Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:23:04 GMT

رشد ۳۶۲ درصدی گردشگران ورودی از عمان به ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۲۰۰

رشد ۳۶۲ درصدی گردشگران ورودی از عمان به ایران

علی اصغر مونسان روز سه شنبه در نشست فعالان بخش خصوصی گردشگری ایران و عمان که با حضور وزرای گردشگری دو کشور برگزار شد، گفت: از حضور خود در کشور همسایه، دوست و برادر عمان، ابراز خرسندی می‌کنم و از دعوت شما به این کشور زیبا و مروج صلح و دوستی بسیار سپاس‌گزار هستم.

وی افزود: بی‌تردید یکی از مهم ترین انگیزه ها و محور های این سفر، موضوع مهم گردشگری است چرا که امروزه همگان به ظرفیت های اعجاز انگیز صنعت گردشگری ایمان آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در واقع در عصری که ابزارها و فناوری ها در صنعت و کشاورزی به طور روزافزونی جایگزین نیروی انسانی می‌شود، صنعت گردشگری پرظرفیت خدماتی و صادراتی جهان می تواند نجات دهنده جوامع از فقر و بیکاری باشد؛ گردشگری تنها صنعت، فارغ از چالش‌های مبتلا به صنایع دیگر است؛ سرعت ایجاد اشتغال بالا، سرمایه‌گذاری کم به ازای هر شغل، فراگیر بودن، توزیع عادلانه ثروت و درآمد از مزایای صنعت گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در صدر هیئتی ۶۰ نفره از بخش خصوصی و به منظور توسعه صنعت گردشگری به عمان سفر کرده است.تصریح کرد: برخورداری از ابعاد اقتصادی، اجتماعی و نقش تاثیرگذار در دیپلماسی فرهنگی، صنعت گردشگری را به عرصه‌ای چندوجهی و کارآمد تبدیل کرده است؛ ایجاد اشتغال فراگیر، کاهش فقر و فرصت های برابر در فضای گردشگری امکان پذیر است.

او در ادامه افزود: گردشگری به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان گام های شتابانی را برای احراز جایگاه نخست بر می دارد؛ با اتکا به این صنعت دیگر هیچ کشوری نگران تمام شدن منابع طبیعی و تجدید ناپذیر خود نیست.

مونسان اظهارداشت: گردشگری ایران با وجود تمام مولفه‌های تهدید کننده همچنان به نشاط و مسیر رو به جلو خود ادامه می دهد؛ نه‌تنها در جذب گردشگران بین المللی بلکه در گردشگری داخلی نیز با وجود شرایط سخت اقتصادی شاهد رشد و رونق هستیم، بر اساس اعلام سازمان جهانی جهان‌گردی رتبه دوم رشد گردشگری در جهان را از آن خود کرده‌ایم؛ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد گردشگر ورودی را پشت سر گذاشتیم؛ آمار گردشگران ورودی در نیمه نخست سال جاری با ۴میلیون و ۹۹۸ هزار و ۲۱۵ نفر گردشگر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: تنوع شاخه‌های گردشگری بسته‌ای جامع را برای هر سلیقه ای در ایران فراهم کرده است؛ همچنین راه‌اندازی لاین‌های جدید گردشگری و ایجاد و گسترش ترم های جدید گردشگری همچون بوم گردی ها و بوتیک هتل ها به صنعت گردشگری ایران رونق و شتاب بخشیده است.

وی افزود: اجرای ایده شهر گردشگر، تدوین سند توسعه گردشگری کشور، برند ملی گردشگری کشور و برنامه اقدام ملی با مشارکت سازمان جهانی گردشگری از جمله گام‌های تازه ما در گردشگری است. همچنین ۲۴۵۱ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلار در کشور در حال اجراست و بیش از ۴۵۰۰ موافقت اصولی صادر شده است؛ حمایت های قانونی از سرمایه گذاران و ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاری در این بخش روند مطلوبی را طی می کند. روان سازی فرایند صدور مجوز و کاهش زمان آن موجب تسریع در اجرای پروژه ها شده است و همه چیز نشان از شکوفایی اقتصادی نوظهور در کشورمان در آینده ای نه چندان دور دارد.

