Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به ساخت ۶۸ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور گفت: میزان ذخیره انسولین در کشور در وضعیت مطلوبی است. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، ایرج حریرچی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته مجموع بازار دارویی کشور 23 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: از این میزان 97 درصد داروها تولید داخل بوده است در حالی که دشمنان به طور مستقیم دارو و ارز مربوطه را تحریم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 68.3 درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وجود دارد، افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید در صورتی که داروهای خارجی در کشور به میزان کافی تولید می‌شود، وارداتشان ممنوع شد و از پزشکان نیز درخواست می‌شود تا این داروها را تجویز نکنند و دستگاه‌های مربوطه نیز در این مورد همکاری لازم را دارند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این وزارت‌خانه با قاچاق معکوس مقابله می‌کند، ابراز داشت: با توجه به مصوبه مجلس و با توجه به اینکه 9 درصد مردم بیمه نیستند، از هفته بیمه سلامت فراخوان اعلام می‌شود و پوشش بیمه برای همه الزامی می‌شود و برای تحت پوشش قرار گرفتن نیز آزمون وسع صورت می‌پذیرد.

خراسان رضوی| رونمایی از داروی جدید دامی با حضور معاون رئیس‌جمهور در فریماننایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: ارز 4200 تومانی منجر به فساد و رانت در واردات دارو شدجدیدترین داروی تولید داخلی در حوزه دامی رونمایی شد

وی ضمن اشاره به شرایط بیمه رایگان گفت: اگر هموطنان بیمه نبوده و در صورتی که افراد توانایی مالی نداشته و درآمدشان کمتر از 40 درصد قانون کار باشد، 100 درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورتی که درآمدشان بین 40 تا 100 باشد نیمی از حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورتی نیز که درآمدشان بیشتر از قانون کار باشد حق بیمه باید توسط شخص بیمه شده پرداخت شود.

حریرچی با بیان اینکه 41 هزار تخت بیمارستان در کشور در حال ساخت است، تصریح کرد: با توجه به قیمت کالاها و مواد اولیه هر تخت بیمارستان بیش از 900 میلیون تومان هزینه در بر دارد چراکه هر تخت به طور متوسط 75 تا 100 مترمربع فضای جانبی لازم دارد.

وی با بیان اینکه انسولین در کشور به میزان کافی وجود داشته و هیچ کمبودی وجود ندارد، اذعان داشت: ذخیره انسولین برای چندین ماه وجود دارد اما باید مدیریت شده مصرف کرد و بر اساس تجویز دکتر به اندازه مصرف یک ماه به بیماران انسولین دهیم.

انتهای پیام/ ت

R7760/P1336/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است

روح الله حسنی رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

حسنی با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، تصریح کرد: یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و یادآور شد: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستانهای استان خواند و ادامه داد: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

حسنی گفت: همچنین استان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

وی منابع آبی مورد استفاده در استان را شامل یک رشته رودخانه دائمی، حدود ۱۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، هشت هزار و ۷۳۴ رشته چشمه و ۸۱۷ دهنه قنات بیان کرد.

حسنی با اشاره به شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم"، تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی استان رکوردهای بسیار خوبی را طی سالهای اخیر در میزان تولید گندم، توسعه سیستم های نوین آبیاری و بذور گواهی شده ثبت کردند و با توانمندی و ظرفیت های موجود به رکوردهای بهتر و چشم اندازهای تعیین شده در این بخش دست خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های آزاده شد
  • رئیسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • رئیسی: همه به وظایف خود در موضوع عفاف و حجاب باید توجه کنند
  • رییسی: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد