Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، مسئولان کلیسای انجیلی در برلین- براندنبورگ خواستار گسترش گفت‌وگو بین مذهبی میان مسیحیان و مسلمانان هستند. در این راستا، آنها به تازگی کتابچه راهنما برای آشنا کردن مسیحیان با سنت‌ها و اعتقادات مسلمانان و سازمان‌های اسلامی منتشر کرده‌اند. این کتابچه راهنما، هفته گذشته با حضور رئیس شورای مرکزی مسلمانان، اسقف اعظم برلین، کشیش ایالت برلین در گفت‌وگوی بین مذهبی و همچنین گروهی دیگر از مسئولان امور کلیسا و مساجد ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مارکوس دروگه، اسقف اعظم در برلین، در مراسم رونمایی ازاین کتابچه راهنما گفت: در سال‌های اخیر، ارتباط و تبادلات فکری و فرهنگی با جامعه مسلمانان بهتر و بیشتر از گذشته شده است. البته هنوز برخی از افراد نسبت به ارتباط میان مسلمانان و مسیحیان بدبین هستند و حتی نسبت به مسلمانان نگرشی خصمانه دارند.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه رهبرانی که در این گفت‌وگوها پیشگام هستند نیز در معرض خطر قرار دارند و به همین دلیل جامعه آلمان باید هر چه زودتر، نسبت به اهمیت گفت‌وگوهای بین‌مذهبی آگاه شود. از این رو، ما تصمیم گرفتیم که برای ترغیب اعضای کلیسای انجیلی به گفت‌وگوی بین‌مذهبی با مسلمانان و ارتباط بیشتر با سازمان‌های اسلامی، کتابچه‌ راهنما منتشر کنیم.

دروگه هدف از ترویج گفت‌وگوی بین مذهبی را ایجاد اعتماد میان پیروان دو دین عنوان کرد. از نگاه او، اختلافات مهم اجتماعی و سیاسی نیز در خلال گفت‌وگوهای بین‌مذهبی قابل حل است.

آیمان مازیک، رئیس شورای مسلمانان آلمان نیز در این باره گفت: در حال حاضر در وضعیت پر تنشی قرار داریم و اوضاع روز به روز وخیم‌تر می‌شود. تنها راه حل ممکن، ترویج و گسترش گفت‌وگوهای بین‌مذهبی میان پیروان ادیان مختلف است.در یک گفت‌وگوی موثر، مهم است که دو طرف بدانند، قرار نیست از اعتقادات دینی خود دست بکشند.هر دو طرف باید بتوانند بدون ترس و نگرانی،  از حقیقت و دیدگاه خود دفاع کنند.

آندریاس گوتزه، کشیش ایالت برلین در امور گفت‌وگوی بین‌مذهبی نیز تاکید کرد: ترویج گفت‌وگوی بین‌مذهبی و اعتماد به یکدیگر، به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست. اما وقت آن رسیده که به جای بحث‌کردن درباره اهمیت گفت‌وگوی بین‌مذهبی، شرایط آن را مهیا کنیم.

مسئولان کلیسای انجیلی در کتابچه راهنما که ۱۵۰ صفحه است، اطلاعات مفیدی درباره سبک زندگی مسلمانان، برنامه‌ها و نحوه کار انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی منتشر کرده‌اند. مسیحیان با خواندن این کتابچه می‌توانند با سنت‌های مسلمانان مانند عید فطر، عید قربان، حج، نمازخواندن در مسجد و همچنین اصول دین اسلام آشنا شوند.

همچنین در بخش دیگری از این کتابچه، اطلاعات مفیدی درباره نحوه برقراری ارتباط با انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی وجود دارد. گفت‌وگو بین مذهبی در دهه‌های اخیر در آلمان گسترش یافته است، اما با وجود افزایش اسلام‌هراسی و حملات به مسلمانان و انجمن‌های اسلامی، به نظر می‌رسد که گروه‌های مختلف مسلمانان و مسیحیان باید برای ترویج و گسترش گفت‌وگوی بین‌مذهبی تلاش بیشتری کنند. آنها هر کدام به صورت جداگانه وظیفه دارند تا برای بهبود شرایط اجتماعی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات برای تسهیل رفت و آمد کامیون‌های ایرانی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  یعقوبعلی نظری در تماس تلفنی با  با شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات افغانستان ابراز امیدواری کرد: مشکلات تردد کامیونهای ایرانی در مرز افغانستان به سرعت برطرف شود.   استاندار خراسان رضوی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن دعوت والی هرات به استان،افزود: موافق هستیم تا یک کمیته مشترک به ریاست معاونین اقتصادی استانداری خراسان رضوی و هرات تشکیل و حتی در صورت لزوم جلسات آن در مرز دو کشور برگزار شود.   والی هرات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: ضرورت دارد هر دو استان برای فراهم کردن تسهیلات هرچه بهتر، کوشش و تلاش بیشتری کنند.  

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات
  • رفت و آمد کامیون‌های ایرانی از هرات تسهیل می‌شود
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات برای تسهیل رفت و آمد کامیون‌های ایرانی
  • ۳ توصیه مهم فرشته راهنما به یک تجربه‌گر مرگ + فیلم
  • گفت وگوی جنجالی دو وزیر کابینه روحانی درباره تلویزیون/ عکس
  • برلین ‌بار دیگر نسبت‌ به تجاوز نظامی اسرائیل به رفح هشدار داد
  • گفت‌وگوی مهر با مهمانان ضیافت امام حسنی‌ها
  • برلین: نباید حمله بزرگی در رفح انجام شود