Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بازدید از تیپ ۶۵ نیروی ویژه هوابرد ارتش با اشاره به نقش نیروهای مسلح در برابر دشمنی‌ها و تهدیدات، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برابر این همه دشمنی و توطئه، تحریم و فشار و تهدیدات علیه کشور، مسئولیت بسیار سنگین برقراری امنیت پایدار، ایجاد و ارتقای بازدارندگی کارآمد و موثر را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر کشور دارای امنیت است، به خاطر همین بازدارندگی است.

وی به دشمنی تاریخی آمریکا با ملت و کشور ایران و تجاوزگری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: در مورد دشمنی آمریکای جنایت کار و صهیونیسم آدم کش، هیچ تردیدی در جهان وجود ندارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بازدارندگی، مانع تهاجم دشمن به ایران است، گفت: اگر اتفاقی نمی‌افتد و تهاجمی صورت نمی‌گیرد، صرفا به خاطر بازدارندگی کارآمدی است که در برابر این تهدیدها وجود دارد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: دشمن باید بداند اگر به مرزهای میهن اسلامی تجاوزی صورت بگیرد با یک ملت یک‌پارچه و تابع رهبر که دارای نیروهای مسلح مقتدر و توانمندی است، مواجه خواهد شد و این مواجهه حتما همراه با تلفات سنگین، انهدام تجهیزات و آبروریزی سنگین همراه خواهد بود و منفعتی که از این تهاجم خواهد برد، قابل قیاس با هزینه سنگینی که باید بپردازد، نیست.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در طول تاریخ و چهل سال انقلاب اسلامی نشان دادند که قصد هیچگونه تهاجم و تجاوز به هیچ کشوری را ندارند، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ چشم داشتی به منابع و یک وجب خاک همسایگان ندارند، اما در برابر تهاجم و بدخواهی دشمنان می‌ایستند و این ایستادگی را در دفاع مقدس نشان دادند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دوستان به ما اطمینان می‌کنند و دشمنان از ما وحشت دارند چرا که باید چنین رویه‌ای در برخورد با دوستان و دشمنان وجود داشته باشد.

سرلشکر باقری در پایان با ابراز خرسندی از آمادگی رزمی و توان دفاعی تیپ ۶۵ نوهد، گفت؛ ان‌شاءالله روز به روز شاهد آمادگی بیشتر تیپ ۶۵ و سایر واحدهای ارتش باشیم و با وحدت و یکپارچگی میان ارتش و سپاه و با هماهنگی کامل میان قوای مسلح کشور، همه دست در دست هم بتوانیم کشوری امن و آرام ایجاد کنیم تا در بستر این امنیت کشور مسیر خود را به سوی پیشرفت و توسعه ادامه دهد.

کد خبر 4753433 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروهای مسلح دفاع مقدس امريكا جمهوری اسلامی ایران محمد باقری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صهیونیسم ستاد کل نیروهای مسلح مجلس شورای اسلامی حسن روحانی محمدجواد ظریف اربعین حسینی اسحاق جهانگیری برجام علی لاریجانی سپاه پاسداران اربعین 98 شورای نگهبان وزارت امور خارجه روح الله زم ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان جعفرکریمی اظهار داشت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، مؤثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آنها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

کد خبر 6086816

دیگر خبرها

  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»