بر اساس اعلام روز سه‌شنبه میراث آریا، مونسان با اشاره به اینکه ارتباط عمیق دو کشور را باید در تاریخ دو ملت، دین، فرهنگ و آداب و رسوم مشترک جستجو کرد، اظهار کرد: در روابط با کشورهای دیگر، کشور عمان جایگاهی خاص برای ما دارد؛ ما همواره در جهت گسترش روزافزون رابطه دو کشور و ارائه تسهیلات به اتباع و شهروندان عمانی گام برمی داریم به طوری که لغو روادید برای شهروندان عمانی نشان از اراده دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر آسان سازی امکان سفر است؛ در شش ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۴۹ هزار گردشگر ورودی از عمان داشتیم که رشد ۳۶۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ظرفیت های زیادی در کشورمان برای ارائه تسهیلات به گردشگران عمانی داریم و تنوع شاخه‌های گردشگری از جمله نقاط قوت ما در مقایسه با سایر کشورهای منطقه است.

او با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت دریایی برای افزایش مسیرهای دسترسی با هدف کاهش هزینه سفر انجام می شود، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی در هر دو کشور امکان تعمیق روابط و ایجاد زمینه‌های تازه در توسعه گردشگری هر دو کشور وجود دارد.

روابط بسیار نزدیک و برادرانه دو کشور ایران و عمان و علاقه مردم دو کشور به همدیگر، ظرفیت بزرگی برای توسعه همکاری های گردشگری میان ایران و عمان است.

علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صدر هیئتی ۶۰ نفره از بخش خصوصی و به منظور توسعه صنعت گردشگری به عمان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اصغر مونسان وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عمان مسقط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا

محمد فرزاد میرزایی قلعه، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۰ میلیون مسافر از مناطق آزاد بازدید داشته‌اند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. این آمار از تردد خودروهایی با پلاک غیربومی وارد شده به مناطق به دست آمده است.

وی گفت: مناطق آزاد محصور هستند و پلاک خوان داریم به همین دلیل پلاک‌های غیربومی قابل شمارش هستند. ما ۳۰ میلیون خودروی غیر بومی را در میانگین آمار جهانی که ۳ هست ضرب کردیم به علاوه آماری که از فرودگاه‌ها و بنادر گرفته‌ایم و در نهایت آمار حدوداً ۶۰ میلیونی به دست آمد.

میرزایی قلعه افزود: با توجه به زیرساخت‌های صورت گرفته و حجم بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات گردشگری در مناطق آزاد کشور، امیدواریم در سال ۱۴۰۳، حوزه گردشگری با رشد ۳۰ درصدی همراه باشد، از همین رو در مناسبات بودجه ریزی گردشگری مناطق، به طور میانگین برای اولین بار با رشد ۲۷ درصدی بودجه جاری و رشد ۴۳ درصدی بودجه عمرانی مواجه خواهیم شد.

وی به اراده دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد برای جذب گردشگران خارجی در قالب شب اقامت اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ کل مناطق آزاد میزبان ۲.۸۵۰.۰۰۰ مسافر خارجی در مقصد بوده‌اند. شاخص ما برای به دست آوردن این آمار، اقامت بوده است سال گذشته حدوداً ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار گردشگر خارجی در مناطق اقامت کرده‌اند که امیدواریم این عدد را در انتهای اسفند ۱۴۰۳ به ۳.۵۰۰.۰۰۰ نفر برسانیم، البته برای انجام این مهم، همکاری تمام دستگاه‌ها به خصوص وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در اولویت خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف در نظر داریم از بلاگرها و اینفلوئنسرهای خارجی نیز برای معرفی مناطق آزاد ایران استفاده کنیم، ضمن اینکه با سلیمانیه عراق، عمان، افغانستان و سایر کشورها وارد مذاکره شده‌ایم تا شرکت‌های گردشگری آنها وارد ایران شوند. در این صورت آمار ما از ۳.۵ میلیون گردشگر بیشتر هم خواهد شد.

کد خبر 6084796 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • 5 نکته برای ارزانترین راه‌ها برای سفر به عمان
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا