Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:20:06 GMT

رشد ۱۴ درصدی تصادف در جاده‌های فارس/ کاهش فوتی‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۵۰۱

رشد ۱۴ درصدی تصادف در جاده‌های فارس/ کاهش فوتی‌ها

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که در نیمه اول امسال شاهد افزایش یک درصدی حوادث رانندگی درونشهری و ۱۴ درصدی تصادفات برونشهری به نسبت مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد مرادیان سه شنبه ۳۰ مهر در جمع خبرنگاران گفت: در ۶ ماه اول امسال ۱۶ هزار و ۳۶۱ مورد تصادف شهری و ۱۰ هزار و ۹۹۲ مورد تصادف جاده ای در استان فارس واقع و در سامانه آماری مرکز مدیریت اورژانس فارس ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد حوادث برونشهری به ترتیب در شهرستان های مرودشت، داراب و کازرون ثبت شده و شهرستان مرودشت با یک هزار و ۲۰۹ مورد تصادف جاده ای، رتبه نخست این حوادث در استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش شمار مصدومان حوادث جاده ای فارس که از این مرکز خدمت دریافت کرده‌اند در شش ماه نخست امسال، گفت: ۳۱ هزار و ۵۶۰ نفر طی شش ماه اول امسال براثر حوادث ترافیکی در فارس مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۸۱ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

مرادیان با بیان اینکه آمار تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای فارس در ۶ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد، گفت: در این مدت و براساس آمار مرکز اورژانس ۳۲۴ نفر جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی فارس از انجام ۵۶ سورتی پرواز امدادی بالگرد اورژانس هوایی فارس خبر داد و گفت: با استفاده از این پروازها، ۵۱ بیمار با توجه به نیاز فوری به خدمت پیشرفته پزشکی، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۴۹ حادثه ترافیکی از ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ماه سال جاری در شهرستان‌های گناباد و بجستان به وقوع پیوست که در مقایسه با میزان مشابه سال قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

محمدحسین اسماعیل‌زاده افزود: ۴۸۰ ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این مدت انجام شد که تعداد ماموریت‌ها نسبت به آمار مشابه، ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی کلیه پایگاه‌های اورژانس دانشگاه در حالت آماده باش و سه ایستگاه سلامت نیز در محور‌های مواصلاتی به شهرستان‌های گناباد و بجستان در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

اسماعیل زاده گفت: تصادف‌ات جاده‌ای و مناطق روستایی، ۴۳ درصد مجموع ماموریت‌های اورژانس گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی را در سال ۱۴۰۲ شامل شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۸۱۶ ماموریت اورژانس در شهرستان‌های تابعه (گناباد و بجستان) هفت هزار و ۳۲۲ ماموریت مربوط به خدمات رسانی در تصادف‌های جاده‌ای و محور‌های روستایی بود.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند و به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنب و جنوب غربی مشهد واقع هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های اصفهان
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • تصادف زنجیره‌ای با ۱۱ مصدوم
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۴ درصدی سفرهای نوروزی/ وقوع ۴۵۲ تصادف فوتی
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی