Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@08:09:59 GMT

توزیع یک عطر خطرناک در کشور؛ واقعیت یا شایعه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۲۳۴

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمدجواد خشنود سه شنبه 30 مهر در جمع خبرنگاران گفت: موضوع انتشار خبر توزیع یک عطر خطرناک، از سوی این دانشگاه در حال پیگیری است اما تاکنون پاسخ دقیق و قانع کننده‌ای را دریافت نکرده‌ایم.

او به شهروندان توصیه کرد که اخبار صحیح را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و کمتر به مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که فاقد منبع است، توجه کنند، گفت: هنوز هیچ پاسخ صحیحی از منابع خبر پیدا نکرده‌ایم و نمی‌توانیم آن را تایید و یا تکذیب کنیم، افزود: موضوع در دست بررسی است و چنانچه مشخص شود از طریق رسانه‌ها به شهروندان اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول گفت: به منظور شناسایی کالای وارداتی مجاز و غیر مجاز، برچسب اصالت و سلامت کالا تحت نظر سازمان غذا و دارو بر روی محصولات سلامت محور شامل دارو، محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی درج شده است. برخلاف برچسب شبنم که به آسانی قابل تقلب بوده و برچسب تمام کالاها یکسان است، این برچسب قابل تقلب نیست و اصالت کالای موردنظر را به سه روش می‌توان استعلام کرد.

خشنود ادامه داد: ارسال کد UID به شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، ارسال اعداد پشت قسمت پوشیده شده به ترتیب از قسمت اول تا چهارم به همان شماره‌ پیامکی، وارد کردن اعداد فوق در سامانه الکترونیکی www.ttac.ir و استفاده از نرم افزار بارکد خوان دو بعدی مخصوص تلفن همراه از طریق سایت مذکور از جمله راه‌های استعلام اصالت محصولات وارداتی به شمار می‌آید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که هر شماره پیامکی دیگری به جز شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ بر روی محصول، تقلبی است.

از روز گذشته خبری در فضای مجازی و برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر توزیع یک عطر خوشبو وسمی با نام "راشا" در برخی کشورهای منطقه تولید و برای توزیع به افغانستان ارسال شده و قرار است در ایران نیز توزیع شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عطر عطر قاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ مریم برزنونی گفت: به زودی فصل برداشت آغاز می‌شود و کمباین داران از اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت فرصت دارند، برای تایید سلامت کمباین‌های خود به مراکز معاینه فنی که مورد تایید جهاد کشاورزی است، مراجعه کنند.

برزنونی ادامه داد: معاینه فنی به عنوان ضرورتی برای کاهش هدر رفت محصولات کشاورزی، به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که برای تسهیل در روند معاینه فنی کار بررسی مکانیزاسیون کشاورزی را متخصصان نظام مهندسی کشاورزی انجام می‌دهند، افزود: این کارشناسان که تعداد آنها ۴۰ نفر است از دانش آموختگان رشته ماشین آلات کشاورزی هستند و یک ماه فرصت دارند بیش از ۳ هزار کمباین را معاینه کنند.

رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهاد کشاورزی گفت: در سه شهرستان کردکوی بندرگز و گمیشان تعاونی کمباین داران تشکیل شده است و اعضای این تعاونی‌ها نیز همراه با کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی کار بررسی این ماشین آلات را انجام می‌دهند.

برزمینی خاطرنشان کرد: استان گلستان بعد از استان فارس، بیشترین کمباین را داراست که برای بیش از ۱۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت: تا زمانی که فصل برداشت محصولات کشاورزی در گلستان به اتمام نرسیده است، جهاد کشاورزی مجوز خروج از استان را به کمباین داران نمی‌دهد.

دیگر خبرها

  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • هشدار پیامکی فوری به داوطلبان و جویندگان سئوالات کنکور
  • خرید جت شخصی در ایران؛ بررسی افسانه‌ها و واقعیت‌ها
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی
  • خبر جدید وزارت جهادکشاورزی درباره فروش دام زنده/ فروش گوسفند با کارت ملی واقعیت دارد؟
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ
  • نواخته شدن زنگ سلامت در تمامی مدارس سیستان و بلوچستان
  • مواردی که گارانتی خودرو را باطل می‌کند