Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آخرین نمایش فیلم مستند «میدان جوانان سابق» ساخته مینا اکبری که روز دوشنبه ۲۹ مهر در سینما فرهنگ برگزار شد، کارگردان، صادق روحانی و سیدعبدالجواد موسوی روزنامه‌نگار و الهه خسروی یگانه همسر محمدرضا رستمی درباره او سخن گفتند.

اکبری کارگردان این مستند با اعلام این نکته که بعد ۱۸ هفته نمایش، به درخواست خودش مستند «میدان جوانان سابق» از پرده سینماها کنار گذاشته شده، گفت: «خوشحالم که فیلمم در میان چنین استقبالی و به انتخاب خودم از پرده سینماها کنار گذاشته می‌شود؛ همانطور که خداحافظی و رفتنم از مطبوعات با استعفا و درخواست خودم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه ضمن تقدیم این فیلم به یاد و خاطره محمدرضا رستمی روزنامه‌نگاری که سه سال پیش بر اثر خطای پزشکی درگذشت، گفت: «من هیچ وقت سعادت همکاری با محمدرضا رستمی عزیز را نداشتم و شناختم از او از دو طریق صورت گرفت. اول در زمان فوت عباس کیارستمی که کمپینی برای نقد سیستم درمانی کشور راه‌اندازی کردیم و به خاطر قدرت و نفوذ نظام پزشکی اخبار ما به سختی در رسانه‌ها پوشش داده می‌شد ولی محمدرضا رستمی از معدود روزنامه‌نگارانی بود که از این کمپین حمایت کاملی کرد.» 

اکبری ادامه داد: «البته من نمی‌دانستم حمایت رضا رستمی برای پوشش اخبار کمپین خطای پزشکی، برای او چه تبعات و جنگی به همراه داشته همانطور که هرگز فکر نمی‌کردم چند ماه بعد خودش بخاطر خطای پزشکی ما را برای همیشه ترک خواهد کرد.» 

این کارگردان گفت: «شناخت شخصی‌تر من از محمدرضا رستمی به خاطراتی‌ بر می‌گردد که الهه خسروی همسر او بارها و بارها برایم بازگو کرده و هر بار حسرت معاشرت با این روزنامه‌نگار دوست‌داشتنی را در دلم گذاشته است.»

همچنین الهه خسروی یگانه همسر محمدرضا رستمی و مشاور رسانه‌ای فیلم «میدان جوانان سابق» درباره تاثیر کمپین خطای پزشکی که پس از فوت عباس کیارستمی پا گرفت بر آگاهی شخص او از حقوق شهروندی و اتفاقات پزشکی که منجر به فوت همسرش شد سخن گفت.

صادق روحانی نیز در این برنامه تلاقی اکران پایانی فیلم «میدان جوانان سابق» با سالروز درگذشت محمدرضا رستمی را یک تصادف زیبا خواند و گفت: «این فیلم روایتی بود که بهار مطبوعات ایران را به تصویر کشید و از رنج روزنامه‌نگاران و خبرنگاران گفت که شاید یک نمونه بزرگ آن رضا رستمی بود. روزنامه‌نگاری که رنج‌کشید و درد کشید، اما شرافت قلمش را نفروخت. این فیلم تصاویری را جلوی چشم من آورد که پیشتر محمدرضا رستمی آن را برایم شرح داده بود. برای من که به واسطه اقتضای سنم امکان درک آن بهار روزنامه‌نگاری را نداشتم و فقط خزان روزنامه‌نگاری را دیده بودم، رضا محل وصل به آن بهار بود و اینکه بدانم این حال بدی که رسانه و مطبوعات ما را فراگرفته، اصالت ندارد.»

سیدعبدالجواد موسوی هم در این برنامه گفت: «متاسفانه مطبوعات ظلمی که به نیروهای خلاق و هنرمندش می‌کند، آنجاست که آنها را از جایی که شایسته و بایسته‌شان هست جدا می‌کند. شاید اگر رضا رستمی کمی مجال داشت تا از روزنامه‌نگاری فاصله بگیرد و مرگ‌ امانش می‌داد، چند کتاب شعر وداستان ارزشمند به ادبیات ایران اضافه می‌شد.»

موسوی در پایان ضمن تبریک به کارگردان «میدان جوانان سابق» به خاطر ساخت این فیلم مستند گفت: «بسیار خوشحالم که مینا اکبری هوشمندانه و به موقع از مطبوعات ایران خداحافظی کرد تا با ثبت یک روایت دقیق و دوست‌داشتنی به یادمان بیاورد که چه مصایبی بر روزنامه‌نگاران و روزنامه‌نگاری این مملکت گذشته است. امیدوارم خانم اکبری فیلمسازی را ادامه بدهد و آثار بعدی او هم با موفقیت‌ بیشتر و مداوم‌تر همراه باشد.»

۲۵۸۲۴۳

کد خبر 1313216

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فیلم مستند سینمای ایران محمدرضا رستمی خبرنگار ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال دونالد ترامپ سینمای ایران سوریه باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نوزدهم قوه قضاییه قیمت مسکن تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی صبح چهارشنبه در دیدار نوروزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با ایشان، با اشاره به اینکه بهار طبیعت سرفصل کار و تلاش است، اظهار کرد: انجام سه سفر رئیس جمهور به کردستان بیانگر توجه و علاقه دولت به این استان است.

وی ادامه داد: بودجه‌های کلانی در این سفرها برای استان مصوب شده است هر چند نمی‌توانیم مدعی شویم که همه مشکلات حل شده و بی شک رفع تنگناهای کنونی زمانبر خواهد بود ولی تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

ماموستا رستمی در پایان با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مسؤولیت سنگین‌تری از سایر دستگاه‌ها برعهده دارد، گفت: یکی از مهمترین موضوعات نحوه هزینه کرد و مصارف بودجه است که تشخیص آن برعهده این سازمان است.

وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در سال گذشته نحوه هزینه کرد و مصارف بودجه را به خوبی مدیریت کرد.

کد خبر 6063484

دیگر خبرها

  • باد در راه ایلام است
  • چادرنشینان نوروزی مستقر در طبیعت ایلام سازه‌های خود را محکم کنند
  • انجام ۳ سفر رییس جمهور به کردستان بیانگر توجه دولت به استان است
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه
  • مستند «زمین» از شبکه چهار
  • نامه نگاری پروانه فروهر و مصدق به مناسبت سال نو
  • مرگ ۴ عضو یک خانواده براثر گاز گرفتگی