Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوازنده برجسته تار از راهیابی عکس خود و «نادر دلدار گلچین» به کتاب درسی مقطع متوسطه ژاپن خبر داد و گفت: در بخش موسیقی شرق، قطعه موسیقی از من به همراه عکس منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «کیوان ساکت» نوازنده تار و آهنگساز برجسته کشورمان در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای فرهنگی در مشهد چشم به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کودکی با تشویق مادر و پدر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت.کیوان ساکت در سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تأسیس کرد و آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده‌است. او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان تک‌نواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری است نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی، و «مقام صبر» از ساخته‌های مشکاتیان با تکنوازی تار و سه‌تار کیوان ساکت و آواز علیرضا افتخاری.از دیگر فعّالیت‌های کیوان ساکت می‌توان به کُنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از ایران اشاره کرد. وی ارکستر بزرگ کیوان ساکت را تأسیس کرده با بیش از ۶۰ نوازنده و خواننده که کنسرت‌های متعددی را در تهران با موفقیت اجرا کرده‌است. کتاب‌های ردیف نوشته شده توسط ساکت توسط مدرسین تار و سه‌تار تدریس می‌شود.  از جمله کتاب های وی که می توان از آنها یاد کرد «بیایید تار و سه‌تار بنوازیم» و «سبکبال» و «ده تمرین ۱۰ اتود» برای تار و سه‌تار است و آلبوم های موسیقی  «جامه‌دران»، «سبکبال»، «فسانه»، «دیدار شرق و غرب»، «شرق اندوه»، «ماه‌بانو»، «شبی با خورشید» و «می‌تراود مهتاب» از جمله آلبوم های کیوان ساکت است ککه می توان به آنها اشاره کرد. اخیرا عکسی از این هنر مند و «نادر دلدار گلچین» در کتاب های درس موسیقی متوسطه ژاپن به عنوان موسیقی شرق متشر شده است دیدن این عکس بهانه ای شد تا با این هنرمند و نوازنده چیره دست تار به گفتگو بنشینیم که در زیر می آید:

 

جدیدا عکسی از شما در کتاب درسی ژاپن دیده می شود  در جریان قرار گرفتن در کتاب درسی هستید؟

من تنها عکس را دیدم، مثل اینکه در کتاب  درسی موسیقی در دوره متوسطه در ژاپن برای آشنا شدن محصلان با انواع موسیقی و هنرمندان کشورهای دیگر و شکل و نوع ساز آنها تصویری از هنرمندان برگزیده کشورهای مختلف را چاپ می کنند و اسم هنرمند و سازی که می نوازد را می نویسند  و نمونه ای از نت های آن ساز را می نویسند .

 

یعنی برای معرفی ساز و نت شرح نویسی کرده اند؟

بله ، در کتاب  درسی موسیقی در دوره متوسطه  ژاپن علاوه بر معرفی ساز من قطعه ای از موسیقی من نیز منتشر شده است.

 

شما از طریق چه کسی متوجه شدید عکستان به کتاب های درسی ژاپن را یافته است؟

«فاضل نظری»، شاعر معاصر که دوستی نزدیکی با من دارند برای من این عکس را فرستادند  و گفتند که شما به عنوان یک نوازنده برجسته شرق در کنار نادر دلدار گلچین در کتاب های درسی مقطع متوسطه ژاپن راه یافته اید.

 

شما به عنوان نوازنده ایرانی در این کتاب معرفی شده اید یا موسیقی شرق؟

 در بخش موسیقی شرق عکس ما و ساز ما را آورده اند.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین زائران اربعین حسینی کربلا مسجد اربعین ۹۸ کانون های مساجد منطقه آزاد اروند حب الحسین یجمعنا مدارس ژاپن کتاب درسی راهیابی کیوان ساکت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی

مبینا نعمت زاده یکی از ورزشکاران آینده دار ایران محسوب می شود که قرار است در المپیک پاریس هم حضور داشته باشد

طرفداری | مبینا نعمت زاده یکی از الماس های ورزش ایران است.

مبینا نعمت زاده در 18 سالگی سهمیه المپیک را به دست آورده تا همین حالا و در همین سن هم کارنامه ای پر بار و درخشان داشته باشد.

در جریان رقابت های وزن ۴۹- کیلوگرم تکواندوی انتخابی المپیک در قاره آسیا، مبینا نعمت زاده نماینده وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با راهیابی به فینال صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

نعمت زاده در دور نخست این مسابقات استراحت کرد، سپس برابر آنا داکاستا از کشور تیمور ۲ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل روکا اوکاموتو از ژاپن در ۲ راند و با نتایج ۸ بر صفر و ۱۱ بر ۴ به برتری رسید و ضمن راهیابی به فینال، صاحب سهمیه المپیک پاریس شد.

با این سهمیه تاریخی، یک اتفاق تاریخی برای ورزش ایران رقم خورد و برای نخستین بار تکواندوی بانوان ایران با ۲ نماینده عازم المپیک پاریس خواهد شد.

احتمالا در آینده از مبینا نعمت زاده خیلی بیشتر هم خواهیم شنید.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • رفع اختلال ارجاع تماس‌های ۱۱۰ به سایر واحد‌های امدادی 
  • ورزشکاران جهان در شبکه های اجتماعی؛ 27 مارس 2024
  • عملیات بقا، همه‌چیز در کنترل ساکت(عکس)
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • پیدا شدن این پرنده بسیار نادر خبرساز شد
  • پیدا شدن این پرنده بسیار نادر خبرساز شد/ عکس