه درمانی و تشخیصی در استان بوشهر، بیان کرد: ۹۰ درصد داروخانه‌ها، مراکز تشخیصی، آزمایشگاهی و مطب پزشکان استان با بیمه سلامت قرارداد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: از ابتدای آبان طرح وسع یا ارزیابی وسع به منظور تعیین میزان مشارکت افراد در پرداخت حق بیمه طبق بخشنامه هیئت وزیران اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: افرادی که فاقد پوش بیمه‌ای هستند شش ماه فرصت دارند با مراجعه به ادارات بیمه سلامت، یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند تا دهک درآمدی خانوارها تعیین شود.

رمضان با اشاره به دو میلیون و ۲۴۰ هزار بار مراجعه بیمه شدگان بیمه سلامت به مراکز درمانی و تشخیصی استان افزود: در سال گذشته به غیر از سطح یک که ۵۱ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد روستایی پرداخت شد، ۹۲ میلیارد تومان به سطوح ۲ و ۳ پرداخت شد.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتی اضافه کرد: یکی دیگر از طرح‌های مهم استان اجرای طرح رفع همپوشانی بیمه‌ها است که تاکنون ۲۰ هزار دفترچه بیمه درمانی تکراری در استان حذف و باطل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهربا اشاره به رضایت مردم از طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، افزود: ماهانه چهار هزار نسخه ویزیت الکترونیکی از پزشکان طرف قرارداد شهرستان‌ها صادر می‌شود.

وی با اشاره به هزینه ماهانه ۱۰۷ میلیارد ریال درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان، افزود: بدهی بیمه سلامت استان بوشهر به موسسات درمانی دولتی مربوط به سه ماه پایانی سال قبل، از طریق اوراق خزانه و غیرنقدی پرداخت می‌شود.

رمضانی افزود: مطالبات موسسات درمانی و تشخیصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر تا تیرماه به صورت کامل و بیش از ۶۰ درصد مطالبات مرداد هم به صورت علی‌الحساب  پرداخت شده است.

کد خبر 4753424

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بیمه سلامت اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان سانحه تصادف شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟

تین نیوز

رانندگان کامیون با اشاره به عملکرد بسیار ضعیف بیمه تکمیلی در پرداخت هزینه به رانندگان، نسبت به انعقاد قرارداد با شرکتی که عملکرد مناسبی در این زمینه ندارد، اعتراض کردند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان و کامیونداران در شبکه های اجتماعی این پرسش را مطرح کردند که آیا ارایه این خدمات ضعیف به رانندگان به دلیل نبود نظارت کافی به موضوع و مفاد قرارداد فی ما بین شرکت بیمه و کانون ها است یا نوعی زرنگی این شرکت و به صورت عمد از قبل طراحی شده و یا زیر کاسه نیم کاسه ای به نفع برخی افراد وجود دارد؟

به گفته آنان، بیمه تکمیلی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده ای از بیش از  یک دهه پیش جاری است و رانندگان از این بیمه تکمیلی در مواقع عمل جراحی و سایر بیماری هایی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیست، استفاده می‌ کردند.

رانندگان کامیون تاکید کردند: در آن زمان رانندگان تحت پوشش بیمه های تکمیلی البرز، دانا، آتیه سازان و...قرار داشتند اما در مجموع از خدمات دهی این بیمه ها رضایت آن چنانی نداشتند، ولی در عوض برای کارمندان شرکت های حمل و نقل که در سایه بیمه رانندگان با کارفرمایی کانون شرکت ها، تحت پوشش این شرکت های بیمه بودند، رضایت بخش بوده است.

به گفته آنان، متاسفانه با برنامه ریزی های از قبل صورت گرفته و غلط تیم مدیریت، این بیمه در سال 1402 بار دیگر به شرکتی منتقل شده و این سوال را مطرح می کند که در این نقل و انتقال منافع چه کسانی در شرکت مورد توجه بوده است؟

آنان افزودند: بیمه تکمیلی چند ماهی است که برای رانندگان جاده ای جاری است ولی متاسفانه در این مدت خدمات مطلوبی در پرداخت هزینه ها به رانندگان نداشته و اگر هم‌ داشته با کاهش درصد بیشتر از مبلغ فاکتور و پرداخت اندک مبلغ از فاکتور به بیمه گزار بوده که این موضوع باعث نارضایتی و اعتراض رانندگان نسبت به این بیمه زیان بار شده است.

به گفته آنان، با توجه به گزارش های ارسالی رانندگان و بیمه شدگان از سراسر ایران، اکثر افرادی که در بهمن ماه سال گذشته فاکتور های پزشکی را به این بیمه ارسال کردند هنوز بعد از گذشت حدود سه ماه هیچ مبلغی دریافت نکرده اند و با مراجعه بعضی از همکاران‌ در سامانه متوجه شدند که برخی فاکتورهای تحویلی به مددکاری، در هیچ کدام از مراحل پرداخت بیمه ثبت نشده است و معلوم نیست این فاکتورها بعد از تحویل به مددکاری سامانه در کجا گم شده و یا از بین رفته آیا سهل انگاری از بخش مددکاری بوده و یا از مدیریت؟ در هر صورت شرکت بیمه مسئول است و‌ باید پاسخگو باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • با این تصمیم داروخانه‌ها، دارو گران می‌شود