Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@12:46:46 GMT

ملک سلمان با وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۵۰۲

ملک سلمان با وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ملک سلمان با  مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روابط راهبردی میان ریاض و واشنگتن مورد رایزنی قرار گرفت.

شایان ذکر است که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز گذشته وارد ریاض شده است.

قبلا خبرگزاری رسمی سعودی (واس) اعلام کرده بود که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی دیدار و گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، در جریان این دیدار، دو طرف درباره تحولات منطقه و روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار روابط واشنگتن و ریاض و «همکاری‌های استراتژیک و نظامی» دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین دو طرف در خصوص مسائل امنیتی و دفاعی و تهدیدات مشترک گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است

وزیر کشور پاکستان در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران، سفر نزدیک آیت الله رئیسی به کشورش را نقطه عطف دیگری در روابط تهران و اسلام‌آباد برشمرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید محسن رضا نقوی» وزیر کشور پاکستان در دیدار با «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سفر آتی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به کشورش نقطه عطف دیگری در روابط دوجانبه تهران و اسلام‌آباد خواهد بود.

نقوی با ابراز خرسندی از این سفر اذعان کرد: تمام اقدامات لازم برای استقبال گرم از آیت الله رئیسی و میزبانی از هیئت عالی رتبه همراه انجام شده است و  اسلام آباد عزمی جدی برای موفقیت در این سفر مهم دارد.

در این دیدار دو طرف در مورد مسائلی همچون تحولات اخیر منطقه، تقویت همکاری‌های امنیتی، برنامه‌های اقتصادی و تجاری، مسائل کنسولی، حقوقی و تسریع در روند اجرای توافقات ایران و پاکستان گفتگو کردند.

سفیر ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: قرارداد همکاری امنیتی تهران و اسلام‌آباد سال‌های گذشته میان دو کشور امضا و سپس از سوی مجلس ایران تصویب شد و ما منتظر تصویب آن از سوی مجلس پاکستان هستیم؛ در مقابل، وزیر کشور پاکستان مطرح کرد این طرح به زودی به تصویب خواهد رسید.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستندبن‌بست ایجاد «گروه تماس» افغانستان به‌دلیل مخالفت پاکستانپاکستان: به همکاری با ایران در همه زمینه‌ها ادامه خواهیم داد

محسن نقوی وزیر کشور پاکستان با تاکید بر رسیدگی به مسائل مرتبط با زندانیان دو کشور و آزادی آنان همزمان با سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان قول داد که به زودی قرارداد همکاری امنیتی با ایران از سوی مجلس پاکستان تصویب شود.

امیری مقدم سفیر ایران نیز خواستار حل فوری برخی از مسائل در حوزه کنسولی میان دو کشور از جمله تسریع فرآیند قضایی مرتبط با زندانیان ایرانی در کراچی شد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همه جانبه همکاری‌ها با طرف پاکستانی در تمامی حوزه‌های پلیسی شامل مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جلوگیری از تردد اتباع غیرمجاز، مقابله با جرایم سازمان یافته و تعاملات اطلاعاتی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • پاکستان: سفر «رئیسی» به اسلام آباد از اهمیت بالایی برخوردار است
  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است