Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:54:13 GMT

ویزیت متخصصان طب سنتی بیمه شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۲۶۵

ویزیت متخصصان طب سنتی بیمه شد

دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، گفت: قرار است سازمان‌های بیمه‌گر با حمایت از متخصصان طب سنتی، ویزیت این افراد را تحت پوشش قرار دهند، البته این اقدام منوط به تدوین راهنماهای بالینی و تعیین حدود خدماتی است که متخصصان طب سنتی اجازه دارند انجام دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید سجاد رضوی در جلسه شورای عالی بیمه سلامت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، درخصوص مصوبات این جلسه، بیان کرد: در جلسات شورای عالی بیمه سلامت درخصوص داروها و خدمات جدیدی که مورد نیاز مردم است، تصمیم گیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز، موضوع طب سنتی است که بنا شد سازمان های بیمه گر با حمایت از متخصصان طب سنتی، ویزیت این افراد را تحت پوشش قرار دهند، البته این اقدام منوط به تدوین راهنماهای بالینی و تعیین حدود خدماتی است که متخصصان طب سنتی اجازه دارند انجام دهند.

پوشش بیمه‌ای داروی درمان پرفشاری اولیه ریوی

رضوی اظهار کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، پوشش بیمه ای برخی از داروهای مورد نیاز بیماران خاص که تعدادشان در کشور محدود است، بود. در جلسه امروز بنا شد داروی ماستنتان تحت پوشش بیمه قرار گیرد. داروی ماستنتان برای درمان پرفشاری اولیه ریوی تجویز می‌شود.

دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین، خرید راهبردی و ضوابط نحوه قرار دادن خدمات و تجهیزات پزشکی در پوشش بیمه‌ای نیز مطرح و مورد تایید قرار گرفت و از این پس، در دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، براساس این ضوابط اقدام خواهد شد.

سیاست‌هایی برای استفاده بهینه از قلم انسولین

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی در پایان عنوان کرد: در جلسه امروز، در مورد پوشش بیمه ای قلم های انسولین نیز بحث شد. برخی شرکت های تامین کننده قلم انسولین، این دارو را با قیمت کمتری تهیه و ارائه می‌دهند که درخواست پوشش بیمه‌ای آن را دارند و بنا شد در این مورد بررسی های لازم انجام شود، تا ضمن اینکه در راستای کاهش بیماری دیابت و عوارض آن تلاش می کنیم، در مورد نحوه استفاده بهینه از قلم انسولین در کشور سیاست گذاری شده و از این خدمات با حداقل قیمت بهره بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طب سنتي وزارت بهداشت سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها

احمد قویدل گفت: رئیس سازمان غذا و دارو در اطلاع رسانی اخیر خود در رابطه با داروی امیسیزومب، فقط به اثربخشی بسیار بالای آن نسبت به داروهای موجود اشاره کرد، در صورتی که این دارو علاوه بر اثربخشی بالا، برای بیماران هموفیلی با کمبود فاکتور ۸ که مبتلا به مهار کننده شدید هستند، برای دولت نیز کاملاً صرفه اقتصادی دارد. بی تردید اشاره رئیس سازمان غذا و دارو به این مزیت دارو می‌تواند در ایجاد انگیزه در شورای عالی بیمه برای تحت پوشش قرار دادن این دارو به شدت مؤثر باشد.

وی افزود: بر اساس مطالعات اقتصاد دارویی که در سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده است هزینه اثربخشی اقتصادی آن نیز تأیید شده و هزینه‌های این گروه از بیماران برای دولت حداقل یک سوم و در مواردی به نصف کاهش می‌یابد. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت و رئیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز در موارد متعدد درباره صرفه اقتصادی این داروی نوین اطلاع رسانی کرده اند.

قویدل ادامه داد: از دیگر محاسن مهم این دارو قابلیت تزریق زیر پوستی است که اساساً بیماران مبتلا به مهار کننده به خصوص کودکان را از رگ گیری های متعدد رها می کند.

وی افزود: رئیس سازمان غذا دارو در همین اطلاع رسانی اخیر از امکان تولید این دارو در داخل کشور نیز خبر داده که بی تردید این خبر هم موجی از امیدواری در جامعه هموفیلی ایران جهت بهره مندی از این دارو به وجود آورده است. اما متأسفانه تلاشی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو شاهد نیستیم. این سازمان اختصاص بودجه‌های دارویار را در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن می‌داند، اما با دادن آدرس اشتباه، شائبه لوکس بودن این دارو را ایجاد می کند.

مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو است که نتیجه تحقیقات اقتصاد دارویی و نتیجه تحقیق هزینه اثربخشی این دارو را منتشر کند و شورای عالی بیمه را تشویق نماید برای صرفه جویی در هزینه‌های دولت نسبت به تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو اقدام فوری کند.

وی افزود: در حال حاضر برای بیش از ۱۱۰ بیمار هموفیلی مبتلا به مهار کننده شدید، این دارو تهیه و در شرکت‌های پخش موجود است و در مواردی دستور پخش نیز گرفته است. اما تأمین هزینه‌های آن در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو است که متأسفانه تا کنون توسط شورای عالی بیمه محقق نشده است. کانون هموفیلی ایران در این رابطه نامه‌ای قبل از سال جدید به شورای عالی بیمه ارسال کرده که متأسفانه تا کنون پاسخی داده نشده است.

قویدل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تأمین این دارو چقدر هزینه دارد و منبع تأمین آن از چه ردیفی است، گفت: بر اساس اطلاعات ما رئیس صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج در نامه‌ای خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت هزینه این دارو را ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده است. از آنجا که هزینه‌های دارویی بیماران خاص از سه منبع به صورت مشترک تأمین می‌شود (بیمه‌های پایه سلامت، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و یارانه دارویار)، بدیهی است که محل تأمین این بودجه در گام نخست باید از محل بودجه‌های داروهای عادی (آریو سون و فایبا) که این بیماران تا کنون استفاده می کرده اند، تأمین شود.

وی افزود: با توجه به روشن بودن مزیت‌های این دارو از نظر اثربخشی و اقتصاد درمان و همچنین سهولت استفاده بیماران از این دارو، هر تردیدی در تحت پوشش قرار دادن دارو به ضرر کشور و بیت المال است. متأسفانه در برخی اطلاع رسانی‌های سازمان غذا و دارو به گونه‌ای مطرح می‌شود؛ انگار این دارو لوکس است و حتی می‌گویند از کسانی که می‌خواهند از این دارو استفاده کنند، باید فرانشیز بگیریم!؟ واقعاً دور از انصاف است برای داروهایی که اثر بخشی کمتری دارند و هزینه‌های بیشتری به دولت تحمیل می‌کنند، بیماران از پرداخت فرانشیز دارو معاف باشند و بر عکس بیمار برای داروی بهتر، که هم اثربخش تر است و هم هزینه کمتری به دولت تحمیل می کند و بی تردید کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد، فرانشیز پرداخت کند.

مشاور مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد شورای عالی بیمه با تحت پوشش قرار دادن این دارو، موانع دسترسی این گروه از بیماران را به این داروی نوین برطرف کرده و از تحمیل هزینه‌های بیشتر به دولت جلوگیری کند. لازم به تاکید است معاونت اجرایی دفتر ریاست جمهوری در جریان کامل هزینه اثربخشی این دارو قرار دارد و گروه نخست بیماران با کمک این دفتر از این داروی نوین بهره مند شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد