Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوترابی قائم مقام صدا و سیما خراسان رضوی در سومین نشست اطلاع رسانی دهه آخر صفر گفت: تمام سعی بر این است که در این روز‌های خاص که مشهد میزبان زائران پیاده و کاروان‌های زیارتی است همه‌ی زیر ساخت‌ها و امکانات و تمام آنچه که مورد نیاز برای آسایش زائر است مورد هماهنگی و پوشش درست خبری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سادات مسئول حوزه رفاهی معاونت صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: نزدیک به ۶ میلیون زائر در این دهه وارد مشهد می‌شود که از تعداد ۵۴۰هزار نفر در غالب کاروان‌های پیاده به سمت مشهد حرکت می‌کنند.
او تصریح کرد: تا کنون ۲۷۰ ایستگاه بین راهی مجوز تاسیس داده شده که این ایستگاه به صورت کاملا مردمی است و دردست هیات‌های قرار گرفته که مجوز‌های آن‌ها با توجهات خاص صادر شده است.

مسئول حوزه معاونت رفاهی استان گفت: استان‌های مجاور در این روز‌ها حرکت خود را مشهد شروع می‌کنند که ما با در نظر گرفتن سابقه سال‌های گذشته سعی بر تامین آسایش زائران چه در مسیر پیاده روی وچه در داخل مشهد الرضا را انجام داده ایم.

سادات افزود: از موارد مهم برای خدمت رسانی بهتر به زائران اطلاع رسانی سریع و به موقع شرایط جوی و آب و هوایی است که آمادگی‌های کافی را داشته باشند و همچنین فرهنگ‌سازی درست هم برای زائران هم برای مجاوران در این ایام بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام دافعی نماینده بعثه مقام معظم رهبری نیز گفت:این راهپیمایی حرکتی خودجوش و مردمی است که دلباختگان امام علی بن موسی الرضا(ع) برای نشان دادن ارادت خود انجام می‌دهند و ما به کمک سازمان حج و زیارت ۳۴ مکان اسکان که حدود ۱۱یازده هزار زائر را حمایت می‌کند تدارک دیده ایم.
او تصریح کرد: فرصت فرهنگی این حرکت مردمی یکی از نقاط مثبت بزرگ آن است که به همین منظور تعدادی از روحانیون و مبلغین در قالب تیم روایت گری حرکت امام رضا علیه السلام را از مدینه به خراسان را برای مردم روایت تصویری می‌کنند و به نوعی امام شناسی را برای زائران دارند.
نماینده بعثه مقام معظم رهبری گفت: پوشش خبری و رسانه‌ای صدا و سیما از این حرکت باعث حمایت و حس دلگرمی برای زائران و همچنین تشویق کارکنندگان این امر‌های معنوی را در پی دارد.   انتهای پیام//م. ی     تبیین برنامه های دهه آخر صفر با حضور برخی مسئولان خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی صدا وسیما اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید

زهرا مبشری نسب کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

او افزود: این بارش‌ها بر طبق پیش بینی‌ها تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

مبشری با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، بیان کرد: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی‌ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

او تصریح کرد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک‌ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

مبشری اظهار کرد: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال