Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده، نزدیک به ۳۳۷ مرکز درمان، کاهش آسیب و ترک اعتیاد در استان البرز در دو بخش خصوصی و دولتی فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از البرز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز، دکتر حسین کریم با تاکید براینکه پیشگیری بر درمان اعتیاد تقدم دارد، بیان داشت: پیشگیری از اعتیاد و آگاهی بخشی به جامعه نسبت به خطرات مواد مخدر راهکار عملی و مناسبت تری نسبت به درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بازرسی های دقیق از مراکز ترک اعتیاد در استان در دستور کار است و مراکز ترک اعتیاد موظف به داشتن کادر درمانی شامل پزشک، مددکار و روانشناس هستند.

دکتر کریم همچنین به درخواست خود ازمعاونت بهداشتی این دانشگاه در جهت تهیه پروتکل پیشگیری و آموزش خطرات مواد مخدر به گروه های هدف از جمله دانش آموزان، کارگران و دانشجویان اشاره کرد و افزود: در این شیوه نامه درخواست شده تا دستگاه های زیربط در حوزه پیشگیری  نیز فعالیت های خود را تشریح کنند.

 

بیشتر بخوانید: مصرف130میلیون دز واکسن طیور در البرز شهرک صنعتی بازیافت در استان البرز ایجاد می شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان البرز بخش خصوصی ترک اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی استان درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد

محمدرضا ابیض معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۳۴ پرونده مربوط به تخلفات پزشکی در کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات حوزه درمان در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۳ پرونده برای برخورد قانونی به تعزیزات ارسال شد.

وی صیانت از حقوق بیماران را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد و افزود: اضافه دریافت شامل زیرمیزی، وجه مازاد خارج از تعرفه و تحمیل خدمات درمانی غیر لازم در بررسی‌های انجام شده در این ۱۳ پرونده کشف و پرونده متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابیض با اشاره به پلمب سه مرکز درمانی در این شهرستان افزود: ۲ مرکز غیرمجاز دندانپزشکی و یک مرکز لیزر به علت فعالیت غیرمجاز پلمب و پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

وی همچنین از ارجاع پنج پرونده تخلف به سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: یک پرونده قصور پزشکی و چهار پرونده رعایت نکردن حقوق بیمار به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ به تمام مراکز درمانی و پزشکان این شهرستان اظهارکرد: هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی مازاد بر تعرفه به عنوان حق ویزیت و یا خدمات درمانی از بیمار دریافت کند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند یا به صورت حضوری با مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات معاونت درمان دزفول، مراتب شکایت خود را اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • بسته یک ؛ مشروح فعالیت های وزرا در استان سمنان
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر