Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «امیرعباس اختراعی» در مراسم امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در راستای نهضت ساخت داخل در محل وزارت صنعت، افزود: ماشین سازی جزو پنج رشته نخستی است که برای شکوفایی بیشتر آن به توجه بیشتر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در جهان، ماشین‌سازی را به عنوان پیشرو و نیرو محرکه صنعت می‌شناسند، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با الگوبرداری از واحدهای پتروشیمی موجود در شرکت‌های EPC، امکان بهبود و توسعه فعالیت‌های موجود را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت نیز گفت: باید از ظرفیت‌های فرهنگی و مشارکت مردم برای توسعه تولید استفاده کنیم.

«سید محمدمهدی هادوی» بیان کرد: ساخت داخل بحث ملی است و فقط مختص وزارت صنعت نیست.

وی با اشاره به اینکه صنعت، قسمت های سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری دارد، افزود: در بخش نرم‌افزاری، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی و تخصصی باید پای کار بیایند و در بخش مغزافزاری ۶‌هزار نخبه برای بهبود کیفیت و نوآوری و شکوفایی تولید بسیج شوند.

برپایه این گزارش، تفاهم‌نامه امروز بین شرکت‌های آذرآب اراک و ماشین سازی اراک با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در راستای داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی به ارزش ۶۰ میلیون یورو منعقد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن وزارت صنعت معدن و تجارت ماشین سازی اراک شرکت صنایع آذرآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان